Debat sobre el TTIP al Centre Cívic La Salut de Badalona

Demà divendres, 29 de gener, a les 19 h

CCOO i l’Àgora Ciutadana de Badalona organitzen un debat sota el títol “Els teus drets en risc. Una amenaça encoberta”, el el qual analitzarem conjuntament els impactes reals i les raons profundes del Tractat de lliure comerç que, amb les sigles TTIP, està en plena fase de negociacions entre els EUA i la Unió Europea.

Les alarmes sobre la greu amenaça a drets bàsics per als ciutadans i ciutadanes de la Unió Europea que pot suposar aquest tractat estan prou fonamentades en el secretisme extrem amb què es porten les negociacions, i en les poques filtracions respecte de l’eliminació de controls de salut pública i ambientals de diferents productes de tot tipus, també alimentaris, que el TTIP exigeix.

La seva aprovació tindria  impactes molt negatius sobre les normatives acordades en el marc de la Unió Europea i també, fonamentalment, sobre normatives i legislació que afecten els drets dels treballadors i treballadores, prou consolidats a la majoria dels països europeus, però molt diferents als EUA i els seus àmbits d’influència.

Comptarem amb la presència de Ricard Bellera i Kirchhoff, secretari d’Internacional, Migracions i Cooperació de CCOO de Catalunya, i del diputat de Catalunya Sí que es Pot, Albano Dante Fachin. El debat se celebrarà demà divendres, 29 de gener, al Centre Cívic La Salut de Badalona (Av. Marquès de Sant Mori, s/n), a les 19 hores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de gener de 2016