Socioeconomia

Campanya en defensa del sistema públic de pensions

CCOO de Catalunya ha iniciat una campanya als centres de treball i als carrers que servirà per defensar l'ocupació de qualitat i les pensions dignes, perquè són un dret, no un privilegi, i perquè garanteixen la cohesió, la certesa i el benestar que li correspon i que reclama la immensa majoria de la població.

més informació »

CCOO alerta de l'escàs creixement afiliatiu a la Seguretat Social malgrat el notable augment de contractes signats, el 85% dels quals, temporals

El mes de setembre de 2019 deixa una xifra de 372.623 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), el que significa una reducció interanual del 2% (7.721 aturats i aturades registrats menys que fa un any). A Espanya són 3.079.711 les persones que romanen desocupades, amb una reducció del 3,8%.

Renda Garantida de Ciutadania

Qualsevol persona sense ingressos o amb ingressos per sota del que estableix la llei, si compleix els requisits, pot demanar la Renda Garantida de Ciutadania, que s'implementarà gradualment fins a l'abril del 2020.

més informació »

CCOO alerta d'un augment significatiu de l'atur i una caiguda intensa de la contractació en ple mes d'agost

Es redueix l'atur respecte el 2018 en un 2,4% però, tot i la disminució, Catalunya continua amb més de 371.000 persones que no troben feina. Malauradament, respecte el mes de juliol, l'atur ha augmentat en gairebé 12.600 persones.

més informació »

CCOO alerta de l'augment de l'atur al mes de juliol per primer cop des de fa 10 anys

Al mes de juliol només les dones incrementen les xifres de l'atur en gairebé 2.000 efectives.

més informació »

CCOO denuncia la saturació del mercat de treball i la incapacitat de reduir l'atur i generar ocupació de qualitat

L'efecte estacional de la temporada d'estiu fa incrementar l'ocupació sobretot femenina, però malauradament a costa de contractes temporals i jornades parcials.

més informació »

Esperant l'Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya

Cal un canvi en el nostre marc de prioritats; el primer de tots, superar la infradotació econòmica de l'educació al nostre país, a 1,3 punts de la mitjana a la Unió Europea, i que no s'ha recuperat dels mínims assolits durant la crisi, ni tan sols quan ja fa 5 anys que parlem de recuperació.

més informació »

CCOO alerta de la forta caiguda de la contractació indefinida a Catalunya

Es redueix l'atur respecte el 2018 en un 3,5% però, tot i la disminució, Catalunya continua amb més de 357.000 persones que no troben feina. L'efecte estacional que recull aquest mes contribueix a la relativa millora del mercat de treball.

més informació »

CCOO i UGT de Catalunya ens hem reunit amb la consellera de Justícia per valorar la limitació dels preus dels lloguers de l'habitatge

Decret llei 9/2019, de mesures en matèria de contenció de rendes en els contractes d'arrendaments d'habitatge.

més informació »

CCOO exigeix més recursos i més agilitat en la resolució d'expedients de la renda garantida de ciutadania

Reunió de la comissió de govern.

més informació »

CCOO considera que tot i la reducció de l'atur, la qualitat de l'ocupació segueix minvant amb més rotació laboral, més contractes temporals i menys cobertura social

La reducció de l'atur en tots els sectors d'activitat, inclòs en els intensius en mà d'obra, no mostra cap impacte negatiu de l'increment del salari mínim interprofessional.

més informació »

Comunicat conjunt sobre la resolució d'organització de la formació professional dual

Subscrit per CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya, Foment del Treball i Pimec.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama voluntat política per superar els obstacles que llastren els salaris i les capacitats del nostre teixit productiu

Valoració de les dades de l'IPC d'abril de 2019.

més informació »

CCOO denuncia un mercat de treball feble i estacional, amb un sector serveis que genera ocupació precària, afectant especialment al jovent

Es redueix l'atur respecte el 2018 en un 4,4% però, tot i la disminució, Catalunya continua amb més de 381.000 persones que no troben una feina. L'efecte estacional d'aquest mes contribueix a l'aparent millora del mercat de treball.

més informació »

Plataforma en defensa del dret a l'atenció de les persones dependents

El Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, el Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya, la UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya han constituït la Plataforma en defensa de l'atenció de les persones dependents, que es presentarà públicament el 14 de maig de 2019.

més informació »

Les dades de l'EPA confirmen que l'augment de l'SMI a 900 €, que ha beneficiat a 158.600 treballadores i treballadores a Catalunya, no ha tingut un efecte negatiu sobre el nostre mercat de treball

Els resultats de l'Enquesta de població activa (EPA) pel primer trimestre del 2019 indiquen que el nombre de persones aturades a Catalunya ha augmentat un 1,1% respecte del trimestre anterior, és a dir, hi ha 4.800 aturats i aturades més, tenint com a resultat un total de 446.600 persones sense feina.