CCOO presenta l’anàlisi corresponent a l’any 2011 del mercat laboral a la comarca del Barcelonès

La crisi afecta directament a la comarca del Barcelonès

La crisi afecta directament a la comarca del Barcelonès. En termes de mercat de treball, les dades més significatives ens indiquen que l’atur registrat ha augmentat en un any (2010 – 2011) un 8,7% en el conjunt de la comarca.

L’atur ha augmentat un 12,4% a Santa Coloma i un 10,2% a Badalona. Barcelona resisteix una mica millor, dins de l’augment, ha estat la localitat que ha pujat menys, un 7,7%.

L’afiliació a la Seguretat Social confirma lògicament les dades: a Santa Coloma es perd un 9,4% d’afiliació, a Sant Adrià un 6,8% i a Badalona un 5,9%. Tot i així la comarca en el seu conjunt perd un 2,5% d’afiliació, menys que el conjunt de Catalunya que ha perdut un 3,1%.

La contractació registrada creix al Barcelonès en un 2,3%. Només la ciutat de Barcelona, però, es beneficia del creixement dels contractes en un 4,9%. La resta de localitats totes perden contractació.

El més significatiu però es la davallada de la contractació indefinida: Hem passat d’un 10’7% del total de la contractació al desembre del 2010, a un -27,3% un any després. La contractació temporal augment un 6%. A totes les poblacions, llevat de Barcelona, els contractes tan fixos com eventuals disminueixen.

Podem constatar que augmenta l’atur, i disminueix clarament la qualitat del treball.

És significatiu que al darrer mes del 2011 el volum de contractació ha anat en funció inversa al grau d’estudis: a menys estudis més contractació.

Detectem en els menors de 30 anys una altíssima rotació de contractes, que vol dir clarament contractes de molt curta durada i altament precaris.

L’estudi complet resta a la vostra disposició al web: https://www.ccoo.cat/barcelones/documentacio/pdf_diversos/analisi_mercat_laboral_bcnes_2011.pdf

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 d’agost de 2012