Altres notícies

Milers de treballadors i treballadores es manifesten per la millora dels salaris

La mobilització ha agrupat tres concentracions en diferents punts de Barcelona, amb diversos sectors i empreses, que posteriorment s'han convertit en columnes que han anat en manifestació fins a la patronal Foment del Treball per reclamar l'augment dels salaris dels treballadors i les treballadores.

més informació »

Roda de premsa conjunta per un conveni sectorial en l'àmbit de la recerca

Feta a Barcelona el dijous 17 de maig del 2018.

més informació »

La desigualtat de gènere en la salut

Amb motiu del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones, CCOO de Catalunya ha organitzat la jornada "La desigualtat de gènere en la salut", que tindrà lloc el divendres 1 de juny del 2018, a la sala d'actes de la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, de Barcelona).

més informació »

Manifest del dia contra la LGTBIfòbia

El 17 de maig del 1990 l'Organització Mundial de la Salut va aprovar treure de la llista de malalties mentals l'homosexualitat. Aquest és l'origen de la celebració d'aquest dia com a Dia Internacional contra l'Homofòbia, la Transfòbia, la Bifòbia i la Lesbofòbia.

més informació »

Lluita digital 297. El 22 de maig, mobilització per a la recuperació del poder adquisitiu dels salaris en els convenis col·lectius

En aquest número parlem de la mobilització del dia 22 per recuperar el poder adquisitiu dels sous, les manifestacions de l'1 de Maig, la mobilització contra les violències masclistes del dia 16 i l'augment dels accidents laborals, entre d'altres temes.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama un govern efectiu que impulsi polítiques socials i l'obertura d'un procés de diàleg polític entre institucions

Davant la investidura d'un nou president de la Generalitat.

més informació »

Entrevista a Javier Pacheco: "La classe treballadora no està per celebrar res"

Publicada a Via Empresa el dimarts 1 de maig de 2018.

més informació »

CCOO de Catalunya publica una nova actualització de les dades de l'Eurobaròmetre Social, amb dades actualitzades a abril de 2018

Catalunya continua al capdavant en creixement, i a la cua pel que fa a qualitat de l'ocupació i benestar

més informació »

Reedició de la guia 'Aprenents, becaris i treball precari'

Elaborada per Acció Jove - Joves de CCOO de Catalunya.

més informació »

Butlletí d'Actualitat Jurídica i Sindical del CERES i del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya (Núm. 44)

Publicació en format electrònic que et dona accés a documentació jurídica i d'interès sindical

Milers de persones secunden les manifestacions del Primer de Maig de 2018

30.000 assistents a la marxa de Barcelona.

'Lluita digital' 296. 1 de Maig. Ara ens toca a nosaltres

En aquest número parlem de l'1 de Maig, el 28 d'Abril, la campanya en defensa del sistema públic de pensions i les dades de l'EPA del primer trimestre del 2018, entre d'altres temes.

Informe: 'Balanç de salut laboral, 2017'

Presentat en roda de premsa el divendres 27 d'abril de 2018.

Imatges de l'assemblea i concentració de salut laboral, 2018

Fetes a Barcelona, el dijous 26 d'abril.

més informació »

CCOO alerta que malgrat la creació d'ocupació, seguim tenint una xifra molt important de persones desocupades en estat crònic

Les dones continuen sent les més desafavorides amb més temporalitat i parcialitat que els homes.

Lamentem la mort del periodista Toni Traveria

23 de maig de 2018.

Acte "CCOOMICS 2018: vinyetes joves": taules rodones i inauguració d'exposició

Demà dijous, 24 de maig, a partir de les 16.00 hores, al Museu d'Història de Barcelona-MUHBA (Plaça del Rei, s/n, Barcelona).

més informació »

CCOO presenta al·legacions al plec de clàusules dels centres gestionats pel Consorci d'Educació de Barcelona

Per vulneració de drets de les monitores de suport a alumnes amb necessitats educatives especials (NEE).

