CCOO recollirà signatures per la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) de Renda Mínima a l’hospital de Can Ruti de Badalona

Dimecres 9 de desembre, de 10.00 hores a 13.00 hores

El proper dimecres, 9 de desembre, CCOO impulsarà una recollida de signatures per la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) de Renda Mínima a l’Hospital Germans Trias i Pujol, Can Ruti, de Badalona. El sindicat, juntament amb UGT, desenvolupa una campanya a nivell estatal per recollir més de 500.000 signatures abans de juny del 2016 perquè la proposta pugui arribar a la mesa del Congreso de los Diputados i ser tramitada així com un Projecte de Llei.

Els sindicats demanem una Llei que doti d’una renda mínima de 426 euros mensuals a les persones de 16 a 64 anys demandants d’ocupació sense ingressos, o inferiors, en còmput anual, al 75% del Salari Mínim Interprofessional, o sigui 5.800 euros per persona i any.

Actualment, només el 20% de les persones aturades, a nivell estatal, reben prestació per desocupació, i el 35% reben l’ajuda assistencial. Per tant, gairebé la meitat dels aturats i aturades no reben cap prestació. Les successives retallades han propiciat aquesta situació, que comporta una situació creixent de la pobresa en 1.800.000 llars que tenen tots els seus membres en atur.

Així, el proper dimecres, CCOO instal·larà al vestíbul de l’entrada principal de l’hospital de Can Ruti, a Badalona, una taula amb diversos delegats i delegades per efectuar l’explicació i la recollida de signatures, entre les 10.00 hores i les 13.00 hores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de desembre de 2015