CCOO convoca una concentració a l’aeroport de Barcelona – El Prat davant la persecució sindical a Hertz

L’empresa pretén reduir els drets laborals a la seu del Prat

L’empresa HERTZ Barcelona està desenvolupant una campanya contra els drets laborals.

Aquest fet s’ha mostrat amb especial virulència en la persona de la presidenta del Comitè d’empresa de Hertz-El Prat, que, a més, forma part de la comissió negociadora del conveni estatal de l’empresa. Mitjançant l’obertura d’un expedient disciplinari per la presumpta comissió d’una falta molt greu, l’empresa comunica que l’expedient s’obre com a conseqüència de la resolució d’un expedient d’investigació intern, el qual creiem que ha estat fet de manera irregular i sense cap garanties per part de l’empresa. L’expedient ve, a més, acompanyat d’atacs a la companya, fins i tot en l’àmbit personal.

CCOO, a escala estatal, ha demanat una reunió amb la direcció de l’empresa per abordar la situació, reunió que, de moment, ha estat rebutjada, el que ens aboca a haver d’iniciar una campanya de mobilització contra la seva actitud antisindical.

L’empresa de lloguer de vehicles sense conductor HERTZ ha iniciat aquesta campanya de pressió i fustigació contra la representació sindical de CCOO principalment per l’oposició decidida del nostre sindicat (el mes de setembre de l’any passat) a l’aplicació d’un ERE a la plantilla per reduir costos empresarials, amb l’excusa de la COVID-19, la caiguda del turisme i l’inici de la temporada baixa, que va reduir molt la plantilla de l’empresa quan encara podia haver aplicat un ERTO, una mesura temporal que no implicava la reducció d’ocupació.

Les dades donen la raó al sindicat, i l’empresa, durant el primer trimestre del 2022 (pocs mesos després d’aplicar l’ERE), aconsegueix uns beneficis rècord de 426 milions de dòlars i un increment de la facturació del 40%, en bona part també a conseqüència de l’increment d’activitat de la filial low cost del grup, Firefly, empresa amb unes condicions de treball inferiors.

Per tot l’exposat, el divendres 10 de juny CCOO convoca una concentració de protesta a l’aeroport de Barcelona – El Prat, Terminal 1, “arribades” (La Placeta), de 10 a 12 hores. Es tracta d’una mesura entre d’altres previstes a curt termini.