Socioeconomia

CCOO de Catalunya reclama mitjans perquè el SEPE pugui recuperar l'atenció personalitzada als demandants

El sindicat atén diàriament unes 100 reclamacions de persones que han tingut dificultats amb el cobrament i ha traslladat al SEPE 250 reclamacions col·lectives que afecten a més de 40.000 treballadors/es.

més informació »

CCOO de Catalunya demana més mitjans per als serveis públics d'ocupació perquè puguin atendre degudament l'allau de reclamacions que s'està produint

El sindicat atén més de 100 trucades diàries amb consultes sobre les prestacions i ha traslladat 140 reclamacions col·lectives que afecten més de 12.000 persones treballadores al SEPE.

més informació »

CCOO de Catalunya exigeix que les prestacions per desocupació es paguin d'immediat per evitar que els retards comportin extrema vulnerabilitat per a massa llars

El coll d'ampolla en la tramitació de prestacions i reclamacions comporta situacions d'insolvència i el sindicat exigeix recursos extraordinaris i immediats i més proactivitat entre els serveis públics d'ocupació.

més informació »

CCOO de Catalunya valora el pla de xoc per a l'ocupació aprovat ahir per decret llei, però reclama que s'ampliï l'enfocament per garantir el dret a l'ocupació de tots els treballadors i treballadores afectats per la crisi

Els programes i línies aprovades ahir pel Govern suposen un esforç pressupostari important (més de 59 milions d'euros), però han de ser complementats amb polítiques actives que vagin més enllà de les 4.300 persones que se'n beneficiaran directament i amb un enfocament també sectorial.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama la màxima agilitat en el pagament de les prestacions

El sindicat denuncia que no s'estan atenent les reclamacions. Entre 70.000 (SEPE) i 244.000 (SOC) persones encara no han cobrat les prestacions per ERTO.

més informació »

CCOO alerta que la crisi sanitària, l'estat d'alarma i la paràlisi econòmica deixen al límit de la subsistència gran part de la població treballadora

Les greus conseqüències de la parada per l'estat d'alarma deixen en situació límit a moltes persones, i per això reclamen mesures urgents de protecció social, manteniment de l'ocupació i activació del mercat de treball.

més informació »

CCOO alerta de la necessitat de revertir de manera urgent la situació d'ofec de molts sectors productius i que aquesta crisi no la pagui, de nou, la classe treballadora

Valoració de les dades de l'EPA del primer trimestre del 2020

Ricard Bellera: 'Ordre de prioritats'

Article publicat a 'El Punt/AVUI' (18-4-2020).

més informació »

Presentat l'informe anual sobre pobresa laboral

Roda de premsa telemàtica del dijous 16 d'abril del 2020.

Consells per a la declaració de la Renda 2019

El dia 1 d'abril comença un any més la campanya de la renda corresponent a l'exercici 2019 i durarà fins al 30 de juny. Des de CCOO de Catalunya, volem ajudar-te de manera clara, simple i pràctica.

més informació »

CCOO alerta que la crisi sanitària, l'estat d'alarma i la paràlisi econòmica els paguen les persones treballadores en condicions més precàries

L'aturada econòmica, provocada per l'estat d'alarma, fa que el mercat de treball es desestabilitzi i expulsi els més vulnerables a l'atur o a situacions encara més crítiques.

més informació »

Actualització de la renda garantida de ciutadania

La renda garantida de ciutadania (RGC) és una prestació econòmica per protegir de la pobresa, tot garantint uns ingressos mínims per viure. La primera proposta de RGC la va fer CCOO l'any 2003 i anys després es va aprovar gràcies a una iniciativa legislativa popular. La RGC millora i substitueix la renda mínima d'inserció creada amb un acord amb els sindicats el 1996.

més informació »

Què he de fer per cobrar l'atur si m'acomiaden?

Si t'acomiaden, abans que res, has de comprovar que la causa de l'acomiadament no està relacionada amb la crisi de la COVID-19. No es pot acomiadar ningú per aquesta causa.

més informació »

Mesures sociolaborals extraordinàries per fer front a l'emergència sanitària

Consulta les mesures sociolaborals extraordinàries per fer front a l'emergència sanitària adreçades a persones treballadores i relacionades amb l'habitatge i les famílies.

més informació »

CCOO de Catalunya considera que el paquet de mesures aprovat pel Govern va en la bona direcció i suposa un enorme esforç de recursos públics

CCOO de Catalunya considera que el paquet de mesures aprovat pel Govern contra els efectes econòmics i socials de la crisi del coronavirus, va en la bona direcció i suposa un enorme esforç de recursos públics. CCOO requereix la corresponsabilitat de les empreses per protegir la vida de les persones i preservar els llocs de treball.

més informació »

CCOO alerta que la vulnerabilitat del teixit econòmic i l'ocupació catalana es posa en evidència amb l'anul·lació del Mobile World Congress

La precarietat laboral que pateixen dones, joves i persones immigrants, s'accentua per la terciarització i per una economia centrada en el comerç i el turisme.

V Jornada Ciutadana per una Fiscalitat Justa

Demà dissabte, 29 de febrer, a partir de les 10 hores, al Casal Transformadors de Barcelona (c/ Ausiàs Marc, 60).

més informació »

CCOO de Catalunya reclama pressupostos per transitar cap a una societat més cohesionada i reforçar un teixit econòmic d'alt valor afegit

Valoració de les dades de l'IPC de gener de 2020.

més informació »

CCOO alerta que tot i recuperar els nivells d'afiliació a la Seguretat Social de 2008, l'ocupació és de pitjor qualitat

Amb 3.491.650 persones afiliades a la Seguretat Social, Catalunya supera, per primera vegada en 12 anys, l'afiliació de gener de 2008. Tot i que en aquell moment hi havia 100.000 persones menys registrades com a desocupades (282.897 el gener de 2008 per 393.682 el 2020), aquesta fita confirma la tendència positiva del mercat de treball que anunciava recentment l'EPA del 4t trimestre de 2019

més informació »

CCOO constata que l'increment del Salari Mínim Interprofessional no afecta a l'ocupació però sí millora les perspectives econòmiques

Augmenta el treball a jornada parcial, sobretot en homes, mentre que les dones redueixen l'atur amb més intensitat.

més informació »

CCOO de Catalunya posa en valor l'acord assolit per l'aprovació dels Pressupostos 2020, però reclama més despesa social i més inversió per a un teixit productiu que afronta importants reptes estructurals

L'acord per facilitar l'aprovació dels Pressupostos catalans suposa un pas important per desbloquejar la política pressupostària de la Generalitat des del 2017 i capgirar les polítiques de retallades dels anteriors governs.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que encara hi ha marge de millora per la recuperació salarial i que aquesta és imprescindible per impulsar l'economia

Valoració de les dades de l'IPC de desembre de 2019.

més informació »

CCOO denuncia que la terciarització i la precarització de l'ocupació han augmentat l'atur estructural, situant-lo en 388.000 persones sense feina

És preocupant que el 87,5% de la nova contractació registrada sigui de caràcter temporal.

més informació »

CCOO alerta de l'increment de l'atur continuat des del mes de juliol i de la intensa caiguda de la contractació registrada, sobretot indefinida

És alarmant que el 86,5% de la nova contractació registrada sigui de caràcter temporal.