CCOO de Catalunya dóna suport a la ILP per una auditoria del dèficit del sector elèctric

Amb l’objectiu d’arribar a una Proposició de Llei de l’auditoria del dèficit tarifari

La Direcció de CCOO de Catalunya ha aprovat sumar-se a la campanya de recollida de signatures a partir d’una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) que té per objectiu intentar conèixer la realitat del dèficit de tarifa elèctrica a l’Estat espanyol.

Es coneix com a dèficit de tarifa elèctrica la diferència entre el que els consumidors i consumidores han estat abonant pels seus rebuts elèctrics i el que el Govern central estableix com a preu real del servei. Aquest teòric diferencial es va començar a gestar a partir de la liberalització del sector elèctric per part dels governs del PP i del PSOE, a inicis de la passada dècada. Es calcula que, actualment, aquesta quantitat supera els 28.000 milions d’euros.

La ILP reivindica la realització d’una auditoria del dèficit del sector elèctric que permetria revisar i verificar tots els components econòmics, sigui quina sigui la seva naturalesa, que gestionen tots els agents del Sistema Elèctric de l’Estat espanyol. Està impulsada per l’Asociación Española para la Calidad en la Edificación, i pretén arribar al disseny d’un marc legal per auditar el sector elèctric.

La Llei també inclouria l’auditoria de la Subhasta CESUR (Contractes d’Energia per al Subministrament d’Últim Recurs, que acaben definint el preu final de l’electricitat), el finançament del dèficit suportat pels agents que intervenen en el procés i el procediment del mecanisme que regula els drets d’emissions de CO².

CCOO comparteix aquests objectius i reivindicacions, i així ho hem defensat en diferents àmbits, entre els quals el propi Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme. La primera força sindical de Catalunya també ha incorporat la necessitat d’analitzar i corregir la realitat del dèficit de tarifa elèctrica en diverses ocasions (la darrera, a partir del document “Catalunya: compromís amb la indústria, amb sobirania energètica”, d’octubre de 2014).

Els fulls de signatures per donar suport a aquesta important ILP estan disponibles a la seu central de CCOO de Catalunya, a la Via Laietana, 16, Barcelona, fins el proper 18 de desembre. Animem a tothom a participar-hi.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de desembre de 2014