‘La industria algodonera en China, 1890-1950’, de Carles Brasó Broggi, guanya el 1r Premi Ángel Rozas a la recerca en ciències socials per a investigadors novells

Promogut per la Fundació Cipriano García, amb la col·laboració de l’Obra Social de CatalunyaCaixa

Dels tretze treballs presentats en la primera convocatòria del Premi Ángel Rozas, a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells, La industria algodonera en China, 1890-1950, de Carles Brasó Broggi, n’ha resultat el guanyador.

El treball presentat aborda des de l’anàlisi d’un sector concret, com és el cotoner a Shanghai en el període esmentat, els factors que varen impedir la industrialització de la Xina. La mirada interdisciplinar en la qual l’autor presenta el treball ens ajuda a comprendre les relacions econòmiques mundials en el passat però també en el present.

El jurat del premi també ha decidit donar un accésit al treball “Les llavors de la protesta. Els orígens del moviment veïnal a l’àrea metropolitana de Barcelona (1964-1974)”, de Nadia Varo Moral, amb el qual ens fa una aportació als moviments socials en el desenvolupament de la transició política després de la mort del dictador.

El jurat , presidit per l’ historiador Josep Fontana, està format per l’editor Xavier Folch, Rosa Sans, directora de la Fundació Cipriano García, Marta Torras, de l’Obra Social CatalunyaCaixa, l’antropòloga Amparo Tuson, el catedràtic de Ciències Polítiques de la UAB, Josep M. Vallès, i la professora d’Hisenda Pública de la UB, Maite Vilalta .

La Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya promou aquest premi, amb caràcter bianual, amb l’objectiu de reconèixer la millor recerca desenvolupada en els diferents àmbits de les ciències socials sobre el món del treball. Aquesta primera edició, convocada amb la col•laboració de l’Obra Social de CatalunyaCaixa, té una dotació económica de 3.000 euros.