CCOO organitza un acte feminista a Vilafranca

Tindrà lloc el 9 de març, en el marc del Dia Internacional de les Dones Treballadores

El proper dia 8 de Març es commemora el Dia Internacional de les Dones Treballadores. Hi arribem amb evidents millores per a la qualitat de la feina de moltes dones a partir dels avanços que ha significat la reforma laboral, de la pujada del SMI o de la implantació de plans d’igualtat a moltes empreses.

Les treballadores encara patim en major grau la precarietat laboral, i també tenim una taxa d’atur més elevades que els homes. La diferència o bretxa salarial entre ambdós sexes es situa encara per sobre del 25%, per fer una feina equivalent. Els sectors més feminitzats (cas del comerç) presenten més dificultats per apujar els salaris i, per tant, per corregir aquesta situació.

Per a aquest 8M CCOO presenta, entre d’altres, les següents reivindicacions:

• Avançar en polítiques de conciliació dels temps socials i laborals.
  • Foment de la corresponsabilitat entre dones i homes en les tasques de cura de criatures i persones depenents.
  • Incloure la perspectiva feminista en la implementació de les polítiques públiques.
  • Seguir desenvolupant plans d’igualtat a les empreses, implementant les mesures adients per evitar la bretxa de gènere, denunciant situacions que incompleixin la normativa.
  • Acompanyar i vigilar els drets de seguretat i salut en el treball, especialment en el teletreball que fan les dones, tot garantint el dret de desconnexió digital.
  • Crear un registre públic i obligatori dels protocols d’assetjament sexual i per raó de sexe, per reforçar la prevenció i la lluita contra les violències masclistes al centre de treball.
  • Equiparar els drets laborals de les treballadores de la llar amb la resta de persones treballadores.

Amb l’objectiu d’impulsar veritables mesures d’igualtat dona/home, CCOO de l’Alt Penedès organitza un acte feminista a la seu del sindicat de Vilafranca del Penedès (plaça del Penedès, 4), el dijous 9 de març, a les 10 hores.

L’acte partirà d’una ponència de la pedagoga i mestra jubilada, Rosa Maria Prat, continuarà  amb un intercanvi d’experiències de dones treballadores de diferents sectors d’activitat i finalitzarà amb el debat: “Els plans d’igualtat: eina per reduir la discriminació sexista”.

Lourdes Sindreu, responsable de polítiques d’igualtat i coeducació de CCOO a l’Alt Penedès, l’Anoia i el Garraf, farà les presentacions i la conducció de l’esdeveniment.