CCOO i UGT es refermen com a primeres forces sindicals al Garraf

El sindicalisme de classe representa més del 73% de les persones treballadores a la comarca

CCOO ha obtingut 200 delegades i delegats als centres de treball del Garraf, amb un 36,70% de representació. Per la seva part, UGT n’obté 201, el que es tradueix en un empat tècnic entre els dos sindicats majoritaris, que es manté durant els darrers exercicis.

Els dos grans sindicats arriben conjuntament a un 73,57% de representativitat. Molt lluny queden altres opcions sindicals minoritàries, com CGT (35 representants, un 6,4%), CSC (23, i el 4,22%) o USOC (12, un 2,2%).

El sindicalisme corporatiu que defensa interessos concrets i específics, i que no són els que afecten el conjunt de les persones treballadores, es situa en un 11,7%, també a molta distància del sindicalisme de classe. Aquestes dades desmuntes teories i estratègies dirigides a afeblir el pes dels sindicats que defensen el conjunt dels interessos de la classe treballadora.

Per sectors, CCOO confirma la seva condició de primer sindicat al Garraf a sectors clau pel seu pes econòmic i productiu a la comarca: serveis, neteja, construcció, transport, administració pública, educació i indústria.

CCOO és el sindicat majoritari a empreses del territori tan importants com Prysmiam Spain SL, Megadyne Rubber, Hotel Dolce, Gesman SL, Cintoi Bus, Destilerias MG, l’Escola Pia o La Fundació Diagrama.

També compta amb amples majories sindicals a l’administració pública del Garraf, com a l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú o la Companyia d’Aigües de Vilanova.

Durant l’any 2022 es consolida la tendència a la feminització del sindicat amb un increment constant de les dones delegades, arribant al 45,5% del total de la representació sindical de CCOO a la comarca.

Segons Albert Rodríguez, coordinador CCOO al Garraf, “el sindicat està aconseguint créixer a sectors molt feminitzats i majoritàriament ocupats per treballadores i treballadores joves, dada positiva que està ajudant a una gradual i constant regeneració de l’actiu sindical de CCOO”.

Fa uns mesos va començar el període àlgid electoral als centres de treball, que finalitzarà en desembre del 2023 on es concretarà un nou mapa de la representació sindical als centres de treball de la comarca del Garraf a partir del vot directe de les persones treballadores, amb unes bones perspectives per a l’ampliació de la representativitat de CCOO.