La Plataforma per un servei digne de bus al Baix Llobregat valora positivament el comunicat de l’AMB

Tot i que també cal més implicació en el cas d’Avanza

La Plataforma per un servei digne de Bus al Baix Llobregat valora positivament la intervenció de la Presidenta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Sra. Ada Colau, instant per escrit a les empreses adjudicatàries dels serveis per tal de posar fi als conflictes laborals que afecten greument al serveis d’autobusos concessionats per d’aquesta administració, especialment al Baix Llobregat Sud.

La Plataforma ha defensat sempre l’imprescindible i l’ineludible paper de mediador per part de l’AMB, a l’hora de cercar una solució negociada als conflictes que afecten al servei de transport públic d’autobús de la seva competència.

Malgrat entenem que l’AMB ha trigat massa en actuar e intervenir, cal posar en valor i reconèixer que per fi s’intervingui. Així es pot facilitar un acord que posi fi als conflictes laborals.

Donat que els problemes es presenten a  més empreses concessionàries (la carta tan sols nomena Monbús), considerem que l’AMB ha d’intervenir per resoldre els altres conflictes actuals, especialment pel que fa a la situació de l’empresa Avanza.

Des de la Plataforma volem recordar que resoldre aquests conflictes són d’una extrema urgència, dons el nivell de degradació del servei públic d’autobusos al Baix Llobregat Sud és molt greu, donat que a la vellesa i avaries constants d’un parc mòbil d’autobusos envellits i no renovats quan pertocava. Ara s’afegeixen les vagues continues intermitents, convocades pels treballadors/es de les concessionàries per defensar els seus legítims drets.

Aquesta situació esta comportant que els usuaris del servei públic d’autobús del Baix Llobregat sud, estiguin patint des de fa mes de dos anys una situació lamentable i inadmissible de la prestació d’aquest servei, que expulsa als usuaris de l’ús quotidià del transport públic, per les greus mancances i alteracions que s’estan produint de forma perllongada.

Considerem positius els anuncis sobre la incorporació d’autobusos nous en els propers mesos, doncs es extremadament necessari per garantir un servei públic digne i eficient.  Però volem recordar que  els responsables de Mobilitat de l’AMB han informat repetidament de terminis d’arribada dels nou autobusos que han estat incomplerts sistemàticament, perllongant i agreujant la deficitària situació de la xarxa de transport, perjudicant greument a les persones treballadores i usuàries.

La Plataforma fa una crida, un cop més, a l’AMB, a assumir les seves responsabilitats com a gestors dels serveis d’autobusos metropolitans, garantint el correcte manteniment de les flotes, la renovació real dels autobusos quan correspongui d’acord amb la seva antiguitat i la seva intervenció i mediació per garantir un compliment correcte de les condicions laborals i evitar conflictes laborals, que venen a agreujar la ja molt deficitària situació existent.

En aquest sentit esperem que les mesures anunciades per l’AMB es concretin a la major brevetat possible, en benefici de la qualitat del servei públic i de la millora de les condicions laborals.