Campanya sindical per la readmissió de Jordi Celdrán a Spark Ibérica

CCOO d’Indústria denunciem la política antisindical de Spark Ibérica

CCOO d’Indústria de Catalunya estem impulsant una campanya sindical de suport per exigir a Spark Ibérica la readmissió del treballador Jordi Celdrán, a qui l’empresa ha extingit el contracte laboral. CCOO d’Indústria hem interposat una demanada contra Spark Ibérica per l’acomiadament nul d’aquest treballador, que era delegat de personal de CCOO, ja que entenem la darrere la decisió de l’empresa s’amaga un cas clar de persecució sindical. CCOO ja hem denunciat en altres ocasions l’actitud antisindical de l’empresa i, per aquesta raó, li advertim que no permetrem que vulneri impunement els drets de representació i de llibertat sindical

En el marc d’aquesta campanya sindical estem promovent diferents accions i mobilitzacions que detallem a continuació:

• S’ha obert una caixa de resistència (ES67 2100 5000 5102 0015 8378) per ajudar a aquest company, ja que la situació de l’empresa l’ha deixat en una situació de complerta indefensió jurídica i econòmica, ja que ara mateix es troba en un llimb jurídic i no té dret a cobrar la prestació d’atur.

• Estem contactant amb els ajuntaments dels municipis i ciutats on Spark Ibérica té centres de treball o presta serveis, per exposar-los la situació i demanar-los el suport institucional davant de l’empresa per a la readmissió d’aquest company, mitjançant l’aprovació d’una moció de suport en els respectius plens municipals, i que vetllin perquè les seves empreses contractistes no vulnerin els drets fonamentals.

• Hem sol·licitat una reunió amb els diferents grups parlamentaris per explicar-los el cas i denunciar l’actitud antisindical de Spark Ibérica, que està vulnerant el drets de representació i de llibertat sindical als seus centres de treball. Davant d’aquest escenari, volem instar el Parlament a intercedir davant de l’empresa, que té diversos contractes amb les administracions públiques, perquè rectifiqui la seva actitud antisindical.

• Hem convocat una concentració davant els Serveis Territorials de Treball de Barcelona el dimarts 11 d’octubre, coincidint amb l’acte de conciliació per la demanda que hem interposat contra Spark Ibérica per acomiadament nul d’aquest treballador.

• Ens reunirem amb el Síndic de Greuges de Catalunya per denunciar la vulneració dels drets fonamentals de representació i llibertat sindical, per part de Spark Ibérica, i la situació de desemparament en què es troba aquest company, davant la manca d’intervenció de l’Administració.

• Estem preparant concentracions de suport a aquest company a les empreses per a les quals treballa Spark (Endesa i Vodafone) i també a les seus de les empreses que el grup Vinci té a Catalunya.

• També estem preparant noves mobilitzacions als centres de treball de Spark Ibérica.

CCOO d’Indústria de Catalunya continuarem mobilitzant tot el nostre actiu sindical per reforçar aquesta campanya sindical en suport al nostre company i NO cessarem fins que aconseguim la readmissió del company Jordi Celdrán.

PROU PERSECUCIÓ SINDICAL! READMISSIÓ DEL COMPANY JORDI CELDRÁN JA!
#SparkReadmissioJA