CCOO i la resta de sindicats de la mesa de l’IMEB anuncien mobilitzacions contundents davant dels atacs al model d’escola bressol pública

Noves i greus agressions al model d’escola bressol pública

L’última setmana de gener es van produir dos fets que suposen un nou atac a les escoles bressol públiques de l’Ajuntament de Barcelona i als seus treballadors i treballadores.

Sense cap comunicació oficial, l’IMEB ha donat el vistiplau a les empreses de cuina i menjador per retallar una hora diària del seu contracte laboral a l’ajudant de cuina. Es retallen sous, s’incompleixen els plecs de contractació i s’afecta negativament el funcionament dels centres i la feina de la cuina; més encara quan ja van retallar el personal de suport educatiu.

La llei obliga l’Ajuntament a aprovar una relació de llocs de treball (Sistema d’Ordenació Municipal-SOM-) que des de fa anys resta pendent. S’aprofita la crisi (transferència de diners públics a capital privat i financer) i presenta a la mesa de negociació una proposta de SOM que suposa una greu agressió als drets i al poder adquisitiu dels treballadors i treballadores, proposta que suposarà una propera disminució del 15% del sou.

Davant d’aquests fets, l’assemblea convocada per la mesa sindical va exposar la problemàtica del sector i va decidir convocar la concentració que s’ha realitzat avui davant l’Ajuntament de Barcelona per demanar una entrevista a l’alcalde Trias. També va decidir realitzar els tràmits necessaris per convocar una vaga indefinida del personal d’escoles bressol a partir del primer de març, dia de convocatòria del Ple de l’ Ajuntament de Barcelona.