Servei Lingüístic

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya s’encarrega de promoure l’ús de la llengua catalana dins de la nostra organització i, per extensió, a tot l’àmbit laboral. El sindicat ha aprovat tres resolucions sobre la llengua: una sobre la normalització lingüística (1994), l’altra sobre el nou marc legal d’ús de les llengües oficials a Catalunya (1997) i l’última sobre llengua i ciutadania (2006).

Des del Servei Lingüístic garantim que la documentació que s’elabora dins del sindicat tingui una bona qualitat lingüística. És per això que oferim un servei de correccions i traduccions de documents per a les organitzacions que en formen part. També promovem accions de dinamització, com l’elaboració de materials, l’adhesió a campanyes d’àmbit general (per exemple el Voluntariat per la llengua) i l’organització de cursos de català.

Si voleu posar-vos en contacte amb nosaltres, feu clic aquí.

Servei central

Via Laietana, 16, 5a
sl@ccoo.cat

Terres de Lleida

Enric Granados, 5
25006 Lleida
sl-lleida@ccoo.cat

Comarques gironines

Miquel Blay, 1, 5a
17001 Girona
sl-girona@ccoo.cat

Avinguda República Argentina, s/n
17800 Olot

Per no fracassar hem d'anar tots a la una o a l'una?

La pregunta de la quinzena »

Quin és el terme correcte: hoteleria o hostaleria?

La pregunta de la quinzena »

És correcta l'expressió 'tirar del carro' en català?

La pregunta de la quinzena »

Som partíceps o partícips de l'alegria d'algú?

La pregunta de la quinzena »

L'operació policial ha desvetllat o desvelat una trama de corrupció?

La pregunta de la quinzena »

En català diem a l'espera de o en espera de?

La pregunta de la quinzena »

Es diu anar a totes o 'anar a per totes'?

La pregunta de la quinzena »

És correcta la forma 'intermig' en català?

La pregunta de la quinzena »

És correcte emplaçar algú a complir una norma?

La pregunta de la quinzena »

És correcte el terme 'agendar'?

La pregunta de la quinzena »

La llet i els sucs de fruita estan envasats en brics, briks o bricks?

La pregunta de la quinzena »

Aquestes persones són depenents o dependents?

La pregunta de la quinzena »

És índex de preus al consum o índex de preus de consum?

La pregunta de la quinzena »

Quin és l'equivalent de 'telebasura' en català?

La pregunta de la quinzena »

És correcte el mot 'impàs' en català?

La pregunta de la quinzena »

Es fa l'obertura o l'apertura de la sessió?

Degustació multicultural

El dijous 11 d'abril s'ha portat a terme la 4a Mostra de Cuina Multicultural de Girona.

Nova edició de la Jornada de Cuina Multicultural a Girona

Des del Servei Lingüístic de CCOO de les Comarques Gironines, amb la col·laboració de Càritas Girona, es porta a terme la 4a Jornada de Cuina Multicultural.

més informació »

CCOO de Catalunya elabora el recull terminològic 'Dones i món sindical'

Disponible a la web www.ccoo.cat/sl.

més informació »

Nova eina per a delegats i delegades: Dossier sindical d'igualtat

El Servei Lingüístic ha elaborat el Dossier sindical d'igualtat per a delegats i delegades que exerciran com a responsables sindicals d'igualtat i s'ha encarregat de coordinar la publicació, de redactar la part introductòria i de revisar els models de documents. La selecció dels documents ha estat a càrrec de l'Escola de Formació Sindical, i la Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI i el Gabinet Tècnic Jurídic han supervisat l'adequació normativa del dossier. El material està disponible en format paper i també en format digital a l'apartat “Materials de consulta” de la web del Servei Lingüístic (www.ccoo.cat/sl), des d'on es pot descarregat tant en PDF com en RTF (plantilles de documents).

