CCOO crea un espai d'informació, assessorament i suport per a persones vulnerables a Cornellà

Foto El sindicat CCOO del Baix Llobregat, amb la seva política de reforçar l’acció sociopolítica, posar les persones al centre i respondre a les urgències socials que s’han accentuat en aquest context postCOVID-19, ha creat un punt d’informació, assessorament i suport a persones i famílies amb risc de vulnerabilitat social.

CCOO, fidel als valors de la solidaritat, el compromís, l’ajuda i el surpot mutu, que formen part de la història del sindicalisme i del moviment, segons els seu secretari general, Josep Maria Romero, afirma: “continuarem donant respostes col·lectives i organitzades a les necessitats creixents de moltes persones i famílies de la nostra comarca, que són castigades pel paradigma de la precarietat social i laboral creixent, que s’ha agreujat els últims mesos. Més enllà que les nostres reivindicacions continuen sent una fiscalitat justa, progressiva i suficient, sistemes públics de pensions i xarxes suficients de protecció social –l’IMV recentment aprovat va en la bona direcció– no podem quedar-nos de braços plegats davant la situació actual i creem un punt d’assessorament, amb recursos propis, per ajudar moltes persones i famílies, des de la nostra experiència acumulada i la proximitat als problemes de la gent”.

Aquest espai està configurat com a ajuda, suport i orientació sobre prestacions socials, com fer tràmits i sol·licituds dels diferents ajuts públics i ofereix informació i assessorament en les següents temàtiques de caràcter social:

• Ingrés mínim vital
• Renda garantida de ciutadania (RGC)
• Ajuts públics al lloguer
• Bo social
• Consultes telemàtiques davant administracions
• Informes SEPE
• Inscripció SOC
• Tràmits inscripció escolar
• Beques menjador o àpats a domicili per a persones grans i dependents
• Altres...

És un espai obert a la ciutadania del Baix Llobregat, gratuït i vinculat al compromís afiliatiu amb el sindicat, derivant, si s’escau, a d’altres serveis sindicals consolidats com el CITE (informació per a persones estrangeres) o l‘assessorament jurídic.

CCOO continua compromesa amb projectes socials a la ciutat de Cornellà, com la Botiga Solidària, de la qual és entitat fundadora i forma part del grup impulsor des del 2012. Segons Romero “recuperant les millores tradicions militants de l’esquerra social continuarem buscar espais de col·laboració i treball mutu amb el teixit associatiu, que s’arrela des de la proximitat. Seguim fent sensibilització, informació, promoció del voluntariat, ajuda mútua i donació de recursos en aquells espais associatius que articulen respostes amb les quals compartim valors i objectius, en un context com l’actual d’emergència social”.

L’any 2019 CCOO va assessorar individualment als seus locals del Baix Llobregat més de 3.000 persones.

Per accedir a aquest servei gratuït caldrà concertar cita prèvia, trucant al 93 377 92 92 o enviant un correu a bllapag@ccoo.cat. L’horari d’atenció serà dimarts i dijous de 16 a 18 hores i dimecres i divendres de 9.30 a 13 hores al nostre local de Cornellà de Llobregat (crta. d’Esplugues, 68).
10/06/2020