Actualitat

El Departament d'Educació obvia la representació sindical en la integració de centres educatius a la xarxa pública

La Federació d'Educació de CCOO de Catalunya denuncia que el Departament d'Educació està posant en qüestió la funció sindical de representació de les treballadores, i amb això, el model democràtic de relacions laborals. Quan al maig del 2019 el Govern de la Generalitat va aprovar el Decret Llei 10/2019 d'integració de centres educatius a la titularitat de la Generalitat, les CCOO vam denunciar que no es tenia en compte la representació sindical a l'hora de negociar el traspàs del personal al Departament d'Educació. Així els ho vam fer saber per escrit i en reunions bilaterals, en les quals les persones que dirigeixen el Departament es van comprometre verbalment a que es comptaria amb la representació sindical. Un compromís que el Conseller va expressar també en seu parlamentària, amb l'aprovació del Decret Llei el 26 de juny de 2019, tal i com consta al diari de sessions: “Per tant, el decret permet que el Departament d'Educació negociï en cada cas amb els sindicats representatius d'aquell àmbit i d'aquell territori d'aquell àmbit, els sindicats representatius en l'ajuntament si és un ajuntament, en la diputació si és una diputació, en el marc de la taula de negociació amb l'escola concertada si és una escola concertada, perquè garantim, que és al que el decret llei obliga el departament, l'estabilitat laboral i les condicions laborals d'aquest professorat.”

més informació »

Acció Jove de CCOO de Catalunya denuncia el “Programa Singulars Jove, tu decideixes!” per què tracta el jovent com una mercaderia

Des d'Acció Jove de CCOO de Catalunya es vol denunciar el “Programa Singulars jove, tu decideixes!” perquè es considera que el seu lema i/o carta de presentació “Necessites personal? Contracta joves i rep fins a 5700€ de subvenció! ” és aberrant i no respon única i exclusivament a afavorir la inserció laboral de joves entre 16 i 29 anys en situació d'atur

més informació »

CCOO d'Indústria rebutja l'ERO presentat per Coca-Cola

Per CCOO, és inadmissible que una multinacional que està generant importants beneficis en el seu compte de resultats plantegi una mesura d'aquestes característiques. De manera que CCOO utilitzarà totes les eines al seu abast per evitar l'extinció de 360 llocs de treball, 65 dels quals a Catalunya,

més informació »

S'arriba a un acord a U-Shin, gràcies a la mobilització dels treballadors i les treballadores

Gràcies al binomi negociació-mobilització, finalment s'ha assolit un principi d'acord sobre l'ERO d'U-Shin, que ahir va ser ratificat pràcticament per unanimitat per la plantilla. CCOO d'Indústria de Catalunya valora positivament aquest acord, malgrat que no s'ha pogut evitar el tancament de la planta d'Abrera, ja que permet guanyar un any de temps i s'han aconseguit les millors condicions possibles per a la plantilla.

més informació »

La ministra de Treball, Yolanda Díaz, amb la candidata dels comuns Jèssica Albiach escolten les propostes socioeconòmiques de CCOO al Baix Llobregat

a ministra de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz, juntament amb la cap de llista i candidata dels comuns, Jèssica Albiach, els números 2 i 4, Joan Carles Gallego i Lucas Ferro i els dirigents del Baix Llobregat Claudio Carmona, Sílvia López i l'alcaldessa de Sant Feliu, Lídia Muñoz, han participat aquest matí en una reunió a la seu de CCOO de Cornellà, on han conegut les propostes del principal sindicat de la comarca de cara a les eleccions del 14 de febrer. La delegació de CCOO, encapçalada pel secretari general de Catalunya, Javier Pacheco, han participat Josep M. Romero, secretari general CCOO Baix Llobregat, Alícia Hernández, secretària general Sanitat, Álvaro Muñoz, secretari general Indústria i Saida Ehliluch, secretària de Socioeconomia i Aliances Socials. A banda de compartir la necessitat que hi hagi una alta participació i que el nou govern compti amb les necessitats de les treballadores i treballadors, s'ha coincidit en avançar en treball digne i igualtat d'oportunitats, reindustrialització, canvi de model productiu digital i sostenible i la necessitat d'encertar i fer una bona gestió dels fons europeus next generation de la UE que puguin arribar a Catalunya i al Baix Llobregat.