Dones i món sindical

Aquest recull terminològic, elaborat pel Servei Lingüístic amb la col·laboració de la Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI, neix del compromís de CCOO de Catalunya amb la feminització del sindicat, el qual es va contraure des de la seva fundació, el 1964, i s'ha impulsat àmpliament en els darrers congressos.

Dossier sindical d'igualtat

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya ha elaborat un dossier sindical d'igualtat amb l'objectiu de promoure l'ús del català en el món laboral i facilitar els recursos per exercir la tasca de responsable sindical d'igualtat.

més informació »

A CCOO de Lleida volem redactar bons whatsapp i correus electrònics

El 4 de desembre va tenir lloc a Lleida, a la seu del sindicat, el Taller de redacció de convocatòries per whatsapp i correus electrònics.

més informació »

Com redactar bons whatsapp i correus electrònics en l'àmbit sindical

Aquesta setmana, a Girona, hem portat a terme el Taller de redacció de convocatòries per whatsapp i correus electrònics entre les persones de l'àmbit sindical (responsables de Comunicació, delegats i delegades, membres de comitès d'empresa, etc.) que, en les seves tasques diàries, han d'escriure comunicacions diverses en alguns dels dos canals esmentats.

més informació »

Cicle de debats: "El model lingüístic del sistema educatiu"

CCOO d'Educació organitza un cicle de debats descentralitzats sobre el model lingüístic del sistema educatiu de Catalunya que ha elaborat el Departament d'Ensenyament de la Generalitat.

Cursos de català a Barcelona i a Blanes

La Fundació Paco Puerto de CCOO de Catalunya ha programat dos nous curs de català: un de nivell intermedi (B2) a Barcelona i un de nivell superior (C2) a Blanes.

més informació »

Formació de llengua catalana a Lleida

L'oferta que des de la Fundació Paco Puerto i el Servei Lingüístic us fem, a Lleida, és: · Un curs de nivell de suficiència (C1) de 120 hores. · Dos cursos de nivell superior (C2), antic nivell D, de 90 hores.

Els VII Premis Pompeu Fabra guardonen CCOO de Catalunya

Javier Pacheco va recollir en nom de CCOO de Catalunya el reconeixement dels Premis Pompeu Fabra a les entitats que formen part del Cens de foment de la llengua catalana

David Jou, a CCOO de Catalunya, en la commemoració de l'Any Fabra

El dijous 11 d'octubre va tenir lloc al sindicat la conferència “Llengua, ciència i poesia”, a càrrec de David Jou, catedràtic jubilat de Física de la Matèria Condensada de la UAB i poeta, amb la presentació i les conclusions de Montse Ros, secretària de Comunicació Integral i Finances de CCOO de Catalunya.

més informació »

Commemoració de l'Any Fabra: "Llengua, ciència i poesia"

El proper dia 11 d'octubre, a les 12 h, tindrà lloc a la sala 42 de la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, de Barcelona) una conferència organitzada pel Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya per retre homenatge a Pompeu Fabra i a la riquesa que va representar la confluència de la ciència i la llengua en la seva persona, a càrrec de David Jou.

més informació »

Com puc ser voluntari per la llengua?

Apunteu-vos al Voluntariat per la llengua trucant al Servei Lingüístic (93 481 29 20) o escrivint-hi un correu electrònic (sl@ccoo.cat).

Presentació del llibre "Històries íntimes" de Jenni Rodà i Neus Verdaguer

Dimecres 19 de setembre, a les 19 h a la Casa del Llibre de Terrassa (carrer Cremat,15).

Lliurament dels Premis Llanterna Digital

La secretària general de CCOO de Lleida, Cristina Rodríguez Vila, va ser l'encarregada de lliurar el premi de la modalitat de votació popular, que va correspondre al curt 'Coses boniques'.

Lliurament dels Premis Llanterna Digital 2018

El proper dilluns, 11 de juny, a les 7 del vespre, tindrà lloc, a l'Espai Orfeó (al carrer de Sant Martí, 60-62 de Lleida), el lliurament dels Premis Llanterna Digital 2018 de curtmetratges en català i en occità.