Socioeconomia

CCOO alerta de l'augment de l'atur i de la major afectació en els col·lectius més vulnerables amb les ocupacions més precàries

El mes d'octubre deixa veure un mes més, el sotrac que ha suposat l'efecte de la crisi de la COVID-19 sobre el mercat de treball. Catalunya se situa amb més de 484.000 persones desocupades amb una clara incidència entre els joves, les dones i la població immigrant.

més informació »

CCOO alerta que Catalunya supera el mig milió de persones desocupades i que l'augment de l'atur ha estat exclusivament femení per l'efecte devastador de la crisi en ocupacions altament feminitzades

Els resultats de l'Enquesta de Població Activa (EPA) del tercer trimestre de 2020 evidencien que la destrucció d'ocupació precària és la més notable en el context de crisi actual.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que mig any de deflació requereix una acció concertada i immediata en l'àmbit socioeconòmic

Les dades de setembre de l'IPC ens confronten amb una deflació que arrosseguem des del mes d'abril, això és, des del començament de la pandèmia i el seu impacte en el teixit social i econòmic

més informació »

CCOO exigeix a les empreses una gestió dinàmica i rigorosa de la informació que faciliten al SEPE per agilitzar l'accés de les persones afectades per ERTO a la seva prestació

L'efecte de la crisi de la COVID-19 sobre el mercat de treball encara es manté amb el notable increment de l'atur de més de 105.000 persones (28,3 %). Més de 39.000 joves sense feina integren un dels col·lectius més afectats per l'aturada econòmica i l'escassa contractació.

més informació »

Què és l'ingrés mínim vital?

L'ingrés mínim vital és una prestació no contributiva que vol prevenir i lluitar contra el risc de pobresa i exclusió social de les persones que viuen soles o que formin part d'una unitat de convivència sense recursos econòmics suficients per a la cobertura de les seves necessitats bàsiques.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que la deflació instal·lada des de fa cinc mesos comporta riscos molt evidents per al teixit social i econòmic

Des del començament de la crisi a causa de la COVID-19, l'economia catalana s'ha vist sotmesa a una deflació que en un primer moment era deguda més a la caiguda dels preus energètics, però que ara es trasllada, per segon mes consecutiu, a la inflació subjacent.

més informació »

Davant l'augment de l'atur, CCOO reclama voluntat política i més recursos per capgirar el panorama i enfortir i garantir la cohesió social

La fluixa temporada d'estiu castiga Catalunya amb major intensitat, incrementant la temporalitat dels escassos contractes.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama de polítiques fiscals que redistribueixin l'esforç per preservar el teixit social i econòmic

El mes de juliol, la taxa anual de l'IPC es situa a Catalunya en -0,8%, 2 dècimes per sota de la del juny. La baixada en 4 dècimes de la inflació subjacent estatal del 1 al 0,6% (que no té en compte els productes energètics i d'alimentació no elaborada) trenca amb l'estabilitat d'aquest índex al llarg del darrer any i situa un escenari que trasllada l'impacte dels efectes de la pandèmia sobre el teixit productiu.

més informació »

CCOO denuncia la precarietat de la nova ocupació i reclama recursos i voluntat política per una reactivació econòmica amb més ocupació de qualitat i més cohesió social i territorial

El fort increment de l'atur registrat al llarg del darrer any (30,8%) s'explica en bona part per l'efecte de la crisi de la COVID-19 sobre el mercat de treball. La incidència de l'atur és heterogènia al territori català. L'Anoia, Baix Camp, Tarragonès i Baix Penedès són els territoris més castigats per la destrucció d'ocupació. La lleu millora en contractació per la temporada d'estiu és totalment precària anticipant un escenari de destrucció d'ocupació al setembre. El mes de juny es van pagar 576.366 prestacions contributives, el que suposa una reducció de 210.088 en relació al mes maig. El castigat escenari socioeconòmic reclama urgentment un reforç de les polítiques actives d'ocupació i de protecció social i un avenç notori en les mesures de reactivació del nostre teixit productiu.

més informació »

CCOO alerta de l'efecte devastador de la crisi sanitària originada per la COVID-19 en el mercat de treball, i reclama mesures urgents per ampliar la protecció social i iniciar la reactivació econòmica

Els resultats de l'Enquesta de Població Activa (EPA) del segon trimestre de 2020 deixen veure la greu fallida de la temporada turística.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama més protecció social en un escenari econòmic que encara mostra fortes vulnerabilitats

Valoració de les dades de l'IPC de juny del 2020.

més informació »

CCOO reclama que, davant del rècord de 786.454 persones beneficiàries de prestacions i 1.181.875 demandants d'ocupació, calen mesures de reactivació econòmica i més recursos per a polítiques d'ocupació

Més del 85 % de l'increment de l'atur es concentra al sector serveis el mes de juny.

Comptes auditats de CCOO de Catalunya, corresponents a l'any 2019

CCOO ha fet públics els comptes auditats de la Confederació Sindical de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya. Amb aquest acte, CCOO de Catalunya vol evidenciar, igual que hem fet des del 2005, la ferma voluntat de transparentar l'origen i la destinació dels recursos de què disposa, per garantir el ple coneixement d'aquests comptes pel conjunt de la societat, així com la disposició a sotmetre la gestió dels recursos a controls públics.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama més diàleg i més inversió per fer front a l'emergència social i econòmica que ens confronta amb un escenari de deflació

Valoració de les dades de l'IPC de maig del 2020.

més informació »

Què has de fer si encara no has cobrat la prestació per desocupació?

CCOO ha posat en marxa una campanya d'informació i ajuda dirigida a les persones que estan en un ERTO i que encara no han cobrat la prestació d'atur o tenen problemes per contactar amb el SEPE (servei públic d'ocupació) per resoldre una prestació per desocupació relacionada amb la crisi sanitària de la COVID.

més informació »

CCOO de Catalunya exigeix que el SEPE recuperi amb caràcter immediat l'atenció telefònica per atendre les reclamacions de les persones demandants

L'obertura d'oficines anunciada no comportarà sinó que es traslladi la tensió dels demandants als treballadors i treballadores del SEPE, raó per la qual demanem que ara tots els recursos es dediquin a resoldre els tràmits i reclamacions i a recuperar l'atenció telefònica.

més informació »

CCOO reclama la definició i l'activació urgent del Pla per a la protecció social i la reactivació econòmica: amb prop de mig milió de persones registrades a l'atur i 100.000 empreses afectades per ERTO no es pot esperar més

El mes d'abril es van pagar prop de 386.000 prestacions contributives, quan hi havia prop de 550.000 persones afectades per ERTOs a Catalunya.