Assemblea sindical oberta de CCOO de Catalunya

Presentació

Atenció! Degut a les mesures que hem pres com a sindicat per adequar-nos a les disposicions oficials en relació al coronavirus, s'han suspès totes les assemblees presencials de la 2a Assemblea Sindical oberta que tenim previstes fins a finals de març.

Seguirem informant atenent a la situació general i a les disposicions que ens vinguin donades per les autoritats sanitàries.

CAP A LA SEGONA ASSEMBLEA SINDICAL OBERTA DE CCOO DE CATALUNYA

La primera Assemblea sindical oberta (ASO) va iniciar una etapa que va donar més importància a la deliberació col·lectiva i a la participació horitzontal de les persones que fem l’organització. Es va portar a terme un procés de participació obert a l’afiliació, a entitats i a persones amigues disposades a compartir les seves experteses. Volíem repensar el sindicat després de la pitjor crisi econòmica en democràcia i de les seves conseqüències en la societat i el món del treball. Aquesta manera de fer va ser ben valorada i ha aportat cohesió i empenta a CCOO de Catalunya.

A la meitat del mandat congressual, i havent tancat el període de concentració d’eleccions sindicals, tornem a obrir un espai per a la deliberació. Ho fem en un context socioeconòmic i polític complicat per a la classe treballadora en què el sindicat ha de pensar bé la direcció de les seves passes. Així doncs, començarem la segona Assemblea sindical oberta el dia 1 de gener del 2020.

Hem fet un balanç del format de la primera ASO per millorar la qualitat i l’abast de la participació. Volem potenciar la celebració d’assemblees que arribin al cor de la nostra acció sindical, al centre de treball i a les seccions sindicals. Mantindrem les assemblees territorials, els seminaris i les jornades de reflexió amb entitats i persones amigues del sindicat. Fomentarem la participació a través d’una plataforma telemàtica i realitzarem enquestes per arribar a tota la afiliació.

El Consell Nacional ha proposat les línies per al debat que considera estratègiques. Parlarem de precarietat i de desigualtats i també dels reptes estratègics que tenim com a societat: feminismes, diversitat, ecologisme, noves realitats del treball, digitalització, dades massives —big data—, robotització, noves formes d’organitzar els treballadors i treballadores, habitatge, mobilitat, joves, envelliment de la societat, pensions, dependència, cures i treball domèstic, i projecte de vida per gent gran. I, evidentment, abordarem la qualitat democràtica, la participació, la deliberació, les mobilitzacions i el dret a decidir.

La voluntat d’aquesta segona ASO és pensar com transformar la classe treballadora i la societat des de la centralitat del treball i des de la importància que aquest té per aconseguir una societat més solidària. També vol trobar la manera de desenvolupar projectes de vida digna sustentats en el valor de la comunitat i dels béns i els serveis públics.

Us convidem a construir el futur amb CCOO de Catalunya.