CCOO revalida la seva condició de primer sindicat al Baix

El sindicat supera el 44% de la representació de les persones treballadores

CCOO del Baix Llobregat torna a guanyar les eleccions sindicals a partir del vot directe de les persones que treballen a la comarca, revalidant així la seva condició de primer sindicat després del tancament de l’exercici 2022.

CCOO ha obtingut 3.031 delegades i delegats, un 44,52% de representació dins els centres de treball, amb una diferència respecte al segon sindicat de 540 delegats/des (UGT, que es queda al 36,59%). Molt lluny queden altres opcions sindicals minoritàries, com USOC (3,95%), CGT (3,45%) o CSC (1,41%).

El sindicalisme corporatiu que defensa interessos concrets i específics, i que no són els que afecten el conjunt de la classe treballadora, es situa en un 10,13%, també a molta distància dels sindicats de classe.

Per sectors, CCOO al Baix Llobregat confirma la seva condició de primer sindicat als sectors amb major pes econòmic i productiu a la comarca: l’automoció, metall, alimentació, química, hostaleria, farmacèutic, tèxtil, aeri, transport de mercaderies, telecomunicacions, estalvi, comerç assegurances, contact centers, lleure educatiu i sociocultural, sanitat pública…

CCOO és el sindicat majoritari a empreses del territori tan importants com Nestle, Damm, Fundesplai, 7 i Tria, Mecalux, FCC, Unilever, Synlab Diagnósticos Globlales, Servei D’Àpats, Rhenus Logistics, Emcadi, Laboratori de Referència de Catalunya o TV3. També compta amb amples majories sindicals a l’administració pública, com al Consell Comarcal del Baix Llobregat o a l’ajuntament de Gavà.

Durant l’any 2022 es consolida la tendència a la feminització del sindicat amb un important increment de les dones delegades, arribant al 40,7% del total de la representació sindical. Segons Avelino Romero, secretari d’Organització i Recursos de CCOO del Baix Llobregat: “el sindicat està aconseguint penetrar en sectors molt feminitzats i majoritàriament ocupats per treballadores i treballadores joves, fet que està ajudant a una gradual i constat regeneració de l’actiu sindical de CCOO”.

Fa uns mesos va començar el  període àlgid electoral als centres de treball, que finalitzarà en desembre del 2023. Una altra dada rellevant és la implantació del sindicat en empreses on abans no hi havia cap mena de representació. Allà on s’han fet eleccions per primera vegada, CCOO ha crescut en 247 delegades i delegats.