14a Jornada de Previsió Social Complementària

Demà dijous, 24 de maig, a partir de les 9.15 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO desconvoca la vaga a Gironès Industrial Internacional, SA (GIISA)

L'empresa de Barberà del Vallès reconeix que els acomiadaments són nuls i pagarà tota la nòmina de maig.

més informació »

CCOO i la resta de sindicats de l'ensenyament convoquen concentracions contra la criminalització de docents

Demà dimecres, 23 de maig, a les 18.30 hores, davant les Subdelegaciones del Gobierno a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona.

més informació »

CCOO dona suport a la vaga de personal docent i investigador (PDI) de la Universitat de Barcelona (UB)

El proper dijous, 24 de maig, vaga.

més informació »

CCOO de Catalunya proposa corregir la manca de paritat del nou Govern de la Generalitat en compliment de la llei d'igualtat

Un cop coneguts els noms de les persones que conformaran el nou Govern de la Generalitat, CCOO de Catalunya reclama corregir la seva composició per fer realitat la necessària paritat que la societat exigeix a les institucions i des dels carrers, en compliment de la Llei 17/2015, d'igualtat efectiva de dones i homes.

més informació »

CCOO demana a la Generalitat i als grups parlamentaris el canvi de la llei del comerç de Catalunya per tancar tot l'any a les 21 hores

Més de 11.000 signatures de treballadores i treballadors del sector del comerç avalen aquesta reivindicació.

més informació »

CCOO i UGT es mobilitzen per la recuperació del poder adquisitiu dels salaris als convenis col·lectius

Dimarts, 22 de maig, #AraEnsTocaANosaltres.

més informació »

A Blanes, acte d'homenatge a Marcelino Camacho, en el centenari del seu naixement

Diumenge, 20 de maig, a les 11hores, al Teatre de Blanes (c/ Ample, 26)

més informació »

Els treballadors de l'UTE Girona Norte 2014 inicien mobilitzacions davant l'incompliment del conveni del sector

La plantilla de l'UTE GIRONA NORTE 2014, formada per 36 persones, ha decidit iniciar mobilitzacions que culminaran amb una vaga intermitent que s'iniciarà el proper dia 23 de maig, després de 3 mesos de negociació amb l'empresa pel compliment del conveni del sector i davant l'estancament de les negociacions.

més informació »

Concentracions de les treballadores de Clece, empresa encarregada de la neteja de col·legis i dependències municipals de Viladecans

Dies 17, 18, 24, 25, 31 de maig i 1 de juny.

CCOO denuncia males condicions laborals a Eurest Girona

Menjadors escolars.

més informació »

CCOO es felicita pel manteniment de l'oferta del cicle formatiu de grau superior (CFGS) d'educació infantil a l'Institut Francesc Ribalta de Solsona

Fruit de les pressions de CCOO i administracions locals.

més informació »

La Seguretat Social dona d'alta els falsos autònoms de Servicarne a les empreses càrnies on opera la falsa cooperativa

L'ofensiva de CCOO contra la precarietat, el frau i l'explotació laboral a través de les falses cooperatives de treball associat del sector carni, comença a donar resultats positius. La Tresoreria General de la Seguretat Social, arrel de l'actuació de la Inspecció de Treball, ja està notificant a les persones associades a Servicarne que ha estat víctimes d'un frau en la contractació sota la figura de falsos autònoms. Tal i com es va reclamar des de CCOO, a aquests treballadors i treballadores se'ls està donant d'alta a les empreses càrnies on operen sota el règim general de la Seguretat Social.

més informació »

Ajornament de la vaga indefinida i concentració de demà dels treballadors i treballadores de Gironès Industrial Internacional, SA (GIISA)

Empresa de Barberà del Vallès.

més informació »

CCOO de Catalunya i la UGT de Catalunya reclamen l'elaboració urgent d'un conveni sectorial en l'àmbit de la recerca

Demà dijous, 17 de maig, a les 11.00 hores, roda de premsa conjunta a la Rambla del Raval, 29-35, Barcelona.

