Assemblea sindical oberta de CCOO de Catalunya

Noves realitats

Per CCOO de Catalunya | 23/12/2019

L’acumulació de canvis, de caràcter divers, ha creat amplis espais de precarietat social i laboral. El sindicat ho combat des del seu paper sociopolític i organitzant els treballadors i treballadores d’aquesta nova realitat. Tanmateix també ha d’atendre i resoldre les necessitats immediates de les persones que treballen en sectors o en activitats difícils de cobrir amb la nostra organització i acció sindical clàssiques.

- Les persones treballadores autònomes (dependents) són classe treballadora? Pla de treball de persones autònomes. Treball autònom i gènere. Les ha d’organitzar CCOO? Que els hem d’oferir?
- Assolir el reconeixement de la relació laboral allà on és negada per les empreses. Falsos autònoms i falses cooperatives.
- Trobar mecanismes col·lectius d’actuació en espais on les empreses neguen aquesta dimensió.
- Estendre l’acció i la solidaritat sindicals:
a. Verticalment: cadena de valor, proveïdors, subcontractes, autònoms i treball temporal.
b. Horitzontalment: actuar territorialment en les noves realitats i coordinar lluites en centres d’activitat econòmica. Paper del sindicat al territori com un espai d’organització de les persones de les noves realitats laborals.

- L’ús de les xarxes socials per crear comunitat sindical.
- El sentit de l’afiliació al sindicat avui. Motius, expectatives, utilitat i afinitat.