CCOO organitza novament la caminada a Collbàs

El proper dia 5 de març, a l’entorn del Dia Internacional de les Dones Treballadores

El proper dia 8 de Març es commemora el Dia Internacional de les Dones Treballadores. Hi arribem amb evidents millores per a la qualitat de la feina de moltes dones a partir dels avanços que ha significat la reforma laboral, de la pujada del SMI o de la implantació de plans d’igualtat a moltes empreses. Tot i això, les treballadores encara pateixen en major mesura la precarietat laboral i una taxa d’atur molt més elevada que la dels homes. La diferència o bretxa  salarial entre ambdós sexes es situa encara per sobre del 25%.

Per a aquest 8M CCOO presenta, entre d’altres, les següents reivindicacions:

• Avançar en polítiques de conciliació dels temps socials i laborals.
  • Foment de la corresponsabilitat entre dones i homes en les tasques de cura de criatures i persones depenents.
  • Incloure la perspectiva feminista en la implementació de les polítiques públiques.
  • Seguir desenvolupant plans d’igualtat a les empreses, implementant les mesures adients per evitar la bretxa de gènere, denunciant situacions que incompleixin la normativa.
  • Acompanyar i vigilar els drets de seguretat i salut en el treball, especialment en el teletreball que fan les dones, tot garantint el dret de desconnexió digital.
  • Crear un registre públic i obligatori dels protocols d’assetjament sexual i per raó de sexe, per reforçar la prevenció i la lluita contra les violències masclistes al centre de treball.
  • Equiparar els drets laborals de les treballadores de la llar amb la resta de persones treballadores.

El sindicat té en marxa un conjunt d’activitats per celebrar i reivindicar el 8M. Una de les més destacades és la que CCOO de l’Anoia organitza des de 2013. Es tracta d’una caminada oberta a tothom, que començarà a les 9 hores a Can Titó, a Vilanova del Camí (davant la porta d’entrada al camp de futbol) i arribant a l’ermita de Collbàs, a la localitat de Carme. L’edició 2023 serà el proper diumenge, dia 5 de març, amb un sentit marcadament reivindicatiu però que també incorpora el gaudi de l’entorn natural, amb interessants vistes de Montserrat i d’Orpinell. També es compartirà un esmorzar tradicional a base de “migas”.

La Caminada a Collbàs, té un traçat de poc més de 10 kilòmetres i uns 250 metres de desnivell. No presenta una gran dificultat i es calcula una durada aproximada d’unes dues hores. La participació a la caminada resta oberta a tothom, però cal inscripció prèvia mitjançant el telèfon 93 805 04 94 o l’adreça electrònica [email protected]. I té una plana web pròpia, que incorpora més informació: Web de la Caminada a Collbàs