Campanya per a la millora dels salaris

Cap salari per sota de 14.000 € l'anyDes de la confederació sindical de CCOO i la Comissió Obrera Nacional de Catalunya (CONC) s’ha fet, als acords de concertació, una forta aposta per la recuperació salarial i la lluita contra les desigualtats. l'Acord per a l’ocupació i la negociació col·lectiva (AENC) i l'Acord Interprofessional de Catalunya (AIC), han estat els motors per desenvolupar el gran treball posterior de les comissions negociadores sectorials de CCOO als convenis col·lectius.

Així s’ha aconseguit millorar la capacitat adquisitiva de les treballadores i els treballadors a la pràctica totalitat dels convenis sectorials i a més, a molts d’ells, s’ha aconseguit millorar substancialment els salaris més baixos per reduir la bretxa salarial de gènere i assolir els objectius dels 14.000 euros en molts grups professionals.

CCOO de Catalunya ha iniciat una campanya amb uns objectius molt ambiciosos per continuar impulsant la millora dels salaris en els convenis col·lectius:

- Recuperació salarial del 3%
- Cap conveni per sota dels 14.000 €
- Lluita contra la bretxa salarial i per la igualtat entre homes i dones

Podeu veure els cartells de la campanya a continuació:

- Cap salari per sota de 14.000 € l'any
- Augment salarial del 3 % al conveni, ja!
- Erradicació de la bretxa salarial

Accedeix a les següents pestanyes per consultar els convenis col·lectius amb millores salarials significatives i avanços en matèria d’igualtat de gènere:

Seguiment dels convenis:

Llegenda

Convenis col·lectius on CCOO ha assolit àmpliament els criteris salarials dels acords generals: increment per sobre del 2% amb tots els llocs de treball per sobre de 14.000 €; augment salarial important amb augment de grups professionals per sobre de 14.000€; o on es redueix la bretxa salarial o s'introdueixen nous elements en matèria d’igualtat.

Tots els llocs de treball estan per sobre dels 14.000€ i CCOO ha assolit increments al voltant del 2% o on es redueix la bretxa salarial o s'introdueixen nous elements en matèria d’igualtat. També aquells convenis on la mobilització ha aconseguit forçar la signatura del conveni.

CCOO ha assolit millores de la capacitat adquisitiva dels salaris sense superar el 2%, encara que mantenen grups professionals per sota dels 14.000€.

Valoració dels convenis

Perruqueries, instituts de bellesa i gimnasos
Indústria química
Neteja d'edificis i locals de Catalunya
Indústria siderometal·lúrgica de la província de Girona
Comerç del metall de la província de Barcelona
Indústria siderometal·lúrgica de la província de Barcelona
Comerç de Catalunya per a subsectors i empreses sense conveni propi
Indústries de la fusta de Girona
Indústries extractives, indústries del vidre, indústries ceràmiques i per les del comerç exclusivista dels mateixos materials
Empreses de Treball Temporal (ETT)

Aquí tens els convenis col·lectius on CCOO manté un conflicte obert amb la patronal a la negociació. Fes clic al nom del conveni per ampliar informació.

APARTAT EN CONSTRUCCIÓ