Socioeconomia

Què és l'ingrés mínim vital?

L'ingrés mínim vital és una prestació no contributiva que vol prevenir i lluitar contra el risc de pobresa i exclusió social de les persones que viuen soles o que formin part d'una unitat de convivència sense recursos econòmics suficients per a la cobertura de les seves necessitats bàsiques.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que la deflació instal·lada des de fa cinc mesos comporta riscos molt evidents per al teixit social i econòmic

Des del començament de la crisi a causa de la COVID-19, l'economia catalana s'ha vist sotmesa a una deflació que en un primer moment era deguda més a la caiguda dels preus energètics, però que ara es trasllada, per segon mes consecutiu, a la inflació subjacent.

més informació »

Davant l'augment de l'atur, CCOO reclama voluntat política i més recursos per capgirar el panorama i enfortir i garantir la cohesió social

La fluixa temporada d'estiu castiga Catalunya amb major intensitat, incrementant la temporalitat dels escassos contractes.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama de polítiques fiscals que redistribueixin l'esforç per preservar el teixit social i econòmic

El mes de juliol, la taxa anual de l'IPC es situa a Catalunya en -0,8%, 2 dècimes per sota de la del juny. La baixada en 4 dècimes de la inflació subjacent estatal del 1 al 0,6% (que no té en compte els productes energètics i d'alimentació no elaborada) trenca amb l'estabilitat d'aquest índex al llarg del darrer any i situa un escenari que trasllada l'impacte dels efectes de la pandèmia sobre el teixit productiu.

més informació »

CCOO denuncia la precarietat de la nova ocupació i reclama recursos i voluntat política per una reactivació econòmica amb més ocupació de qualitat i més cohesió social i territorial

El fort increment de l'atur registrat al llarg del darrer any (30,8%) s'explica en bona part per l'efecte de la crisi de la COVID-19 sobre el mercat de treball. La incidència de l'atur és heterogènia al territori català. L'Anoia, Baix Camp, Tarragonès i Baix Penedès són els territoris més castigats per la destrucció d'ocupació. La lleu millora en contractació per la temporada d'estiu és totalment precària anticipant un escenari de destrucció d'ocupació al setembre. El mes de juny es van pagar 576.366 prestacions contributives, el que suposa una reducció de 210.088 en relació al mes maig. El castigat escenari socioeconòmic reclama urgentment un reforç de les polítiques actives d'ocupació i de protecció social i un avenç notori en les mesures de reactivació del nostre teixit productiu.

més informació »

CCOO alerta de l'efecte devastador de la crisi sanitària originada per la COVID-19 en el mercat de treball, i reclama mesures urgents per ampliar la protecció social i iniciar la reactivació econòmica

Els resultats de l'Enquesta de Població Activa (EPA) del segon trimestre de 2020 deixen veure la greu fallida de la temporada turística.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama més protecció social en un escenari econòmic que encara mostra fortes vulnerabilitats

Valoració de les dades de l'IPC de juny del 2020.

més informació »

CCOO reclama que, davant del rècord de 786.454 persones beneficiàries de prestacions i 1.181.875 demandants d'ocupació, calen mesures de reactivació econòmica i més recursos per a polítiques d'ocupació

Més del 85 % de l'increment de l'atur es concentra al sector serveis el mes de juny.

Comptes auditats de CCOO de Catalunya, corresponents a l'any 2019

CCOO ha fet públics els comptes auditats de la Confederació Sindical de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya. Amb aquest acte, CCOO de Catalunya vol evidenciar, igual que hem fet des del 2005, la ferma voluntat de transparentar l'origen i la destinació dels recursos de què disposa, per garantir el ple coneixement d'aquests comptes pel conjunt de la societat, així com la disposició a sotmetre la gestió dels recursos a controls públics.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama més diàleg i més inversió per fer front a l'emergència social i econòmica que ens confronta amb un escenari de deflació

Valoració de les dades de l'IPC de maig del 2020.

més informació »

Què has de fer si encara no has cobrat la prestació per desocupació?

CCOO ha posat en marxa una campanya d'informació i ajuda dirigida a les persones que estan en un ERTO i que encara no han cobrat la prestació d'atur o tenen problemes per contactar amb el SEPE (servei públic d'ocupació) per resoldre una prestació per desocupació relacionada amb la crisi sanitària de la COVID.

més informació »

CCOO de Catalunya exigeix que el SEPE recuperi amb caràcter immediat l'atenció telefònica per atendre les reclamacions de les persones demandants

L'obertura d'oficines anunciada no comportarà sinó que es traslladi la tensió dels demandants als treballadors i treballadores del SEPE, raó per la qual demanem que ara tots els recursos es dediquin a resoldre els tràmits i reclamacions i a recuperar l'atenció telefònica.

més informació »

CCOO reclama la definició i l'activació urgent del Pla per a la protecció social i la reactivació econòmica: amb prop de mig milió de persones registrades a l'atur i 100.000 empreses afectades per ERTO no es pot esperar més

El mes d'abril es van pagar prop de 386.000 prestacions contributives, quan hi havia prop de 550.000 persones afectades per ERTOs a Catalunya.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama mitjans perquè el SEPE pugui recuperar l'atenció personalitzada als demandants

El sindicat atén diàriament unes 100 reclamacions de persones que han tingut dificultats amb el cobrament i ha traslladat al SEPE 250 reclamacions col·lectives que afecten a més de 40.000 treballadors/es.

més informació »

CCOO de Catalunya demana més mitjans per als serveis públics d'ocupació perquè puguin atendre degudament l'allau de reclamacions que s'està produint

El sindicat atén més de 100 trucades diàries amb consultes sobre les prestacions i ha traslladat 140 reclamacions col·lectives que afecten més de 12.000 persones treballadores al SEPE.

més informació »

CCOO de Catalunya exigeix que les prestacions per desocupació es paguin d'immediat per evitar que els retards comportin extrema vulnerabilitat per a massa llars

El coll d'ampolla en la tramitació de prestacions i reclamacions comporta situacions d'insolvència i el sindicat exigeix recursos extraordinaris i immediats i més proactivitat entre els serveis públics d'ocupació.

més informació »

CCOO de Catalunya valora el pla de xoc per a l'ocupació aprovat ahir per decret llei, però reclama que s'ampliï l'enfocament per garantir el dret a l'ocupació de tots els treballadors i treballadores afectats per la crisi

Els programes i línies aprovades ahir pel Govern suposen un esforç pressupostari important (més de 59 milions d'euros), però han de ser complementats amb polítiques actives que vagin més enllà de les 4.300 persones que se'n beneficiaran directament i amb un enfocament també sectorial.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama la màxima agilitat en el pagament de les prestacions

El sindicat denuncia que no s'estan atenent les reclamacions. Entre 70.000 (SEPE) i 244.000 (SOC) persones encara no han cobrat les prestacions per ERTO.

més informació »

CCOO alerta que la crisi sanitària, l'estat d'alarma i la paràlisi econòmica deixen al límit de la subsistència gran part de la població treballadora

Les greus conseqüències de la parada per l'estat d'alarma deixen en situació límit a moltes persones, i per això reclamen mesures urgents de protecció social, manteniment de l'ocupació i activació del mercat de treball.

més informació »

CCOO alerta de la necessitat de revertir de manera urgent la situació d'ofec de molts sectors productius i que aquesta crisi no la pagui, de nou, la classe treballadora

Valoració de les dades de l'EPA del primer trimestre del 2020

Ricard Bellera: 'Ordre de prioritats'

Article publicat a 'El Punt/AVUI' (18-4-2020).

més informació »

Presentat l'informe anual sobre pobresa laboral

Roda de premsa telemàtica del dijous 16 d'abril del 2020.

Consells per a la declaració de la Renda 2019

El dia 1 d'abril comença un any més la campanya de la renda corresponent a l'exercici 2019 i durarà fins al 30 de juny. Des de CCOO de Catalunya, volem ajudar-te de manera clara, simple i pràctica.

més informació »

CCOO alerta que la crisi sanitària, l'estat d'alarma i la paràlisi econòmica els paguen les persones treballadores en condicions més precàries

L'aturada econòmica, provocada per l'estat d'alarma, fa que el mercat de treball es desestabilitzi i expulsi els més vulnerables a l'atur o a situacions encara més crítiques.

més informació »

Actualització de la renda garantida de ciutadania

La renda garantida de ciutadania (RGC) és una prestació econòmica per protegir de la pobresa, tot garantint uns ingressos mínims per viure. La primera proposta de RGC la va fer CCOO l'any 2003 i anys després es va aprovar gràcies a una iniciativa legislativa popular. La RGC millora i substitueix la renda mínima d'inserció creada amb un acord amb els sindicats el 1996.

més informació »

Què he de fer per cobrar l'atur si m'acomiaden?

Si t'acomiaden, abans que res, has de comprovar que la causa de l'acomiadament no està relacionada amb la crisi de la COVID-19. No es pot acomiadar ningú per aquesta causa.