CCOO denuncia una nova i vergonyosa mostra d’intolerància i arbitrarietat de l’Ajuntament de Badalona davant els problemes de mobilitat a Can Ruti

Arran de les sancions a cinc activistes de la Taula de la Mobilitat de Badalona

Durant la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, celebrada el passat setembre arreu de Catalunya, es va desenvolupar una acció simbòlica per tal de millorar l’accés al centre hospitalari de Can Ruti, a Badalona. Membres de la Taula de la Mobilitat de Badalona, de la qual forma part CCOO de Catalunya, van dibuixar un nou pas de vianants amb pintura no permanent.

Les persones que van participar en aquesta activitat, totalment cívica, festiva i pacífica, van ser multades per agents de la guàrdia urbana de Badalona. Aquest dies hem conegut que els companys implicats en els fets podrien veure incrementades les sancions imposades, passant de 200 € fins a 3.000 €.

Davant d’aquesta situació, des de CCOO de Catalunya volem expressar el següent:

• Donen el nostre total suport als companys (molts d’ells de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic) injustament multats pel fet de reivindicar una defensa dels accessos més sostenibles a un centre d’activitat tant important com Can Ruti.
• Recordem que el fet sancionat, la simulació d’un nou i necessari pas de vianants, forma part de les actuacions que el mateix Ajuntament de Badalona hauria d’haver practicat, ja que així va ser recollit en el Pla de mobilitat de Can Ruti. A més, es tracta d’una acció fàcilment reversible i que no ha provocat cap problema per als ciutadans i ciutadanes.
• Critiquem l’arbitrarietat demostrada per la Regidoria de Seguretat de Badalona, atès que ha omès aplicar l’ordenança municipal per tal d’incrementar la quantia de les sancions. Es pot interpretar que existeix una animadversió política cap als membres de la Taula de la Mobilitat de Badalona.
• Amb aquest tipus d’actituds, el consistori badaloní actual demostra una evident manca de voluntat política per tal d’avançar en les necessàries millores en els desplaçaments diaris, i entra en contradicció amb la seva mateixa planificació i amb els objectius del nou Pla de millora de la qualitat de l’aire. Justament Badalona pateix importants problemes relacionats amb les emissions de partícules i d’òxids de nitrogen, que tenen el seu origen en el trànsit de vehicles.

Una societat moderna i avançada no hauria de contemplar aquests tipus d’incidents. Es tracta de defensar lliurement la millora de la qualitat de vida de la tercera ciutat de Catalunya, recordant que cal aplicar mesures ja aprovades pel mateix Ajuntament i que encaixen amb altres planificacions també en vigor.

Així, des de CCOO reclamem la retirada immediata de les sancions als cinc activistes. Alhora, recordem als responsables polítics de l’Ajuntament badaloní que resten pendents encara moltes actuacions per tal de millorar els desplaçaments a aquest territori, i que en molts casos es tracten de correccions de baix cost perfectament aplicables avui en dia. Per això caldrà reactivar els espais de diàleg, força insuficients a aquesta ciutat.

En cas de mantenir-se la tramitació de les multes esmentades, CCOO de Catalunya col·laborarà en les campanyes que es puguin organitzar destinades a aturar-les i a denunciar la manca de llibertat que es constata amb aquests indesitjables fets.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de novembre de 2014