CCOO de l'Anoia creix en un 16,3% l'assessorament laboral per la situació provocada per la pandèmia i la precarietat laboral

CCOO de l’Anoia experimenta durant el 2020, un fort creixement en les consultes del seu servei d’assessorament laboral. La necessitat d’informació, assessorament i tutela ha augmentat per l’impacte generat per la pandèmia al món laboral i per les seves conseqüències socials.

CCOO ha fet un important esforç per poder oferir assessorament laboral presencial, gratuït en la primera fase de la crisi i ha reforçat eines telemàtiques i un telèfon gratuït, per garantir un accés més ampli.

Durant el 2020, el servei d’assessorament sindical a l’Anoia, es consolida com una de les eines fonamentals del sindicat d’intervenció social. El 81% dels treballadors i treballadores que van fer servir l’assessorament són persones afiliades, que fan una valoració molt positiva i la resta que no ho són, un 59% que l’han utilitzat s’han acabat afiliant.

Algunes de les dades més rellevants del servei d’assessorament laboral i sindical són:

- El 2020 es van atendre a 456 persones, presencialment i telemàticament, en el punt d’assessorament de CCOO de Igualada

- S’incrementa en un 16,3% les persones ateses respecte al 2019

- Els principals motius de consulta són:
o Prestacions Seguretat Social (IT, jubilacions, invalidesa)                        34,59%
o Salaris:                                                                                                             20,27%
o Acomiadaments:                                                                                           17,03%
o Atur (prestacions, subsidis)                                                                          9,46%
o Càlculs (quitances, hores extres, etc...)                                                      5,11%
o Contractació:                                                                                                   3,41%
o Altres (sancions, salut laboral, conciliació, drets sindicals, etc..)          10,13%

- Els sectors d’activitat majoritaris en les consultes han estat: