CCOO del Baix Llobregat creix en un 44,8% l'assessorament laboral per la situació provocada per la pandèmia i la precarietat laboral

CCOO del Baix Llobregat experimenta durant el 2020, un fort creixement en les consultes del seu servei d’assessorament laboral. La necessitat d’informació, assessorament i tutela ha augmentat per l’impacte generat per la pandèmia al món laboral i per les seves conseqüències socials.

CCOO ha fet un important esforç per poder oferir assessorament laboral presencial, gratuït en la primera fase de la crisi i ha reforçat eines telemàtiques i un telèfon gratuït, per garantir un accés més ampli.

Durant el 2020, el servei d’assessorament sindical al Baix Llobregat, es consolida com una de les eines fonamentals del sindicat d’intervenció social. El 85% dels treballadors i treballadores que van fer servir l’assessorament són persones afiliades, que fan una valoració molt positiva i la resta que no ho són, un 55% que l’han utilitzat s’han acabat afiliant.

Algunes de les dades més rellevants del servei d’assessorament laboral i sindical són:

- El 2020 es van atendre a 4715 persones, presencialment i telemàticament, en els punts d’assessorament de CCOO del Baix Llobregat: Cornellà de Llobregat, Martorell, el Prat de Llobregat i Gavà.

- S’incrementa en un 44,8% les persones ateses respecte al 2019

- Els principals motius de consulta són:
o Prestacions Seguretat Social (IT, jubilacions, invalidesa)                         21,07%
o Càlculs (quitances, hores extres, etc...)                                                       15,62%
o Acomiadaments:                                                                                             15,08%
o Contractació:                                                                                                    12,65%
o Inaplicació conveni:                                                                                         11,92%
o Atur                                                                                                                    11,81%
o Salaris:                                                                                                                 5,93%
o Altres (sancions, salut laboral, drets sindicals, etc..)                                    5,92%

- Els sectors d’activitat majoritaris en les consultes han estat:
o Empreses de serveis i neteja                                                                        15,89%