El Fòrum Social del Baix Llobregat convoca una manifestació en defensa de la sanitat pública

Amb el lema “La Salut és un dret”

El Fòrum Social del Baix Llobregat (FSBLL) és una a aliança unitària de les forces polítiques, sindicals i veïnals de la comarca, on participen CCOO, UGT, Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes, aFFaC, PSC, ERC i Comuns, totes a nivell del Baix Llobregat.

En l’actual situació de post pandèmia, des del FSBLL es considera que calen recursos per continuar mantenint i oferint a la ciutadania un sistema de qualitat i accessible per a tothom, i que recuperi la capacitat diagnòstica i de tractament. L’objectiu és reduir les desigualtats i atendre millor els col·lectius més vulnerables.

A partir d’això, les organitzacions que conformen el FSBLL convoquen una manifestació el proper dimecres, 29 de juny:

• Sortida a les 18.30 hores des de l’Hospital de Sant Joan Despí Moisès Broggi (carrer Oriol Martorell, 12, Sant Joan Despí).
  • Arribada prevista a les 19.30 al CUAP Sant Ildefons (avinguda de la República Argentina, S/N, Cornellà de Llobregat).

El FSBLL s’adreça una vegada més al Govern de Catalunya i, més concretament, als responsables sanitaris, perquè amb caràcter urgent i prioritari entomin l’Atenció Primària i Hospitalària com a serveis imprescindibles per a la població i per al sosteniment i la permanència d’un sistema sanitari públic, universal i de qualitat.

A partir d’això, el Fòrum reclama:

• Reobertura total dels CAP i Consultoris local.
  • Recuperació efectiva de totes les visites presencials a criteri de la persona usuària. No a les barreres d’accés a les visites que agreugen la ja penosa bretxa digital que expulsa generacions de persones majors o sense mitjans o formació.
  • Recuperació de la metgessa i la infermera de referència. No a les agendes úniques.
  • Millora dels equipaments tecnològics per a comunicació telefònica i telemàtica per
  • resoldre consultes administratives o de seguiment a criteri de la persona pacient i professional.
  • Redimensionament dels Equips d’Atenció Primària en funció de la població a
  • atendre, incloses les persones que viuen en residències.
  • Priorització de la Salut en els pressupostos públics, reactivar el sistema sanitari i recuperar la confiança de la ciutadania, amb una dedicació del 25% del pressupost per als Equips d’Atenció Primària.
  • Agilització a tot el territori de l’atenció a la salut mental, rehabilitació, pediatria, ginecologia, podologia… (actualment deficitàries).
  • Recuperació de les urgències hospitalàries i de la capacitat diagnòstica i de tractament del sistema sanitari, a fi de no agreujar les desigualtats.
  • Posada en marxa els Consells de Participació en cada Àrea Bàsica de Salut.
  • Increment dels recursos humans, necessaris per a garantir una atenció de qualitat i acabar amb la precarietat laboral existent que asseguri unes condicions dignes actuals i futures.

El FSBLL crida al conjunt de la ciutadania a participar activament a la manifestació del dia 29 de juny i a la defensa dels objectius abans indicats.