CCOO convoca mobilitzacions a nivell estatal contra l’actitud antisindical de HERTZ

Divendres es faran concentracions a les portes de l’empresa

Com a continuïtat de la campanya iniciada el dia 10 de juny, amb la concentració convocada a l’aeroport de Barcelona – El Prat contra la repressió sindical que l’empresa HERTZ (lloguer de vehicles sense conductor) està exercint contra els representants de CCOO, el sindicat convoca concentracions en l’àmbit estatal davant els principals centres de treball de l’esmentada empresa. Tindran lloc demà divendres, 15 de juliol, de 10 a 12 hores:

• Madrid – Aeroport de Barajas,
  • Sevilla,
  • Alacant,
  • València – Aeroport de Manises,
  • Bilbao,
  • Barcelona – Estació de Sants

De manera més concreta, la concentració Barcelona tindrà lloc al carrer de Viriat, 45 (oficines de HERTZ), molt a prop de l’estació de Sants.

Des de fa mesos l’empresa està obstaculitzant l’activitat de defensa dels drets laborals de les treballadores i treballadors, posant pals a les rodes a la negociació col.lectiva, incomplint la normativa en matèria de salut laboral, exercint pressions personals contra els representants de CCOO, etc. Fins i tot es va arribar a aplicar un ERE fraudulent de reducció de la plantilla, amb l’únic objectiu d’aconseguir més beneficis empresarials.

Aquesta actitud antisindical va arribar a l’extrem d’acomiadar a la companya Catleya, de CCOO, juntament amb la Presidenta del Comitè d’Empresa de Barcelona, Rachel, mitjançant un expedient disciplinari ple d’irregularitats i d’actuacions arbitràries per part de l’empresa, amb l’únic objectiu de cercar una excusa per acomiadar les companyes, malgrat els reiterats intents de la direcció de CCOO d’intentar reconduir la situació per via del diàleg i de l’acord.

Evidentment, els acomiadaments estan recorreguts judicialment. CCOO està convençuda que la justícia ens donarà la raó i condemnarà el comportament anticonstitucional i antisindical de HERTZ.

Però no basta una sentència judicial condemnatòria. CCOO no pot permetre aquests tipus de comportaments per part d’empreses multinacionals com HERTZ, que només cerquen el màxim de benefici, peti qui peti. És per això que el sindicat es mobilitzarà el divendres 15 de juliol, i també acompanyà les companyes afectades a l’acte de conciliació de la demanda contra l’acomiadament, que tindrà lloc el dia 26 de juliol, a les 11 hores, al carrer Albareda, 4-6, de Barcelona.

Hertz 7 22