CCOO Anoia aconsegueix la regulació administrativa de dues persones treballadores estrangeres de la comarca

El sindicat fa aflorar situacions d’explotació laboral i de frau a la Seguretat Social

CCOO ha assessorat i ha denunciat davant de la Inspecció de Treball la situació irregular de dues persones treballadores sense contracte, que treballen al sector del moble i la fusta de l’Anoia.

Arran de la situació de precarietat i vulnerabilitat denunciada pel sindicat, s’ha aconseguit l’autorització administrativa per arrelament laboral de les dues persones. La intervenció s’ha realitzat des del Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) d’Igualada, associació promoguda per CCOO que dona assessorament en matèria d’estrangeria, mobilitat internacional i drets socials i laborals de les persones immigrades.

L’arrelament laboral busca fer visible l’economia submergida a través de la denúncia a l’empresa davant la Inspecció per treballar sense contracte durant, almenys, 6 mesos. L’acta d’infracció que s’elabora permet beneficiar-se d’un permís de residència i treball a través de les proves documentals i testimonials com fotos o vídeos. Aquesta informació ha estat aportada per CCOO.

CCOO Anoia denuncia novament aquestes pràctiques massa normalitzades a la nostra comarca. Malauradament, aquest cas és una mostra més d’unes relacions laborals encara massa habituals, que exploten de manera inhumana a moltes persones necessitades de feina. Però també signifiquen una pèrdua de recursos col·lectius, ja que impliquen un frau constant a la Seguretat Social i a Hisenda per part de les empreses, debilitant la prestació dels serveis públics.

La lluita per la integració de les persones migrades passa per eradicar situacions d’explotació laboral i social i avançar en un model normalitzador, sense segregacions, on els agents socials tinguem una participació activa, fruit del nostre coneixement del món del treball.