CCOO dóna suport a la vaga d’usuaris i usuàries contra la pujada de preus del transport

Demà dimecres, 29 de gener, de 20 a 20.30 hores, convocada per Stop Pujades Transport

Amb l’objectiu de retirar el desproporcionat augment de les tarifes del transport públic de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, s’ha convocat una vaga de persones usuàries de les xarxes de transport per a demà dimecres, dia 29 de gener, a les 20 hores i amb mitja hora de durada. Aquesta acció, en què es demana als usuaris i usuàries que no agafin el transport públic en aquesta mitja hora, està impulsada per la plataforma Stop Pujades Transport.

La direcció de CCOO de Catalunya ha aprovat donar-hi suport, així com a les concentracions prèvies (19 hores) que s’organitzaran a diversos barris dels municipis metropolitans.

Aquesta vaga simbòlica també persegueix convocar una taula social per fixar els criteris i les tarifes resultants per a aquest servei bàsic per als drets de ciutadania i pel bon funcionament de Barcelona i el seu entorn. Cal recordar que CCOO i altres entitats hem reclamat reiteradament en el si del Consell de Mobilitat de l’ATM justament la creació d’aquest espais de participació, que podrien contribuir positivament a resoldre el problema del finançament i la gestió de les xarxes de transport públic.

La crisi econòmica ofega milers de famílies catalanes i també hi ha importants problemes que trobarien millora a partir de la veritable potenciació del servei de transport públic (contaminació atmosfèrica, congestió, sinistralitat, canvi climàtic, etc.). És per això que CCOO de Catalunya denuncia que la Generalitat de Catalunya torna amb aquesta mesura a castigar els sectors més afeblits per la greu situació econòmica i empobreix, a més, la qualitat del medi ambient, del qual depenem.

CCOO recorda que amb la revisió dels preus del 2014 s’ha penalitzat la immensa majoria dels usuaris i usuàries de tarifa integrada, que utilitzen les targetes T-10 i la T-50/30 (prop del 80% dels usuaris i usuàries segons l’ATM), amb pujades molt per sobre de la inflació (17 vegades l’IPC en el cas de la T-10).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de gener de 2014