CCOO denuncia que l’onada de calor agreuja la precarietat i el deteriorament dels serveis municipals a Badalona

Temperatures extremes en els edificis municipals

CCOO a l’Ajuntament de Badalona torna a denunciar la situació de greu deteriorament que pateixen els equipaments municipals i que afecta molt especialment la climatització dels edificis.

La Secció Sindical de CCOO a l’Ajuntament ja va denunciar la situació de manca de manteniment i de climatització deficient davant la Inspecció de Treball, la qual va emetre un seguit de requeriments al consistori que no s’han portat a terme; com tampoc el govern municipal  i l’equip de direcció han executat  el Decret d’emergència que CCOO va sol·licitar a la regidoria competent.

Aquesta situació està esdevenint insostenible davant l’onada de calor d’aquests dies i que està provocant temperatures extremes en els edificis municipals, molt per damunt de les temperatures permeses per la legislació laboral. La manca de climatització adient comença a afectar totes les instal·lacions municipals, però alguns equipaments es troben ja en una situació límit, com les biblioteques de Can Casacuberta, Sant Roc i Llefià, el Centre Cívic la Salut (SBAS 4) i a la gestió tributària (antic edifici del Banc Central).

Des de CCOO, tornem a exigir als actuals responsables les actuacions urgents necessàries per a pal·liar les temperatures extremes en els equipaments municipals, i per garantir uns serveis municipals dignes i eficients; i això sense descartar elevar les denúncies realitzades a altres ordres jurisdiccionals, per tal que s’assumeixin les responsabilitats derivades d’aquesta omissió i que puguin donar lloc a sancions per reparar danys i perjudicis ocasionats per allò que nosaltres considerem que són delictes o faltes greus.

CCOO de l’Ajuntament de Badalona mai hem volgut judicialitzar l’acció sindical, però no ens deixen un altre camí. Per això fem una crida a totes les persones treballadores i usuàries a denunciar públicament la manca d’actuacions de l’Ajuntament, i iniciarem contactes amb la resta de seccions sindicals per a promoure mobilitzacions del personal.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de juny de 2019