més informació »

CCOO exigeix més agilitat a Robert Bosch i a la Generalitat en el procés de reindustrialització de la planta de Castellet

CCOO manifesta la seva preocupació davant la descoordinació i la manca d'avenços evident, i sobretot per l'escàs interès demostrat per la direcció de Robert Bosch per trobar solucions i exigeix també a la Generalitat una major implicació en aquest procés de reindustrialització.

més informació »

CCOO de Catalunya presenta les seves propostes davant les eleccions del 14f a la candidatura d'En Comú Podem

Demà dimecres, 10 de febrer, el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, acompanyat del secretari general de CCOO del territori, Josep Maria Romero i altres membres de la direcció, es reuniran amb la candidata d'En Comú Podem a les eleccions del 14f, Jéssica Albiach i el número 2 de la llista, Joan Carles Gallego, que estaran acompanyats per Yolanda Díaz, Ministra de Treball. La trobada tindrà lloc a partir de les 11.30 hores a la seu del sindicat a Cornellà de Llobregat, Ctra d'Esplugues, 68. CCOO de Catalunya explicarà a la candidatura d'En Comú Podem les seves propostes davant d'aquestes eleccions.

més informació »

Convocada vaga a U-Shin contra el tancament de la planta d'Abrera

Aquesta mobilització arriba davant la manca d'avenços en les negociacions de l'ERO presentat per l'empresa, que es manté ferma en la decisió de tancar la planta i ha desestimat les demandes de la representació de la plantilla per buscar una alternativa industrial i mantenir part de l'ocupació.

més informació »

Per la reconstrucció social i nacional de Catalunya

CCOO aposta per posar les persones al centre, pensant sempre en la millora de les condicions materials i culturals de vida de la gent i en les generacions futures. En aquest sentit, hem elaborat 255 propostes en clau de reconstrucció social i nacional, articulades sobre 7 eixos: treball digne, democràcia econòmica i igualtat d'oportunitats; reindustrialització, digitalització i canvi de model productiu; sostenibilitat, nou model energètic i contra el canvi climàtic; igualtat de gènere, contra la discriminació d'opció o identitat sexual; serveis públics, drets socials i fiscalitat contra les desigualtats; educació, cultura i esport i propostes per un país cohesionat en el diàleg, la llibertat i la democràcia. El sindicalisme confederal i de classe, com a agent sociopolític, ha de participar i implicar-se en aquesta contesa electoral, des de la seva independència, però en cap cas indiferent, ni neutral davant la situació actual. CCOO seguim compromesos amb el progrés social de la classe treballadora en la promoció i millora de les polítiques contra les desigualtats, l'atur, la precarietat, des de la reflexió, capacitat de proposta i acció sindical transformadora.

més informació »

CCOO aconsegueix que el jutjat anul·li un procés selectiu a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú per mala fe de l'equip de govern

El jutjat contenciós administratiu núm. 13 de Barcelona ha donat la raó a CCOO, en la sentència núm. 8/2021, i anul·la la resolució de l'oferta de treball d'interinatge de tècnic/a superior en dret que l'ajuntament havia publicat sense la negociació prèvia amb els sindicats.

Víctor Amela va presenta 'Nos robaron la juventud' a CCOO

L'Associació per a la Memòria Històrica i Democràtica del Baix Llobregat amb el suport de l'Aula de Formació Joan N. García-Nieto de CCOO Baix Llobregat, organitzen a la sala d'actes de CCOO a Cornellà, la presentació del llibre: ”Nos robaron la juventud. Memòria viva de la Quinta del Biberó”. El llibre narra les històries dels biberons que van combatre a l'Ebre, dels voluntaris que es van allistar sent tot just adolescents (tant en l'exèrcit republicà com en el de Franco), dels que van sobreviure i (alguns) van continuar la seva lluita en la Segona Guerra Mundial, dels quals van ser empresonats i dels que van morir en el camp de batalla. Víctor Amela (1960) és un reconegut periodista i escriptor. Des de 1984 signa a La Vanguardia cròniques, crítiques i entrevistes. Avui és el degà de la crítica televisiva a la premsa espanyola, a més de cocreador de «La Contra», on porta 1.500 entrevistes publicades. És col·laborador habitual en programes de ràdio i televisió, imparteix classes magistrals de periodisme i comunicació i ha estat distingit amb nombrosos premis, entre ells el Ramon Llull de novel·la de 2016 per “La filla del capità Groc”, el premi de l'Associació de la Premsa de Madrid, el del Gremi d'Editors de Catalunya, Protagonistes, dos micròfons de Plata, l'Antonio Mompeón Motos, el Catalunya de Comunicació i Relacions Públiques, el Ferrer Eguizábal de Periodisme, l'Àngel de Bronze de la Comunicació, el GoliADsP o el Premi la Llança 2011 d'Òmnium Cultural. Ha publicat diferents títols on destaquen: Amor contra Roma, El Càtar imperfecte, Tots els meus secrets o Jo hauria pogut salvar a Lorca el 2018, que va presentar en aquest mateix espai l'any passat.

