Celebrada el dijous 13 de febrer, a la seu del sindicat a Cornellà (Crta. d'Esplugues, 68)

Èxit d'assistència a l'Assemblea sindical oberta als locals de CCOO Baix Llobregat a Cornellà

Foto Avui, 13 de febrer, als locals de CCOO Baix Llobregat a Cornellà s’ha celebrat en jornada de matí i tarda, l’Assemblea sindical oberta (ASO).

La presentació ha anat a càrrec de Josep M. Romero, secretari general de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf, i de Gema Rodríguez, secretària d’Acció Sindical i Lluita contra la Precarietat de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf. Hem comptat amb la presència de Javier Pacheco, secretari general de CCOO Catalunya.

Els dirigents sindicals han explicat que l’ASO es complementarà amb assembles a centres de treball, seminaris i jornades de reflexió. En una segona fase (abril-maig) es seleccionaran les 25 propostes amb més suport a través d’una votació electrònica amb l’app de CCOO.cat i la 3a i última fase serà una assemblea de cloenda (mes de juny) on es presentaran públicament les propostes seleccionades, s’ordenarà la seva prioritat i formaran part del procés de debat del 12è Congrés de CCOO de Catalunya.

Aquesta iniciativa, que va ser una primera experiència el 2015 des de la voluntat de repensar l’organització, torna a ser un procés de participació obert a l’afiliació, a entitats i a personalitats, des de la deliberació col·lectiva i la participació horitzontal per regenerar el sindicalisme.

A l’ASO es fomenta el debat sobre: precarietat i desigualtats i sobre reptes estratègics que tenim com a societat: feminismes, diversitat, ecologisme, noves realitats del treball, digitalització, dades massives —big data—, robotització, noves formes d’organitzar els treballadors i treballadores, habitatge, mobilitat, joves, envelliment de la societat, pensions, dependència, cures i treball domèstic, i projecte de vida per gent gran. També sobre qualitat democràtica, la participació, la deliberació, les mobilitzacions i el dret a decidir.
13/02/2020