CCOO expressem satisfacció per l’anunci del canvi de nom de la plaça d’Antonio López, a Barcelona

El sindicat recorda la proposta de canviar el nom pel de “Rana Plaza”

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat, finalment, que es procedirà en breu al canvi de nom de la Plaça d’Antonio López, situada al principi de la Via Laietana per la banda de mar.

Volem recordar que aquesta és una llarga reivindicació de CCOO, que fa més de catorze anys, i en nombroses ocasions, hem reclamat aquest canvi. Antonio López era un conegut esclavista, i CCOO, entre altres entitats, sempre ha considerat que no mereix que la ciutat li dediqui cap espai.

En ocasió de les celebracions de la Diada Internacional del Treball Digne, que se celebra cada any el 7 d’octubre per iniciativa de la CSI (Confederació Sindical Internacional), els sindicats catalans sovint hem organitzat actes en aquella plaça per reivindicar treball digne i de qualitat.

En aquest sentit, CCOO de Catalunya havia proposat per a la plaça, que ara porta un nom nefast per a la dignitat del treball -el d’un esclavista-, el nom de “Rana Plaza”, en memòria de la fàbrica a Dacca (Bangla Desh) on l’any 2013 van morir més de mil treballadors i treballadores per l’esfondrament de l’edifici a causa de las pèssimes condicions estructurals i de treball.

Aquest canvi de nom s’emmarca en la reforma de la Via Laietana, també llargament reivindicada pels veïns, per nombroses entitats, i també per CCOO, que tenim la seu central en aquest dissortat carrer. El sindicat reclama urgència en una remodelació definitiva que pacifiqui el trànsit, converteixi el vial en un passeig que superi la realitat de barrera ciutadana, sorollosa, contaminant i incòmoda, i connecti els barris de les dues bandes amb prioritat pel transport públic, els vianants i els mitjans de mobilitat sostenible. CCOO, també organització pionera a reclamar aquesta reforma, participarà activament en els marcs que el Districte de Ciutat Vella de l’ajuntament habiliti per aportar propostes de nova funció d’aquest carrer.

Barcelona, 3 de maig de 2017