Inauguració de l'exposició “Construccions identitàries” de Mar C. Llop

Demà dijous, 17 de maig, a les 12.00 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

Dijous 17 de maig s'inicia vaga indefinida dels treballadors i treballadores de Gironès Industrial Internacional, SA (GIISA)

L'acomiadament de 27 treballadors/es, inclosos 4 membres del comitè d'empresa, provoca la mobilització de la plantilla.

Mobilització contra les violències masclistes

Demà dimecres, 16 de maig, a les 19.00 hores, a la Plaça Universitat de Barcelona.

més informació »

El 22 de maig, mobilització per la recuperació del poder adquisitiu dels salaris en els convenis col·lectius

CCOO i UGT han convocat una mobilització el proper 22 de maig per reivindicar millores en les polítiques de defensa de la negociació col·lectiva i convenis que garanteixin la recuperació del poder adquisitiu dels salaris.

Presentació pública del Seminari Salvador Seguí

Demà dimarts, 15 de maig, a les 18.00 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO del Vallès Oriental - Maresme - Osona organitza el seu acte central de la campanya en defensa de les pensions públiques a les Franqueses

Amb la participació de Carlos Bravo, representant de CCOO al Pacto de Toledo, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.

'Dones i salut', programa sindical número 251 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa de CCOO emès el 12 de maig de 2018 pel Canal 33.

més informació »

CCOO i UGT anuncien l'inici de mobilitzacions el 22 de maig, per una sortida justa de la crisi i la negociació dels convenis col·lectius

Les patronals catalanes rebutgen les propostes sindicals en la negociació de l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC) 2018.

més informació »

CCOO al Baix Llobregat organitza l'acte central de la ¡campanya en defensa de les pensions públiques

Amb la participació de Carlos Bravo, representant de CCOO al Pacto de Toledo.

més informació »

Lliurament del 29è Premi de Poesia Martí i Pol i del 22º Premio de Poesia José Mª Valverde

Demà dissabte, 12 de maig, a les 12 hores, a la plaça Víctor Balaguer de Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama un pla per a l'ocupació per garantir les condicions de vida

Valoració de les dades de l'IPC d'abril de 2018.

més informació »

CCOO aconsegueix un preacord per al II Conveni col·lectiu a les autopistes d'Abertis i desconvoca les vagues del mes de maig

Les vagues de juny, pendents de desconvocar.

més informació »

CCOO del Vallès Oriental - Maresme - Osona homenatja la històrica sindicalista Teresa Cortina

Demà divendres, 11 de maig, a les 17 hores, a la Nau Gaudí de Mataró (c/ Cooperativa, 47).

més informació »

Reunió de CCOO de Catalunya demà amb una delegació de Catalunya en Comú - Podem encapçalada per Xavier Domènech

Divendres, 11 de maig, al matí, a la seu del sindicat a Barcelona.

Mobilització contra les violències masclistes

Amb el lema "No a les rebaixes del Pacte d'estat contra la violència masclista", CCOO de Catalunya i UGT ens sumem a les mobilitzacions convocades pel moviment feminista el dia 16 de maig, a les 19 hores, a la plaça de la Universitat de Barcelona, contra l'incompliment del Pacte d'estat contra la violència de gènere, que demostra que el Govern no prioritza la lluita per garantir la vida lliure de violències masclistes a les dones.

més informació »

CCOO denuncia que el Departament d'Ensenyament decideix tancar el Grau Superior d'FP de Documentació Sanitària a l'INS La Ferreria de Montcada

Ahir dimarts, el Departament d'Ensenyament va confirmar a la comunitat educativa i a l'Ajuntament de Montcada i Reixac el tancament del cicle formatiu a l'INS La Ferreria sense tenir en compte els seus indicadors d'èxit i els arguments defensats per CCOO, govern municipal, professorat, AFA i alumnat.

més informació »

Presentació del balanç de sinistralitat laboral a les comarques gironines

Demà dijous, 10 de maig, a les 11.00 hores, a la seu de CCOO a Girona (c/Miquel Blay, 1), amb presència de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.

