CCOO organitza un debat sobre perspectiva de gènere i salut a Vilafranca del Penedès

A partir d’estudis sobre les condicions laborals durant la pandèmia

Fa pocs dies es celebrava el Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones. Amb l’objectiu de debatre i reflexionar sobre la  salut de les dones, CCOO ha promogut una jornada debat al voltant de la salut durant la situació de pandèmia amb perspectiva de gènere.

Les diferències de gènere en la salut degut a les formes de treball són evidents. La recerca i els estudis elaborats pel grup POWAH (de la Universitat Autònoma de Barcelona) i l’Instituto Sindical de Trabajo Ambiente y Salud (ISTAS-CCOO), realitzats als inicis de la pandèmia de la COVID-19, van posar de manifest un empitjorament de les condicions de treball i salut de les persones treballadores. Un any més tard es van tornar a realitzar estudis per tal de comparar els resultats i van posar de manifest que la salut mental de les persones treballadores, així com la seva percepció de l’estat de salut general, han empitjorat respecte als resultats inicials. Tanmateix una de les conclusions més significatives és que les dones són les més afectades. També es va incrementar la por a perdre la feina per les condicions de pressió laboral.

El debat “Perspectiva de gènere i la salut. Evidències de la pandèmia” aprofundirà sobre aquests estudis, i en farà valoracions i propostes sindicals. Hi intervindran Albert Rodríguez, coordinador de CCOO a l’Alt Penedès i el Garraf, Miguel Angel Merino, secretari de Socioeconomia i Polítiques Públiques de CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf, Lourdes Sindreu, responsable de Plans d’Igualtat i Feminismes de CCOO Alt Penedès i Garraf, i Montserrat Sanahuja, secretària de Salut Laboral de CCOO Serveis.

L’acte tindrà lloc a la seu de CCOO de Vilafranca del Penedès (plaça del Penedès, 4), el dimecres, 8 d’abril, a partir de les 10.30 hores. L’entrada és lliure.

Enllaç al canal Youtube CCOO BLLAPAG