ENSENYANT ELS GENOCIDIS A L’AULA

II Seminari Internacional de Formació del Professorat

Elsdies 15 i 16 de novembre de 2018, tindrà lloc la segona edició del seminari detransició de professors promogut per l’EUROM i el Memorial de la Shoah: ENSENYANT ELS GENOCIDIS A L’AULA, que secentrarà en compartir visions sobre els genocidis i les atrocitats massives enuna perspectiva comparada centrada en Catalunya i Portugal. Reunirà experts deFrança, Països Baixos, Portugal i Espanya que lliuraran tant presentacionsteòriques com casos pràctics aplicats pedagògicament.

Estàdirigit als professors de secundària que volen aprofundir en alguns dels temeshistòrics més rellevants sobre el genocidi en massa i la violència, coml’Holocaust o la Guerra Civil i sobre com transmetre aquests continguts alsseus estudiants.

El seminari se celebrarà a la Sala deprofessorat de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, carrer d’Aribau,2, i comptarà amb la participació de professorat i agents educatius de Portugali Catalunya.

El divendres 16, a les 10 h. Javier Tébar, director de l’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, intervindràsobre  «Violència en massa a laGuerra Civil Espanyola i la dictadura franquista»

Coorganitzal’EUROM – Fundació Solidaritat UB, Mémorial de la Shoah (París), Memoshoa(Portugal) i ICE (UB), amb el suport del programa Europe for Citizens.