més informació »

Manifest dels agents econòmics i socials -FEGP, UEA, CCOO i UGT- davant el desenvolupament del Pla territorial parcial del Penedès

Des de les entitats i sindicats que conformen la Vegueria del Penedès: Federació Empresarial del Gran Penedès (FEGP), Unió Empresarial de l'Anoia (UEA), Unió General de Treballadors (UGT) i Comissions Obreres (CCOO) us fem arribar el següent manifest conjunt signat per les 4 organitzacions esmentades. L'objectiu d'aquest és posicionar-nos al respecte del desenvolupament del Pla Territorial Parcial del Penedès. Davant la situació social, laboral i empresarial s'exigeix un canvi i una aposta ferma per rebaixar l'índex d'atur al territori, a més de fer un canvi de model productiu basat en ocupació de qualitat i en sectors que aportin valor afegit, de futur, que siguin innovadors per guanyar competitivitat. En aquest sentit, les 4 organitzacions empresarials i sindicals considerem que el seu desenvolupament és molt positiu per a les nostres comarques i per a Catalunya, atès que comptar amb un pla per a la planificació i ordenació dels territoris és important i estratègic pel seu desenvolupament futur. Especialment, si es basa en la concertació social, la participació, l'escolta activa i la voluntat d'aconseguir consensos i acords amb el teixit social i econòmic pel desenvolupament futur. La presentació d'aquest manifest ha tingut lloc aquest matí davant els mitjans de comunicació i ha comptat amb l'assistència de Neus Lloveras, presidenta de la Federació Empresarial del Gran Penedès; Joan Domènech, president de la Unió Empresarial de l'Anoia; Francesc Rica, secretari general Anoia, Alt Penedès i Garraf d'UGT i Josep M. Romero, secretari general del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf de CCOO. Adjuntem imatge de la presentació.

més informació »

CCOO exigeix a la multinacional Alliance Healthcare que no interfereixi antidemocràticament en les eleccions sindicals al centre del prat de Llobregat

CCOO ha posat en coneixement de la Inspecció de Treball que la direcció de l'empresa ha manipulat el cens electoral, n'ha retrassat la publicació i hi ha inclòs personal d'alta direcció que no hauria de participar en les eleccions per escollir la representació dels treballadors i treballadores. També denuncia que l'empresa està impedint que les persones que formen part de la candidatura de CCOO puguin comunicar-se amb la resta de la plantilla en el marc d'un procés democràtic com són les eleccions sindicals.

Trobada virtual del 12è Congrés de CCOO de Catalunya amb Javier Pacheco

En el procés congressual en què estem immersos i en la línia de fomentar la participació i el debat sobre les línies estratègiques del sindicat en el 12è Congrés de CCOO de Catalunya, es va convocar a una assemblea virtual que vam fer de manera semipresencial a la Sala d'actes de CCOO de Cornellà de Llobregat el passat 12 de gener del 2021 en torn de matí i de tarda.

més informació »

CCOO del Baix Llobregat creix en un 44,8% l'assessorament laboral per la situació provocada per la pandèmia i la precarietat laboral

