Entitats socials al·leguen contra del Pla de qualitat de l’aire de la Generalitat i demanen mesures estrictes en la lluita contra la contaminació

Demà dimecres, 5 de febrer, a la plaça Gal·la Placídia de Barcelona

CCOO, la UGT, la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC), l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i Ecologistes en Acció de Catalunya, explicaran la seva oposició al Pla d’actuació per a la millora de la qualitat de l’aire horitzó 2015, informant de les al·legacions que han presentat i les seves reivindicacions per a un Pla efectiu que doni resposta al greu problema de salut pública que pateix Catalunya.

Les organitzacions informaran de les mesures que proposen per variar l’actual model de mobilitat insostenible, que requereix actuar amb determinació en la reducció del trànsit del vehicle privat i la potenciació i millora del transport públic urbà i interurbà. Aquestes mesures s’estan aplicant a 202 ciutats europees amb resultats demostrats i es poden viabilitzar amb voluntat política, mitjançant actuacions que no exigeixen grans recursos econòmics i canvis en la priorització d’inversions.

Amb caràcter d’urgència, les organitzacions demanen la retirada immediata de l’augment de tarifes del transport públic del 2014 i la convocatòria d’una mesa social per a la implantació d’un nou sistema tarifari social i ambiental.

La presentació serà demà dimecres, 5 de febrer, a les 11.00 h, al costat de l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) Gràcia, a l’exterior (plaça Gal·la Placídia de Barcelona), i es realitzarà amb elements visuals de performance per comunicar les reivindicacions. Es donarà documentació per completar la informació als mitjans de comunicació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de febrer de 2014

Agenda:
Dimecres, 5 de febrer de 2014
11.00 hores
Al costat de l’estació FGC Gràcia, a l’exterior (plaça Gal·la Placídia, BCN)