Es mantenen les mobilitzacions al metro de Barcelona

A partir del dia 2 de febrer

Segons informa la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya, el conflicte al metro de Barcelona segueix obert. Ahir, dia 25 de gener, va haver-hi un intent de mediació al Departament d’Empresa i Ocupació davant de la convocatòria de vaga del dia 2 de febrer.

Malgrat els esforços sindicals, la mediació no va ser possible, perquè l’empresa es va tancar en banda a negociar res mentre hi hagués una convocatòria de vaga; per tant, els esforços de mediació van ser infructuosos.

Els representants dels treballadors i treballadores van demanar un mínim moviment com a mostra de bona voluntat tenint sempre una resposta negativa per part de l’empresa; una actitud empresarial que va es reforçar a la tarda quan la direcció va desconvocar la reunió de negociació de conveni prevista per aquest matí, dia 26, fent palesa la seva nul·la voluntat negociadora i dient davant l’autoritat laboral que ja comunicaria a la tarda si mantenia les negociacions o no. Per tant, ni tan sols això va fer davant la proposta de mediació.

CCOO vam sol·licitar, entre d’altres coses, que la direcció de l’empresa complís amb la Llei de transparència i publiqués els salaris del personal directiu, dades que ens oculta fins i tot en l’àmbit negociador; una massa salarial que ha pujat al voltant d’un 14% enfront de la congelació salarial signada en conveni i la disminució de l’import real fruit de la disminució d’hores contractades i, per tant, de l’augment del treball a temps parcial enfront del treball a temps total.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de gener de 2016