CCOO revalida la seva condició de primer sindicat a Alt Penedès

El sindicat supera el 45% de la representació de les persones treballadores

CCOO de l’Alt Penedès torna a guanyar les eleccions sindicals a partir del vot directe de les persones que treballen a la comarca, revalidant així la seva condició de primer sindicat després del tancament de l’exercici 2022.

CCOO ha obtingut 415 delegades i delegats, un 45,16% de representació dins els centres de treball, amb una diferència respecte al segon sindicat de 111 delegats/des (UGT, amb un 33,08%). Molt lluny queden altres opcions sindicals minoritàries, com USOC (6,09%), CSC (4,57%) o CGT (2,5%).

El sindicalisme corporatiu, que es mou per interessos concrets i específics que no són els que afecten el conjunt de la classe treballadora, es situa en poc més del 8%, també a molta distància dels sindicats de classe.

Per sectors, CCOO a l’Alt Penedès confirma la seva condició de primer sindicat a sectors amb molt pes econòmic i productiu a la comarca com: cava, alimentació, automoció,  química, metal·lúrgica,  transport, educació privada i concertada.

CCOO és el sindicat majoritari a empreses penedesenques tan importants com Freixenet, Codorniu, Liberduplex, Agromillora, Unió de Cellers del Noia i Closure Systems.

Durant l’any 2022 es consolida la tendència a la feminització del sindicat, amb un important increment de les dones delegades que arriba al 33% del total de la representació sindical. Segons Josep Maria Romero, responsable de CCOO Alt Penedès “el sindicat està aconseguint penetrar en sectors molt feminitzats i majoritàriament ocupats per treballadores i treballadores joves, fet que està ajudant a una gradual i constat regeneració de CCOO”.

Fa uns mesos va començar el període àlgid electoral als centres de treball, que finalitzarà a finals de 2023. A les empreses on abans no hi havia cap mena de representació, i que han fet eleccions per primera vegada, CCOO ha crescut en 16 delegades i delegats.