CCOO del Baix Llobregat experimenta durant el 2020, un fort creixement en les consultes del seu servei d'assessorament laboral. La necessitat d'informació, assessorament i tutela ha augmentat per l'impacte generat per la pandèmia al món laboral i per les seves conseqüències socials. CCOO ha fet un important esforç per poder oferir assessorament laboral presencial, gratuït en la primera fase de la crisi i ha reforçat eines telemàtiques i un telèfon gratuït, per garantir un accés més ampli. Durant el 2020, el servei d'assessorament sindical al Baix Llobregat, es consolida com una de les eines fonamentals del sindicat d'intervenció social. El 85% dels treballadors i treballadores que van fer servir l'assessorament són persones afiliades, que fan una valoració molt positiva i la resta que no ho són, un 55% que l'han utilitzat s'han acabat afiliant.

més informació »

CCOO de l'Anoia creix en un 16,3% l'assessorament laboral per la situació provocada per la pandèmia i la precarietat laboral

CCOO de l'Anoia experimenta durant el 2020, un fort creixement en les consultes del seu servei d'assessorament laboral. La necessitat d'informació, assessorament i tutela ha augmentat per l'impacte generat per la pandèmia al món laboral i per les seves conseqüències socials. CCOO ha fet un important esforç per poder oferir assessorament laboral presencial, gratuït en la primera fase de la crisi i ha reforçat eines telemàtiques i un telèfon gratuït, per garantir un accés més ampli. Durant el 2020, el servei d'assessorament sindical a l'Anoia, es consolida com una de les eines fonamentals del sindicat d'intervenció social. El 81% dels treballadors i treballadores que van fer servir l'assessorament són persones afiliades, que fan una valoració molt positiva i la resta que no ho són, un 59% que l'han utilitzat s'han acabat afiliant.

més informació »

CCOO Alt Penedès-Garraf creix en un 45,11% l'assessorament laboral per la situació provocada per la pandèmia i la precarietat laboral

CCOO de l'Alt Penedès i del Garraf experimenta durant el 2020, un fort creixement en les consultes del seu servei d'assessorament laboral. La necessitat d'informació, assessorament i tutela ha augmentat per l'impacte generat per la pandèmia al món laboral i per les seves conseqüències socials. CCOO ha fet un important esforç per poder oferir assessorament laboral presencial, gratuït en la primera fase de la crisi i ha reforçat eines telemàtiques i un telèfon gratuït, per garantir un accés més ampli. Durant el 2020, el servei d'assessorament sindical a l'Alt Penedès-Garraf, es consolida com una de les eines fonamentals del sindicat d'intervenció social. El 89,5% dels treballadors i treballadores que van fer servir l'assessorament són persones afiliades, que fan una valoració molt positiva i la resta que no ho són, un 55% que l'han utilitzat s'han acabat afiliant.

més informació »

CCOO valora positivament l'acord assolit a SEAT, ja que redueix l'afectació negativa de l'ERTO mitjançant l'aplicació d'un exigent pla social

L'objectiu d'aquest acord és reduir l'impacte negatiu de l'ERTO sobre la plantilla, tant pel que fa al nombre de dies i de persones afectades, com per la millora de les condicions per al personal afectat per aquesta mesura. Per aquesta raó, CCOO en fa una valoració positiva.

més informació »

CCOO s'oposa a la supressió de les unitats de trànsit dels Mossos d'Esquadra a Igualada

Des que es van assumir les competències de trànsit, el nombre d'efectius no ha fet més que disminuir. En lloc de reforçar la plantilla, el Departament d'Interior es disposa a prescindir de les unitats de trànsit d'Igualada, Sant Feliu de Guíxols, Olot, Montblanc, Mataró i Móra d'Ebre, amb el risc que suposa per a vies principals com les següents: N-II, AP-7, N-260, A-2, AP-2, C12 o C-25. Ja fa temps que no es reemplaça el personal per tal que a poc a poc quedin extingits. Hi ha un grup de mossos que està finalitzant el curs de trànsit, però la seva incorporació no serà suficient per cobrir la manca de personal que hi ha a l'especialitat. La falta de plantilla es troba agreujada com a conseqüència d'alguns contagis per COVID-19. Els temps de resposta als accidents es veuen molt incrementats, amb el corresponent risc que suposa per a la seguretat de les persones que hagin patit un accident de trànsit o fins i tot una avaria. Mentre les patrulles de trànsit no hi arriben el risc d'accident és altíssim.