Jornada: Tortures impunes

Organitzat per l’Ateneu Memòria Popular

Després de la primera activitat reivindicant l’espai de la “Jefatura” de Via Laietana, en la qual l’Ateneu Memòria Popular ens vam donar a conèixer públicament, continuem amb les activitats previstes en la línia de treball sobre impunitats amb la realització d’una jornada: Tortures impunes, el proper dimarts, 30 d’abril, a les 18 hores El Born CCM, al c/Comercial, 5, de Barcelona.

L’objectiu de la jornada és dialogar i debatre amb aquest passat d’impunitat i violació de drets humans que ha restat en la memòria privada, si no en el silenci, i no pas en el debat públic.

La jornada constarà de dos debats.

En el primer, “Botxins impunes”, comptarem amb la participació de José Babiano Mora, director de l’Archivo del Trabajo, Fundación 1º. de Mayo, historiador i autor de l’informe pericial de la querella argentina, i d’Aràdia Ruiz Blanco, membre de la Cooperativa el Rogle, advocada de la primera querella admesa a tràmit sobre tortures policials durant el franquisme a València, i serà moderat per Angelina Puig i Valls, historiadora i membre de l’Ateneu Memòria Popular.

El segon debat, “Impunitat i simbologia a l’espai urbà”, anirà a càrrec de Kathrin Golda-Pongratz, doctora en arquitectura i urbanisme i membre de l’Ateneu Memòria Popular, i de Manel Risques Corbella, historiador i professor de la UB, comissari de l’exposició “Franco, Victòria, República. Impunitat i Espai Urbà”, i serà moderat per Ricard Conesa Sánchez, historiador de l’EUROM i membre de l’Ateneu Memòria Popular.

L’acte serà presentat per Montserrat Iniesta Gonzàlez, directora d’El Born CCM, i Carles Vallejo Calderon, president de l’Ateneu Memòria Popular.

Cartell