CCOO remet un document de propostes sindicals a les candidatures que es presenten a les eleccions municipals a Barcelona

El sindicat es dirigeix a les candidatures per reclamar atenció prioritària a la lluita contra l’atur de llarga durada i contra l’atur juvenil.

CCOO fa esment al risc, que gairebé és ja una realitat, de la dualització social a la ciutat de Barcelona, amb bosses de pobresa i exclusió social  enquistades a determinats barris de la ciutat, fruit de l’atur persistent i de la falta d’expectatives, especialment en col·lectius d’aturades i aturats majors de 50 anys.

CCOO posa èmfasi en la necessitat de desenvolupar polítiques públiques adreçades al manteniment de l’activitat industrial urbana, en polígons com el Bon Pastor, Estadella i Montsolís, on existeixen centenars d’empreses majoritàriament de tipus industrial que ocupen milers de treballadors i treballadores. Els polígons urbans necessiten consolidar el seu espai, seguretat en accessos, subministraments, connexions a xarxes, i serveis avançats.

Igualment, el sindicat es refereix a l’adequació de les xarxes de transport públic a les necessitats del món del treball  quant a horaris i freqüències, reclamem l’arribada del metro L-9, ja construït, també a la Zona Franca i ZAL, i reclamem, una vegada  més, la connexió de les dues xarxes de tramvia per la Diagonal i en superfície.

Lògicament, temes estratègics que estan en el debat ciutadà i són gran actualitat, com ara el turisme i els seus impactes, la fiscalitat local i les capacitats inversores, l’habitatge, la participació i el model de ciutat,  són presents en les nostres propostes.

CCOO espera que les diferents candidatures tindran en compte les nostres demandes, les incorporaran als seus programes, siguin al govern o a l’oposició, i reconeixeran, per tant, el paper del món del treball i les seves organitzacions en la construcció de la ciutat.