CCOO de Catalunya participa i dóna suport al 1r Congrés en Defensa del Transport Públic

Dissabte, 11 d’abril, a l’Ateneu Cultural i Popular “L’Harmonia”

Aquest dissabte, a Barcelona, se celebrarà el 1r Congrés en Defensa del Transport Públic, que es desenvoluparà a l’Ateneu Cultural i Popular “L’Harmonia” a partir de les 10 hores, al barri de Sant Andreu del Palomar.

Aquest congrés és fruit de la iniciativa de diverses entitats (especialment de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic), i té com a objectiu posar en comú i potenciar els diferents moviments socials que s’han constituït a Catalunya en relació amb els problemes que presenten les xarxes de transport públic. L’encariment continuant de les tarifes, la supressió de rutes de trens i autobusos o l’empitjorament de les condicions per als usuaris i usuàries han motivat la creació de diverses plataformes ciutadanes, que han comptat amb suport del sindicat.

Un altre resultat que s’espera del congrés és elaborar una proposta per al funcionament del transport públic que pugui contribuir a definir una veritable xarxa que doni servei útil i de qualitat a la ciutadania i que, especialment, compti amb un model de finançament adequat i suficient. En aquest sentit, hem de recordar que la Llei de finançament del transport públic està pendent de concreció des de fa més de deu anys, i que CCOO de Catalunya ha reivindicat de manera continuada que el Parlament l’aprovi sense més dilació.

El 1r Congrés en Defensa del Transport Públic ha generat expectació i s’han superat les previsions de persones assistents. Això és una demostració de la rellevància que les organitzacions socials i la ciutadania en general donem a aquest servei bàsic per tal de garantir la cohesió social i la reducció d’impactes ambientals. Membres de CCOO participarem activament a tots els grups del treball del congrés. De la mateixa manera, hem aportat una bona quantitat de documentació, a partir de la nostra experiència en la defensa d’un model de mobilitat veritablement més segur, més just i més sostenible que l’actual.

Des de CCOO de Catalunya valorem positivament la convocatòria d’aquest congrés. Esperem que es produeixin avanços concrets en els objectius que s’han indicat, que poden contribuir de manera sensible a la millora del funcionament de les xarxes de transport públic. Treballarem en aquesta línia, tant com a representats dels treballadors i treballadores a les empreses operadores del sistema o com a part de les diverses plataformes on tenim presència.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 d’abril de 2015