CCOO valora positivament el preacord de Transports de Barcelona

Millora de les condicions laborals

Adjuntem el comunicat de la Secció Sindical de CCOO a Transports de Barcelona, SA:

En la jornada d’ahir, la majoria del comitè d’empresa i la representació de la direcció hem arribat a un preacord de conveni col·lectiu per als anys 2015-2018, que serà sotmès, pels sindicats signants, a referèndum en els propers dies.

CCOO forma part d’aquest preacord, del qual destaquem els següents elements:

1. Increment del poder adquisitiu, en diferents conceptes fixos i variables.
2. Manteniment de l’ocupació i jubilació parcial.
3. Manteniment de l’actual organització del treball, millorant-ne alguns aspectes (reducció del percentatge de serveis partits de conducció, normatives d’escollida generals per a tots els col·lectius que ho vulguin, o adequació del descans diari de material mòbil).
4. Millores significatives en matèria de pla de pensions, com és l’obertura del col·lectiu D per a tot el personal adherit actualment al col·lectiu B.
5. Mesures de foment de les polítiques dirigides a la conciliació de la vida laboral i familiar, a la igualtat de gènere i de foment de la formació professional, especialment la formació dual.
6. Possibilitat d’incorporar personal que actualment està fora de conveni a dintre de conveni, de forma individual i absolutament voluntària d’acord amb les circumstàncies i necessitats personals i professionals de cada treballador.
7. El compromís de TMB de fer totes les actuacions tècniques, jurídiques i econòmiques per poder esdevenir l’operador del nou tramvia.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 de febrer de 2016