Protesta dels treballadors i treballadores del Centre Penitenciari Brians 1

L'equip directiu no ha sabut donar solucions als problemes de la presó.

més informació »

CCOO demana solucions per aturar les accions violentes a treballadors i treballadores del sector ferroviari

Darrera agressió de grafiters al Metro de Barcelona.

més informació »

Concentració de la plantilla d'Abertis

Vaga en caps de setmana de l'11 de maig al 24 de juny.

més informació »

CCOO de Catalunya reivindica la funció cohesionant del Pilar Europeu de Drets Socials (PEDS) i crida als Estats membres a la seva consecució

El 9 de maig se celebra el Dia d'Europa.

més informació »

Acció Jove – Joves de CCOO presenta la reedició de la guia "Aprenents, becaris i treball precari"

8 de maig, Dia Internacional del Becari.

més informació »

CCOO, juntament amb la comunitat educativa de l'INS La Ferreria de Montcada, convoquen concentració davant els Serveis Territorials del departament d'Ensenyament a Sabadell

La Federació d'Educació de CCOO, juntament amb el conjunt de la comunitat de l'Institut La Ferreria de Montcada i Reixac, convoca una concentració com a protesta pel tancament del Cicle Formatiu de Documentació Sanitària.

més informació »

CCOO convoca una concentració en protesta contra la LOMCE, les retallades de l'escola pública i contra la criminalització de docents

CCOO convoca una concentració davant la subdelegació del Govern per la derogació de la LOMCE. Ara com ara, només a portat a les escoles catalanes i d'arreu de l'estat aules massificades, centres educatius deteriorats, falta d'inversió i manca d'atenció a la diversitat. Les famílies segueixen augmentant la despesa per compensar l'absència de beques.

més informació »

Javier Pacheco participa en la Jornada sobre “Passat, present i futur de la Formació Professional”, organitzada per la Fundació Museu Històricosocial de la Maquinista Terrestre i Marítima SA i de Macosa

El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, participarà demà dimarts, 8 de maig, en la jornada “Passat, present i futur de la Formació Professional”, organitzada per la Fundació Museu Històricosocial de la Maquinista Terrestre i Marítima SA i de Macosa.

més informació »

El Grup d'Acció per la Ratificació del Conveni 189 de l'OIT valora molt positivament les activitats realitzades fins al moment

La ratificació del conveni 189 de l'OIT sobre treball digne de les treballadores de la llar permetria l'equiparació de les treballadores i treballadors de la llar amb la resta de treballadors i treballadores del Regim General de la Seguretat Social.

més informació »

CCOO convoca vaga a les autopistes d'Abertis a Espanya tots els caps de setmana des de l'11 de maig fins al 24 de juny

En defensa de les condicions de treball i d'un servei públic de qualitat.

més informació »

Presentació del llibre 'El oficio de resistir. Miradas de la izquierda en Andalucía durante los años sesenta'

Dilluns, 7 de maig, a les 18 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

Sessió de cinema i debat amb la pel·lícula El joven Karl Marx

Demà dissabte, 5 de maig, a les 10.30 hores, al Born Centre de Cultura i Memòria, a Barcelona.

més informació »

CCOO alerta que el dèbil mercat de treball que té Catalunya respon a l'estacionalitat i discrimina fortament les dones que busquen feina

El 40% de les persones en situació de desocupació que ha treballat prèviament no percep cap tipus de prestació contributiva ni assistencial.

més informació »

Segueix el conflicte laboral a l'Organisme de Gestió Tributària (ORGT) de la Diputació de Barcelona

