Contra els 111 acomiadaments a la societat municipal Barcelona Activa, SA

CCOO del Barcelonès i UGT denuncien que no van ser convocats al Consell d’Administració, on es va prendre la decisió

El passat 12 de juny es va produir una reunió del Consell d’Administració de la societat municipal Barcelona Activa, SA, on es va acordar la decisió de reduir un 35% els llocs de treball de l’empresa. En la pràctica, significa 111 acomiadaments entre treballadors temporals que gestionaven programes d’ocupació i fixes discontinus adscrits a aquests programes.

Els dos sindicats majoritaris a la ciutat, CCOO i UGT, són membres amb veu però sense vot del Consell d’Administració de Barcelona Activa, una empresa que és pública. Però en aquesta ocasió no van ser convocats, possiblement perquè l’Ajuntament esperava desacord frontal amb unes mesures que eliminen, de fet, les polítiques actives d’ocupació que es desenvolupaven des de Barcelona Activa, destinades a reinserir persones en atur al mercat de treball, en un moment en què l’atur a la nostra ciutat dobla el que hi havia fa escassament quatre anys.

D’altra banda, cal afegir-hi a la situació de pèrdua d’instruments per a l’ocupació amb la no-existència de Pacte per l’ocupació a la nostra ciutat des del passat desembre, quan va caducar l’anterior. Els sindicats hem reivindicat repetidament la necessitat d’estratègies de creixement econòmic, que produeixin llocs de treball sostenibles i de qualitat, però també atenció prioritària als milers de treballadors i treballadores de la nostra ciutat que estan a l’atur. La pèrdua dels pocs instruments públics de què disposàvem condemna els aturats i aturades a no disposar de cap mitjà públic per a la seva reinserció.

La no-convocatòria dels sindicats en la reunió del Consell d’Administració del qual formen part, suposa un menyspreu greu al paper dels representants dels treballadors que aquesta ciutat no es pot permetre.

Per tot això, CCOO del Barcelonès i UGT de Catalunya han enviat una carta a Xavier Trias, alcalde de Barcelona, reclamant “garantir la confiança institucional” i “valorar en la seva justa mesura els canals de participació sòlidament consolidats amb molts anys de pràctica a la nostra ciutat”.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 de juliol de 2012