CCOO aconsegueix la retirada dels requisits discriminatoris als processos de selecció de personal a Barcelona Activa

Selecció de tres Tècniques de Desenvolupament Local de Proximitat

Adjuntem comunicat de premsa de la Secció Sindical de CCOO a Barcelona Activa:

La Secció Sindical de CCOO a Barcelona Activa hem aconseguit evitar la discriminació arbitrària als processos de selecció

La setmana passada Barcelona Activa posava en marxa un procés de selecció de personal per cobrir tres places de Tècnica en Desenvolupament Local de Proximitat, amb un requisit completament discriminatori amb el qual impedia la participació al concurs d’aquelles persones que havien adquirit una experiència superior a 2 anys a l’empresa o, d’altres que si fossin contractades podien arribar a tenir aquesta experiència al llarg de l’any 2017.

La Secció Sindical de CCOO a Barcelona Activa, amb l’ajut de l’assessoria jurídica de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) del sindicat, vam interposar un Recurs d’alçada a l’alcaldessa, denunciant que aquest requisit era completament arbitrari i discriminava algunes candidatures d’una manera que no estava contemplada a cap normativa vigent (ni a l’Estatut dels Treballadors/es ni al Conveni de l’empresa) i reclamant, per tant, la seva retirada i l’admissió de les persones que haurien estat excloses del procés esmentat. També ens vàrem dirigir a la Inspecció de Treball denunciant el mateix fet de la discriminació abusiva, afegint que la convocatòria no respectava un període de 15 dies que el Conveni estableix des de la comunicació del concurs fins a la posada en marxa del mateix.

L’empresa tenia previst, i així ens ho havien comunicat a la representació sindical, que mantindrien aquesta clàusula a totes les properes ofertes de treball temporal; nosaltres ja els vàrem avisar que faríem tot el possible per tal que la retiressin perquè la consideràvem contrària a la llei.

La pressió que des d’aquesta Secció hem fet ha obtingut els seus resultats: dijous passat la Direcció de Barcelona Activa va comunicar-nos que la clàusula on especificava el requisit discriminatori seria suprimit de totes les ofertes que es publiquin d’ara endavant.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de desembre de 2016