Divendres 4 de maig, nova jornada de vaga i concentració del personal de les oficines tributàries municipals de la província de Barcelona i de Tributs de Catalunya.

més informació »

Els treballadors i les treballadores d'EBONE, que gestiona el Parc Esportiu Municipal (PEM) Guiera de Cerdanyola, anuncien una manifestació el dissabte 5 de maig

La passivitat de l'Ajuntament envers els treballadors i els abonats genera dubtes i malestar a gran part de la plantilla.

més informació »

Les noves licitacions per als serveis d'atenció al públic i mediació en els museus i centres culturals dependents de l'Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), obligades a referenciar-se en el Conveni del Lleure Educatiu

CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya signen amb l'Ajuntament de Barcelona i la patronal l'acord que permetrà dignificar les condicions laborals d'aquest col·lectiu, format per un miler de treballadors i treballadores.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO denuncia l'atac a nou docents de l'IES El Palau en un mitjà de comunicació

Ahir diumenge ens vam despertar amb una notícia al diari El Mundo, en la que s'identificava amb nom i fotografia a nou docents de l'Institut El Palau de Sant Andreu de la Barca. Aquests docents han estat denunciats, suposadament per part de guàrdies civils de la caserna d'aquell municipi amb fills i filles escolaritzats al citat Institut, per comentaris realitzats durant el dia 2 d'octubre del 2017

més informació »

Manifestacions del Primer de Maig de 2018 a Catalunya sota el lema “Ara ens toca a nosaltres! + igualtat, + ocupació, + salaris, + pensions”

Dimarts, 1 de maig, amb motiu del Dia Internacional dels Treballadors i Treballadores, CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya convoquen la ciutadania a participar a les manifestacions preparades a tot el territori sota el lema ‘Ara ens toca a nosaltres! + igualtat, + ocupació, + salaris, + pensions'

més informació »

Es desconvoca la vaga als hotels de Port Aventura després d'aconseguir el compromís de l'empresa ClaroSol de millorar i homologar les condicions laborals

L'assemblea de treballadores de ClaroSol desconvoca la vaga prevista per al 28 i 29 d'abril als hotels de Port Aventura en ratificar l'acta de mediació per 70 vots a favor i 1 en contra. L'acte de conciliació al Departament de Treball de Tarragona s'ha plantejat davant de la sol·licitud de ClaroSol de declarar il·legal la vaga per falta de motius, en principi.

més informació »

El Ple de l'Ajuntament de Montcada i Reixac aprova una moció contra el tancament del cicle de FP a l'INS Les Ferreries

A mitjans d'aquest curs el Departament d'Ensenyament i els Serveis Territorials del Vallès Occidental han fet pública la seva voluntat de tancar el Cicle Formatiu de Documentació Sanitària a l'Institut La Ferreria de Montcada i Reixac.

més informació »

CCOO a la Guàrdia Urbana de Lleida no està d'acord amb les condicions econòmiques que proposa la Paeria

La Secció Sindical de CCOO de la Paeria de Lleida, a la Guàrdia Urbana, no està d'acord amb la proposta econòmica que fa l'Ajuntament per pagar els serveis extraordinaris.

més informació »

El treball sindical contra la precarietat a les càrnies comença a donar nous fruits

CCOO d'Indústria valorem positivament l'actuació de la Inspecció de Treball, que ha obligat la falsa cooperativa Clavial a regularitzar 500 treballadors i treballadores, que fins ara tenia com a falsos autònoms i han passat a ser personal assalariat de la mateixa cooperativa. CCOO d'Indústria seguirem treballant en aquesta línia de denúncia per la desqualificació d'aquestes falses cooperatives de treball, com en l'expedient a Terfrisa, i que s'apliqui el conveni del sector al conjunt de treballadors i treballadores, per acabar amb la precarietat i les males praxis existents actualment.

més informació »

