FSBLL crida a participar a la concentració convocada pel comitè d’empresa de l’Hospital de Martorell

La situació als centres sanitaris del Baix Llobregat és molt preocupant

La salut és una de les principals preocupacions de la població́. L’increment de les necessitats sanitàries no s’ha vist acompanyat de mesures eficaces per reforçar l’atenció́, especialment la primària, que està sent la més maltractada per la manca d’inversió́ del Govern de la Generalitat durant els darrers anys.

A la zona nord del Baix Llobregat les queixes i mancances són constants, provocades per la pèrdua de serveis dels CAP, el retard en les programacions, tenir només un únic CUAP 24 hores a Sant Andreu de la Barca, o el funcionament del servei d’urgències de l’Hospital de Martorell.

Les organitzacions sindicals que conformen el comitè d’empresa de la Fundació Hospital Sant Joan de Déu de Martorell (ens privat que treballa pel Servei Català de Salut, i que atén 9 municipis del nord de la comarca i altres de l’Alt Penedès, el Vallès Occidental i l’Anoia) han traslladat la penosa situació amb la que el personal sanitari ha d’exercir les seves funcions. Comuniquen una degradació permanent de la qualitat del servei i un cansament extrem dels i les professionals, tant físic com mental.

El comitè denuncia que, en alguns torns, han comptat tan sols amb un metge, quan hi havia d’haver-hi un mínim de tres. Aquest últim Nadal va morir un pacient esperant al box d’urgències.

El Fòrum Social del Baix Llobregat (FSBLL) ha convocat recentment diverses mobilitzacions per tal de rescatar l’atenció́ primària d’una situació́ de col·lapse, reivindicant un augment pressupostari que serveixi per desplegar mesures correctores.

Davant d’aquesta negativa situació, el FSBLL s’adhereix a la lògica resposta del comitè d’empresa de l’Hospital de Martorell, en forma concentració a les portes del centre (avinguda Mancomunitats Comarcals, 1-3, Martorell), el proper dia 17, entre les 13.30 i les 15.30 hores.

El FSBLL és una aliança de forces polítiques, sindicals i socials que té com objectius prioritaris la Justícia Social, la defensa dels Drets Socials, Civils i Polítics, el manteniment de l’Estat del Benestar i la millora de les condicions de vida de les ciutadanes i els ciutadans del Baix Llobregat.