Socioeconomia

CCOO i UGT de Catalunya ens hem reunit amb la consellera de Justícia per valorar la limitació dels preus dels lloguers de l'habitatge

Decret llei 9/2019, de mesures en matèria de contenció de rendes en els contractes d'arrendaments d'habitatge.

més informació »

CCOO exigeix més recursos i més agilitat en la resolució d'expedients de la renda garantida de ciutadania

Reunió de la comissió de govern.

més informació »

CCOO considera que tot i la reducció de l'atur, la qualitat de l'ocupació segueix minvant amb més rotació laboral, més contractes temporals i menys cobertura social

La reducció de l'atur en tots els sectors d'activitat, inclòs en els intensius en mà d'obra, no mostra cap impacte negatiu de l'increment del salari mínim interprofessional.

més informació »

Comunicat conjunt sobre la resolució d'organització de la formació professional dual

Subscrit per CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya, Foment del Treball i Pimec.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama voluntat política per superar els obstacles que llastren els salaris i les capacitats del nostre teixit productiu

Valoració de les dades de l'IPC d'abril de 2019.

més informació »

CCOO denuncia un mercat de treball feble i estacional, amb un sector serveis que genera ocupació precària, afectant especialment al jovent

Es redueix l'atur respecte el 2018 en un 4,4% però, tot i la disminució, Catalunya continua amb més de 381.000 persones que no troben una feina. L'efecte estacional d'aquest mes contribueix a l'aparent millora del mercat de treball.

més informació »

Plataforma en defensa del dret a l'atenció de les persones dependents

El Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, el Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya, la UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya han constituït la Plataforma en defensa de l'atenció de les persones dependents, que es presentarà públicament el 14 de maig de 2019.

més informació »

Les dades de l'EPA confirmen que l'augment de l'SMI a 900 €, que ha beneficiat a 158.600 treballadores i treballadores a Catalunya, no ha tingut un efecte negatiu sobre el nostre mercat de treball

Els resultats de l'Enquesta de població activa (EPA) pel primer trimestre del 2019 indiquen que el nombre de persones aturades a Catalunya ha augmentat un 1,1% respecte del trimestre anterior, és a dir, hi ha 4.800 aturats i aturades més, tenint com a resultat un total de 446.600 persones sense feina.

més informació »

'La feina després dels 45', programa sindical núm. 260 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa emès pel Canal 33 el 13 d'abril de 2019.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que l'increment dels preus dels lloguers i del petroli atenua l'efecte positiu que comporta la millora dels salaris assolits en la negociació col·lectiva, especialment en el cas de les persones joves

Valoració de les dades de l'IPC de març de 2019.

més informació »

La Plataforma per una Fiscalitat Justa presenta l'informe '65 propostes per a una recaptació municipal més justa'

L'informe presenta 65 propostes de fiscalitat municipal encaminades a millorar el finançament municipal, protegir el dret a l'habitatge, incentivar comportaments mediambientalment sostenibles i vetllar per la transparència i la responsabilitat social.

més informació »

La Plataforma per una Fiscalitat Justa Ambiental i Solidària presenta l'informe "65 propostes per una recaptació municipal més justa"

Roda de premsa dilluns, 8 d'abril, a les 11.00 hores, a la seu de CCOO de Catalunya.

més informació »

CCOO de Catalunya denuncia que el frau i l'evasió fiscal roben al teixit productiu i al sistema del benestar recursos imprescindibles per garantir unes condicions de treball i de vida dignes

En el Dia d'acció global contra els caus fiscals (3 d'abril), el sindicat es suma a la concentració d'avui a les 18.30 hores, davant de la delegació de la Comissió Europea a Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya s'uneix a la convocatòria "Punxem la bombolla", per uns lloguers assequibles i per un parc públic d'habitatge de lloguer

Manifestació dissabte, 6 d'abril, a les 18.00 hores, des dels Jardinets de Gràcia, a Barcelona.

més informació »

CCOO reivindica més estabilitat laboral i creació d'ocupació sòlida i de futur: cap persona treballadora ha de caure sota el llindar del risc de pobresa

El mes de març, només els homes surten de la situació de desocupació i els joves no paren d'engrossir les llistes de l'atur.

més informació »

Informe sobre l'evolució de la pobresa laboral

Presentat en roda de premsa el dijous 28 de març del 2019.

més informació »

CCOO de Catalunya organitza la jornada "lntervenció sindical per la formació a l'empresa"

