40 anys de la tancada de les dones dels treballadors de Motor Ibérica a l’església de Sant Andreu, a Barcelona

CCOO organitza un acte d’homenatge i reivindicatiu aquest dissabte, 21 de maig

Coincidint amb els 40 anys de la històrica vaga de l’antiga Motor Ibérica, l’Agrupació de Prejubilats i Jubilats de CCOO de Nissan i les seccions sindicals de CCOO de Nissan han organitzat un acte d’homenatge i reivindicatiu que tindrà lloc aquest dissabte, 21 de maig, a partir de les 10.30 h, als jardins de l’església de Sant Andreu del Palomar (plaça d’Orfila, Barcelona).

L’acte pretén fer un homenatge i reconeixement a les dones dels treballadors de l’antiga Motor Ibérica, que l’1 de juny de 1976 es van tancar a l’església de Sant Andreu en suport als seus homes que estaven en vaga. La tancada va durar 28 dies, fins que la policia va desallotjar violentament les dones i els seus fills i filles.

CCOO d’Indústria de Catalunya vol valorar la lluita d’aquestes dones, en un temps en què el seu paper era percebut com a secundari dins de la societat. Elles van assumir un protagonisme clau en la defensa dels drets laborals i socials dels treballadors i la repercussió de la seva acció va contribuir a la incorporació activa de moltes dones en les lluites sindicals i dels moviments veïnals.

Adjuntem l’ordre d’intervencions de l’acte:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de maig de 2016