La finalització del Programa d'Activació per a l'Ocupació (PAE) i del Programa de Requalificació Professional (PREPARA) el 30 d'abril pot deixar sense cobertura a més de 10.000 persones a Catalunya.

més informació »

CCOO continua les mobilitzacions davant Makro per impedir que eliminin drets vitals de la plantilla

Demà divendres, 27 d'abril, davant dels centres de Madrid, Zona Franca de Barcelona, Sevilla, Santander i Alacant.

més informació »

Concentració de la plantilla de l'Ajuntament de Barcelona

Demà divendres, 27 d'abril, de 9.00 hores a 11.00 hores a la Plaça de Sant Jaume.

més informació »

CCOO suspèn la 3a jornada de vaga a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona

CCOO ha desconvocat la 3a jornada de vaga prevista per aquest dijous 26 d'abril a l'ORGT de la Diputació de Barcelona, davant la proposta d'integració d'aquest organisme (estructura bàsica de Tributs de Catalunya), manifestada per la Presidenta Mercè Conesa.

més informació »

CCOO de la Diputació de Barcelona inicia mobilitzacions en defensa de les condicions laborals

Concentració demà dijous, 26 d'abril, a les 11.30 hores, a Rambla de Catalunya, 126, Barcelona.

més informació »

Roda de premsa conjunta de presentació de les mobilitzacions del Primer de Maig de 2018

Feta a la seu de CCOO a Barcelona el dimecres 25 d'abril de 2018.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO s'ha reunit amb els representants de la comissió d'educació dels grups parlamentaris per reclamar la baixada de ràtios

La Federació d'Educació de CCOO ha engegat una campanya exigint aquesta baixada de ràtios perquè és imprescindible per garantir una bona qualitat de l'educació, una veritable escola inclusiva i per evitar el tancament d'aules.

més informació »

CCOO de Catalunya es reuneix amb diverses organitzacions polítiques i socials per tendir ponts polítics i prioritzar l'agenda social

En els propers dies.

més informació »

CCOO celebra la devolució de la paga extra de 2012 al personal de la Generalitat

Convalidació del decret de devolució parcial.

més informació »

Actes de CCOO davant el Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball

Assemblea i concentració a l'antiga Plaça Antonio López de Barcelona.

més informació »

CCOO del Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf organitza una assemblea de delegats i delegades a Viladecans

Demà dijous, 26 d'abril, a les 10.30 hores, a l'Atrium Viladecans (Av. Josep Tarradellas, 17), amb presència d'Unai Sordo, secretari general de CCOO, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.

més informació »

CCOO demana el manteniment dels llocs de treball a TRASMEDITERRANEA

Venda al Grup Naviliera ARMAS.

més informació »

Aturades a SEAT per la mort d'un treballador

Davant el lamentable accident laboral mortal ocorregut dilluns, les representacions sindicals de SEAT i Acciona han decidit convocar aturades a tots els centres de treball de SEAT com a mostra de condol per la mort d'aquest company i per reivindicar una major seguretat per al conjunt de treballadors i treballadores que desenvolupen la seva activitat a les instal·lacions de SEAT.

més informació »

CCOO lamenta profundament l'accident laboral mortal ocorregut ahir a les instal·lacions de SEAT

Empresa Estudios y Contratas Silvicolas, subcontractada per Acciona.

més informació »

CCOO i UGT presenten les mobilitzacions del Primer de Maig del 2018, sota el lema "Ara ens toca a nosaltres! + igualtat, + ocupació, + salaris, + pensions"

Demà dimecres, 25 d'abril, a les 16.00 hores, a la seu de CCOO a Barcelona, en roda de premsa.

més informació »

CCOO de Tarragona organitza una assemblea de salut laboral

Demà dimecres, 25 d'abril, a les 11.30 hores, a l'Aula Magna de la Universitat Rovira i Virgili (URV) a Tarragona, amb presència de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.