Demà dijous, 21 de març, a les 9.30 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que, tot i la contenció de l'IPC, l'increment dels preus del petroli necessiten respostes estructurals

Valoració de les dades de l'IPC de febrer de 2019.

més informació »

CCOO alerta de la desigual situació i dels grans obstacles amb els quals topen les dones en el mercat de treball a l'hora de trobar una feina

El mes de febrer del 2019 deixa una xifra de 396.642 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), cosa que significa una reducció interanual del 5,2 % (21.539 aturats i aturades registrats menys que fa un any). A Espanya són 3.289.040 les persones que romanen desocupades, amb una reducció del 5,2 %.

més informació »

CCOO de Catalunya exigeix polítiques reals i pressupostos per donar estabilitat a l'ocupació i al teixit productiu

A Catalunya, l'IPC interanual del mes de gener cau i se situa en el 1%, al mateix nivell que l'indicador estatal, després d'un quart trimestre, en el que la inflació catalana havia estat una mica superior a l'estatal, en bona part per la inflació dels preus de l'electricitat, del gas i altres combustibles que va ser al desembre d'1,2 punts superiors a la de l'estat. El grup de les comunicacions (2,5%) seguit del de l'habitatge (2,4%) son els que més han augmentat en termes interanuals.

més informació »

CCOO de Catalunya felicita el Grup Promotor de la Llei de l'habitatge 24/2015 per la recuperació de les mesures més importants, com són el lloguer social i la cessió obligatòria d'habitatges dels bancs

Desestimat el recurs interposat pel Govern del Partit Popular.

Celebrada la IV Jornada Ciutadana per una Fiscalitat Justa

A Barcelona el passat dissabte 9 de febrer de 2019.

més informació »

Radiografia de les desigualtats socials, programa sindical de CCOO número 258 a Televisió de Catalunya

Programa número 258 de CCOO emès el 9 de febrer de 2019 pel Canal 33.

IV Jornada Ciutadana per una Fiscalitat Justa

Demà dissabte, 9 de febrer, a partir de les 10 hores, al Centre Cívic Fort Pienc (plaça de Fort Pienc, 4, de Barcelona).

més informació »

CCOO denuncia que 3 de cada 10 contractes signats a Catalunya el 2018 van tenir una durada d'una setmana o menys

El sindicat fa un balanç de la contractació laboral a Catalunya durant el 2018.

més informació »

CCOO celebra que el 2019 comenci amb més contractació indefinida i menys atur que el 2018, però alerta de la precària situació del jovent que passa a la desocupació de manera accentuada

El mes de gener de 2019 deixa una xifra de 398.376 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), el que significa una reducció interanual del 5,8% (24.490 aturats i aturades registrats menys que fa un any). A Espanya són 3.285.761 les persones que romanen desocupades, amb una reducció del 5,5%.

més informació »

CCOO alerta de l'escassa qualitat de l'ocupació i de l'evident repartiment del treball amb gairebé 500.000 persones que treballen a temps parcial

L'elevada parcialitat continua afectant més les dones que els homes.

més informació »

CCOO organitza la jornada "Formació dual: una estratègia de qualitat?"

Demà dijous, 24 de gener, a partir de les 10.00 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

Informe "Evolució de les desigualtats socials a Catalunya: es manté la bretxa social"

Presentat en roda de premsa el dimarts 22 de gener de 2019.

més informació »

CCOO exigeix mesures per recuperar el poder adquisitiu dels salaris que s'ha perdut al llarg de la crisi, i inversions en les persones i el teixit productiu, per tal de combatre la desigualtat i la manca d'estabilitat econòmica

Valoració de les dades de l'IPC de desembre de 2018.

Novetats de la Seguretat Social 2019

CCOO de Catalunya ha elaborat un quadre resum amb les principals novetats on s'hi pot trobar informació sobre el salari mínim interprofessional (SMI), l'indicador públic de rendes d'efectes múltiples (IPREM), les bases de cotització i les pensions tant contributives com no contributives.

més informació »

CCOO alerta que el 2018 tanca amb més feina precària i un 12,2% de persones que, malgrat treballar, pateixen risc de pobresa

Es redueix l'atur respecte el 2017 en un 6% però, tot i la disminució, Catalunya continua amb més de 392.000 persones que cerquen feina sense èxit. Cal tenir present que la manca de confiança en el mercat de treball fa que part de la població treballadora deixi de buscar feina de manera activa i passi a la inactivitat per desgast i desànim.