Nou número de 'Segle XX', revista catalana d'història

SEGLE XX és una revista científica de periodicitat anual, de caràcter multilingüe (català, castellà, anglès, italià i portugués) i amb accés sense restriccions. És editada pel Centre d'Estudis Històrics Internacionals de la Universitat de Barcelona en col·laboració amb la Fundació Cipriano García i forma part de les Revistes Científiques de la Universitat de Barcelona.

'Conciencia de clase. Historias de las Comisiones Obreras'

Presentació del llibre "Conciencia de clase. Historias de las Comisiones Obreras". En quinze relats, diverses plomes de renom fan un repàs per una sèrie de fites que van marcar la lluita pels drets dels treballadors i treballadores i la llibertat.

més informació »

Vídeo de l'acte "Josep Benet, defensor de sindicalistes"

En el marc del centenari del naixement de Josep Benet, la Fundació Cipriano García i el Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya van organitzar un acte per recordar i analitzar el seu paper com a advocat defensor de sindicalistes i treballadors antifranquistes.

més informació »

Recull mensual de convenis col·lectius i documentació de negociació col·lectiva (desembre de 2020)

Aquesta llista inclou tots els convenis col·lectius publicats a diaris oficials al més de desembre. També presenta articles de publicacions periòdiques, estudis, informes, etc.

més informació »

Presentació del llibre de Víctor Amela 'Nos robaron la juventud. Memoria viva de la Quinta del Biberón'

L'Associació per a la Memòria Històrica i Democràtica del Baix Llobregat, amb el suport de l'Aula de Formació Joan García-Nieto de CCOO presenten “Nos robaron la juventud. Memoria viva de la Quinta del Biberón”, amb la presencia de l'autor, Víctor Amela, el proper dijous 21 de gener, a les 18 hores.

més informació »

Vídeo del seminari semipresencial “Treball, populisme i extrema dreta”

El passat 9 de desembre, l'Aula de Treball i Societat de CCOO de Catalunya va organitzar el seminari semipresencial “Treball, populisme i extrema dreta”

Butlletí de les Biblioteques de CCOO de Catalunya

Novetats a les Biblioteques del CERES i de l'Arxiu Històric

Josep Benet, defensor de sindicalistes

En el marc del centenari del naixement de Josep Benet, la Fundació Cipriano García i el Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya recorden i analitzen el seu paper com a advocat defensor de sindicalistes i treballadors antifranquistes en consells de guerra i davant del Tribunal de Orden Público.

més informació »

'Butlletí d'actualitat jurídica i sindical', núm. 63 (desembre del 2020)

Aquest butlletí presenta comentaris de sentències destacades gestionades pel GTJ de CCOO de Catalunya, articles sobre eleccions sindicals, l'estudi sobre condicions de treball i representació a les plataformes, guies i articles a blogs jurídics.

Dia de la Fundació Cipriano García

El passat 20 de novembre CCOO de Catalunya va organitzar l'acte “El dia de la fundació”, que commemora la fundació del sindicat, el 20 de novembre del 1964 i que va servir per posar en relleu la funció que compleix la Fundació Cipriano García, pel que fa a la memòria de les lluites obreres. Aquí podeu trobar els enllaços a les taules de les sessions de matí i tarda.

més informació »

Treball, populisme i extrema dreta

L'Aula de Treball i Societat de CCOO de Catalunya organitza el seminari semipresencial, amb Paola Lo Cascio i Antoni Gutiérrez-Rubí

més informació »

Recull mensual de convenis col·lectius i documentació de negociació col·lectiva

Aquesta llista inclou tots els convenis col·lectius publicats a diaris oficials al més de novembre. També presenta articles de publicacions periòdiques, estudis, informes, etc.

més informació »

Presentació del llibre ‘Aquí no hem vingut a estudiar', d'Enric Juliana

Vídeo de l'acte de presentació del llibre ‘Aquí no hem vingut a estudiar', d'Enric Juliana, el 25 de novembre

més informació »

Premi Ángel Rozas, a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells

El jurat del Premi Ángel Rozas va emetre el seu veridicte el 20 de novembre del 2020 i va acordar declarar desert el premi d'enguany.

Dia de la fundació

CCOO de Catalunya va celebrar "El dia de la fundació", amb dues sessions sobre "Democratitzant el treball" i "Memòria obrera i democràcia: trenta anys de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya”

més informació »

'Aquí no hem vingut a estudiar'

Enric Juliana Ricart presenta el seu nou llibre 'Aquí no hem vingut a estudiar'.

CCOO de Catalunya celebra el Dia de la Fundació

Per segon any, CCOO i la Fundació Cipriano Garcia convoquen el “Dia de la Fundació”, el 20 de novembre, en conmemoració de la fundació de la Comissió Nacional de Catalunya el mateix dia de 1964

L'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya presenta el seu catàleg amb una nova web

més informació »

'Butlletí d'actualitat jurídica i sindical', núm. 62 (novembre del 2020)

Servei d'informació i documentació jurídica.

Atorgats els premis de poesia de CCOO de Catalunya 2020

Atorgament del 31è Premi de Poesia Miquel Martí i Pol, el 24è Premi de Poesia José M.ª Valverde i el 21è Premi de Poesia Memorial José López García de CCOO de Catalunya

més informació »

Presentació de l'estudi “Digitalització i noves formes de representació col·lectiva”

El passat 17 de setembre, l'Aula Treball i Societat de CCOO de Catalunya va organitzar una jornada de presentació de l'estudi "Digitalización y nuevas formas de representación colectiva"

més informació »

Recull de convenis col·lectius i documentació de negociació col·lectiva

Aquesta llista inclou tots els convenis col·lectius publicats a diaris oficials, articles de publicacions periòdiques, estudis, informes, etc.

més informació »

Butlletí Treball, Economia i Societat (octubre del 2020)

Aquest Butlletí analitza la democràcia econòmica, la democràcia en l'empresa i experiències d'economia social i solidària. Com avançar en democràcia econòmica és avui dia un debat urgent i necessari.

més informació »

Red de Archivos de CCOO: valoración y propuestas al Anteproyecto de Ley de Memoria Democrática. El Anteproyecto representa avances sustanciales

més informació »

CCOO de Catalunya presenta el llibre 'Conciencia de clase. Historias de las Comisiones Obreras'

El proper dilluns 25 de gener, a les 17.30 hores, en el marc del conjunt d'actes culturals d'acompanyament al procés congressual del sindicat, CCOO de Catalunya amb la Fundació Cipriano Garcia organitzen un acte de presentació del llibre 'Conciencia de clase. Historias de las Comisiones Obreras'.

més informació »

CCOO de Catalunya recorda i analitza el paper de Josep Benet com a advocat defensor de sindicalistes i treballadors antifranquistes en el marc del centenari del seu naixement

més informació »

CCOO de Catalunya celebra el Dia de la Fundació sota el lema “Democratitzant el treball”

Per segon any, el sindicat organitza l'acte "El dia de la fundació". Es commemorarà la fundació del sindicat, el 20 de novembre del 1964, ara fa 56 anys, a l'Església de Sant Medir de Barcelona, i servirà per posar en relleu la funció que compleix la Fundació Cipriano García, pel que fa a la memòria de les lluites obreres.