Afiliació amb quota zero

CCOO de Catalunya té una quota zero per als afiliats i afiliades sense ingressos. La motivació d'aquesta nova modalitat neix de la voluntat de moltes persones afiliades de continuar vinculades a CCOO, però que es troben amb la impossibilitat de fer front al pagament regular de la quota d'afiliació. I és aquí on el sindicat vol intervenir.

Aquesta modalitat s'adreça a les persones que pateixen la situació d'atur amb una dificultat evident per fer front al pagament de la quota i que ja formaven part de la nostra organització. Té un caràcter temporal, mentre duri aquesta situació d'atur sense ingressos, i marca una diferència respecte a altres modalitats d'afiliació ja existents (aturats amb prestació o aturats sense subsidi).

Drets

Els afiliats i afiliades a la modalitat de quota zero queden exempts del pagament de la quota i tenen els següents drets: Atès que té caràcter temporal, la persona acollida quedarà exclosa de l'assegurança d'afiliació.

Com demanar-la?

Per accedir a la quota zero, la persona interessada haurà d'adjuntar la documentació següent:
  • El document de sol·licitud temporal d'exempció de la quota amb totes les dades que s'hi demanen, en majúscules, i signat.
  • El certificat que l'acrediti com a demandant d'ocupació.
  • Els documents que acreditin la inexistència d'ingressos.

Per a més informació posa't en contacte amb la teva federació o unió territorial de CCOO.