CCOO de Catalunya considera que les obres al tram central de la Diagonal no tenen en compte les necessitats reals de la ciutadania

Davant l’anunci de reformes parcials per part de l’Ajuntament de Barcelona

L’Alcalde de Barcelona ha anunciat la licitació i l’imminent inici de les obres de reforma del tram central de l’Avinguda Diagonal.

Ho ha fet al “Circulo Ecuestre” i en un acte de l’Associació Diagonal Centre, que representa als autèntics interessats en la realització urgent d’aquestes obres. Així, tot sembla indicar que la reforma anunciada te l’afany d’afavorir les despeses que el turisme d’alt poder adquisitiu efectua a les botigues notablement exclusives d’aquest tram de la Diagonal.

Des de CCOO de Catalunya, i també altres associacions ciutadanes hem reclamat repetidament una reforma de la Diagonal que garanteixi la connexió de les dues xarxes de tramvia, per optimitzar el servei i per millorar l’accessibilitat a una zona per la qual ja es gairebé impossible ubicar més autobusos. Aquestes entitats hem proposat, alhora, la reducció de la densitat de trànsit de vehicles . El protagonisme de l’ecomobilitat ( els espais per a vianants i per els cada cop més nombrosos ciclistes) també ha de formar part de la Barcelona moderna i més sostenible.

Tot plegat permetria convertir el carrer més llarg de Barcelona en un gran eix al servei de les persones, amb un veritable impuls a noves activitats econòmiques. La pacificació definitiva del trànsit per l’Avinguda Diagonal també contribuiria a millorar la qualitat de l’aire (un problema greu, que també estem situant al debat aquests dies els Sindicats, els veïns i els ecologistes), i a fer una ciutat mes sana, funcional i segura. Estaríem davant d’un veritable passeig saludable i impulsor de la convivència ciutadana.

CCOO de Catalunya lamenta les urgències en reformar aquesta zona. Estem convençuts que la Barcelona amb un altre model de mobilitat, la racionalitat econòmica de la connexió tramviària i l’¡equitat respecte al suport que mereix el comerç de proximitat i dels barris davant al car i exclusiu del centre turístic, faran que en pocs anys haguem de tornar a reformar la Diagonal. L’actuació anunciada serà provisional i més costosa a mig termini que un intervenció integral i decidida com la que defensem. Fins hi tot podria generar més problemes que beneficis al conjunt de la ciutat.

També critiquem el temps perdut per propiciar el diàleg ciutadà, que pràcticament no s’ha produït, respecte a una obra cara i important com aquesta.

CCOO manté les seves propostes respecte a l’Avinguda Diagonal i el seu paper d’eix central per assolir un model de mobilitat molt més segur, net i sostenible per a Barcelona. Restem per tant oberts al diàleg per posar la planificació avançada de l’ urbanisme i del transport públic al servei del conjunt de ciutadans i ciutadanes.