Assemblea sindical oberta de CCOO de Catalunya

Diversitats i identitats

Per CCOO de Catalunya | 23/12/2019

Hem de reflexionar sobre com el sindicat recull les diferents identitats personals i/o professionals sense perdre el concepte de classe treballadora i construint comunitat. El compromís de CCOO amb el respecte a totes les persones implica combatre tot tipus de discriminació a les empreses i en la societat, així com evitar l’ús de les tecnologies (de la informació i mèdiques) per controlar i seleccionar les persones per raó de les seves opcions.

- Classe treballadora. Què ens identifica i qui en forma part (persones autònomes, precàries, becàries...).
Identitats professionals. Canalitzar expectatives específiques en l’acció col·lectiva. Alternativa al corporativisme, al gremialisme i a la individualització.
- CCOO en els processos de selecció per garantir objectivitat, transparència i no discriminació.
Dret a la privacitat i pròpia imatge. Prevenir un mal ús de les xarxes socials i de les normes de vestir (tatuatges, pentinats, uniformitat sexista…).
- Proves mèdiques d’admissió i vigilància de la salut respecte de la confidencialitat i de la garantia de no discriminació. Despatologització de les persones trans.
-Treballadores i treballadors migrants. Drets laborals, migració i gènere. Propostes sindicals.
- Adaptar-se i aprofitar la diversitat. Religió i hàbits alimentaris.