Socioeconomia

CCOO alerta que la recuperació del mercat de treball és fortament desigual, que continua l'abús de la contractació temporal i la cobertura social es manté sota mínims

L'impacte en la reducció d'atur és menor en les dones, arribant al 58% del total de persones desocupades fent créixer la diferència en relació als homes.

més informació »

CCOO alerta que es desaccelera la creació d'ocupació i que aquesta continua sent precària amb una alta incidència tant de la temporalitat com de la parcialitat

Valoració de les dades de l'EPA del segon trimestre del 2018.

més informació »

Informe "Propostes de CCOO de Catalunya per a un model de formació professional dual"

Presentat en roda de premsa el dimarts 24 de juliol de 2018.

més informació »

L'Espai Democràcia i Convivència demana als governs de Catalunya i de l'Estat el restabliment del diàleg i la negociació política

El manifest és una crida per recuperar el diàleg polític, la normalitat democràtica i els drets i llibertats i també demana l'alliberament immediat dels dirigents polítics i socials i el restabliment de les institucions catalanes, entre d'altres.

més informació »

CCOO alerta que la recuperació del mercat de treball s'alenteix, es precaritzen les condicions de treball i la desprotecció per atur se situa en un elevat 39%

És alarmant que el 57,6% del total de persones en situació de desocupació siguin dones.

més informació »

CCOO de Catalunya exigeix mesures politicoeconòmiques per erradicar la desigualtat social

Valoració de dades de pobresa i desigualtat.

més informació »

CCOO valora positivament les mesures aprovades ahir per l'Ajuntament de Barcelona que milloren el dret a un habitatge digne

Destinació d'un 30% de les noves promocions a habitatge assequible.

més informació »

CCOO valorem positivament la recuperació de la sanitat universal

Després de l'anunci del Govern estatal de la mesura.

més informació »

Inici de la 6a campanya de recollida de material escolar de la Xarxa Acció Solidària (XAS)

Demà dimecres, 13 de juny, a les 18.00 hores, a la seu de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16).

més informació »

CCOO denuncia que la recuperació del mercat de treball és a costa de la precarietat, de la contractació de curta durada i l'alta rotació laboral

El mes de maig de 2018 deixa una xifra de 385.568 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), el que significa una reducció interanual del 5,8% (23.922 aturats i aturades registrats menys que fa un any). A Espanya són 3.252.130 les persones que romanen desocupades, amb una reducció del 6%.

més informació »

Informe "Un creixement econòmic desequilibrat"

Presentat en roda de premsa el dijous 24 de maig del 2018.

més informació »

CCOO del Vallès Oriental - Maresme - Osona organitza el seu acte central de la campanya en defensa de les pensions públiques a les Franqueses

Amb la participació de Carlos Bravo, representant de CCOO al Pacto de Toledo, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.

més informació »

CCOO alerta que el dèbil mercat de treball que té Catalunya respon a l'estacionalitat i discrimina fortament les dones que busquen feina

El 40% de les persones en situació de desocupació que ha treballat prèviament no percep cap tipus de prestació contributiva ni assistencial.

més informació »

La finalització del Programa d'Activació per a l'Ocupació (PAE) i del Programa de Requalificació Professional (PREPARA) el 30 d'abril pot deixar sense cobertura a més de 10.000 persones a Catalunya.

més informació »

CCOO alerta que malgrat la creació d'ocupació, seguim tenint una xifra molt important de persones desocupades en estat crònic

Les dones continuen sent les més desafavorides amb més temporalitat i parcialitat que els homes.

més informació »

El PEPP proposat per la Comissió Europea suposa un pas més en la financiarització de l'economia que afebleix la sostenibilitat i el caràcter públic del nostre model de pensions.

més informació »

CCOO de Catalunya inicia una campanya en defensa del sistema públic de pensions

CCOO de Catalunya ha iniciat una campanya als centres de treball i als carrers que, al llarg de les properes sis setmanes, servirà per defensar l'ocupació de qualitat i les pensions dignes, perquè són un dret, no un privilegi, i perquè garanteixen la cohesió, la certesa i el benestar que li correspon i que reclama la immensa majoria de la població.

més informació »

Recomanacions de mobilitat per a la manifestació de diumenge a les 12.30 h a Barcelona, plaça d'Espanya - avinguda del Paral·lel

De l'Espai Democràcia i Convivència.

més informació »

CCOO fa una crida a participar a la manifestació "Pels drets i les llibertats, per la democràcia i la cohesió, us volem a casa!"

Diumenge, 15 d'abril, des de la plaça d'Espanya de Barcelona, amb la participació de Javier Pacheco, secretari general del sindicat.

més informació »

CCOO fa una crida a participar a les manifestacions de demà en defensa del sistema públic de pensions

Demà dissabte, 14 d'abril: a Barcelona, a les 11 hores, des de la plaça Urquinaona, amb la participació de Javier Pacheco, secretari general del sindicat.

més informació »

Roda de premsa de presentació de les manifestacions per les pensions del 14 d'abril

Roda de premsa del dimecres 11 d'abril de 2018.

més informació »

L'Espai Democràcia i Convivència convoca una mobilització amb el lema ‘Pels drets i les llibertats, per la democràcia i la cohesió, us volem a casa! coincidint amb els 6 mesos de l'empresonament de Jordi Cuixart i Jordi Sànchez

Diumenge 15 d'abril de 2018 a la Plaça Espanya de Barcelona a les 12.30 hores.

més informació »

CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya presenten les manifestacions en defensa del sistema públic de pensions del 14 d'abril

Demà dimecres, 11 d'abril, a les 11.00 hores, a la seu de CCOO a Barcelona, en roda de premsa.

més informació »

Acte "La llibertat d'expressió, en perill" organitzat per l'Espai Democràcia i Convivència

Dilluns, 9 d'abril, a les 19.00 hores, als Lluïsos de Gràcia, a Barcelona (Plaça del Nord, 7).

més informació »

Fotografies de la manifestació de Barcelona en defensa de pensions dignes

Dissabte 17 de març de 2018.

més informació »

La Plataforma per una Fiscalitat Justa presenta un nou informe «Beneficis fiscals, beneficis per a qui?»

Informe "Beneficis fiscals, beneficis per a quí?" que recull les dades de la poca transparència i el caràcter regressiu de l'actual sistema de beneficis fiscals.

més informació »

Presentació de l'informe sobre beneficis fiscals per part de la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària

Demà dijous, 15 de març, a les 19.00 hores, al c/Roger de Llúria, 13, de Barcelona.

Roda de premsa conjunta sobre la vaga laboral del 8 de Març

Adhesions i mobilitzacions.

més informació »

CCOO alerta que les dones redueixen les xifres de l'atur a un ritme molt inferior al dels homes

Tenim un mercat de treball excloent i desigualitari que fa que més de la meitat de les persones que cerquen feina sense èxit siguin dones.

més informació »

CCOO organitza a Sabadell un debat sobre el present i el futur de les pensions

Demà dijous, 1 de març, a les 17.30 hores, a la Sala Lacy (c/Lacy, 1), amb Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, i Carlos Bravo, secretari de Políticas Públicas y Protección Social de CCOO.

més informació »

Paràlisi amb l'aplicació de la renda garantida de ciutadania (RGC)

Roda de premsa del dimarts 27 de febrer.