Altres notícies

CCOO de Catalunya reclama lideratge públic per a una economia marcada per la incertesa global

Valoració de les dades de l'IPC de setembre del 2019.

més informació »

Butlletí d'Actualitat Jurídica i Sindical del CERES i del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO Catalunya (núm. 56)

Inclou les 3es Jornades Jurídiques de CCOO de Catalunya, laudes sobre la legimitat dels sindicats per convocar eleccions sindicals, el registre de jornada laboral, el dret a la desconnexió digital, els plans d'igualtat arran del RDL 6/2019, la sentència del TC sobre lesió d'integritat moral de treballador, la perillositat del treball de les 'kellys' o la sentència del TSJ d'Astúries sobre riders. També l'homenatge a Juan N. García-Nieto.

més informació »

Imatges de la concentració davant del Parlament d'empreses afectades per ERO

Dimecres 9 d'octubre del 2019.

més informació »

Festa del Treball Digne: Tot un èxit!

La Festa del Treball Digne celebrada el passat dissabte 5 d'octubre va acollir més d'un miler de persones i va ser tot un èxit.

més informació »

Campanya en defensa del sistema públic de pensions

CCOO de Catalunya ha iniciat una campanya als centres de treball i als carrers que servirà per defensar l'ocupació de qualitat i les pensions dignes, perquè són un dret, no un privilegi, i perquè garanteixen la cohesió, la certesa i el benestar que li correspon i que reclama la immensa majoria de la població.

més informació »

Butlletí Treball, Economia i Societat (Octubre de 2019)

Inclou un dossier sobre Fiscalitat i la nova versió interactiva de l'Eurobaròmetre Social (amb indicadors d'ocupació i qualitat de l'ocupació). També les seccions editorial (Fiscalitat i model social), nota de conjuntura, sostenibilitat (Fiscalitat i transició cap al canvi de model productiu), treball de postgrau (Causes de la mercantilització del sistema d'atenció sanitària a Catalunya) i papers del Seminari Salvador Seguí.

més informació »

Javier Pacheco: 'La resposta a la sentència ha d'interpel·lar qui no està d'acord amb la presó'

Entrevista a 'Els Matins' de TV3 (3-10-2019).

més informació »

Javier Pacheco: 'Una de les reivindicacions de CCOO és derogar la reforma laboral'

Entrevista a 'L'informatiu' de TV l'Hospitalet (2-10-2019).

3es Jornades Jurídiques de Dret Laboral i Sindical

S'hi tractaran temes com la regulació de la desconnexió digital, l'adaptabilitat i previsibilitat de la jornada laboral, el dret de vaga, la problemàtica de les càmeres de seguretat i la geolocalització en les relacions laborals o el registre de jornada, entre d'altres.

més informació »

Concentració en defensa dels drets de la gent gran

Feta al Parlament el dimecres 2 d'octubre de 2019.

més informació »

Valoració de l'informe de la Inspecció de Treball sobre el sector carni

Roda de premsa feta el dilluns 30 de setembre del 2019.

més informació »

'Lluita Digital' 330. Participa a la Festa del Treball Digne, el proper 5 d'octubre, a l'Hospitalet de Llobregat

En aquest número parlem de la Festa del Treball Digne, de les eleccions generals, de les condicions de vida de les dones privades de llibertat a les presons i de l'Escola de Dones del sindicat, entre altres temes.

Dia Internacional de la Gent Gran 2019

1 d'Octubre.

Assemblea pel clima

CCOO ha participat, avui divendres, 27 de setembre, en les mobilitzacions pel clima que impulsa Fridays for Future a tot el món. Durant el matí, la plaça del Rei de Barcelona s'ha omplert de delegats i delegades en una assemblea conjunta de CCOO i UGT, juntament amb Fridays for Future, amb el lema 'Preservar el planeta des del lloc de treball. Per una transició justa'. Les principals intervencions de l'assemblea han anat a càrrec de les seccions juvenils d'ambdós sindicats i del moviment Fridays for Future.

Renda Garantida de Ciutadania

Qualsevol persona sense ingressos o amb ingressos per sota del que estableix la llei, si compleix els requisits, pot demanar la Renda Garantida de Ciutadania, que s'implementarà gradualment fins a l'abril del 2020.

més informació »

'Lluita Digital', 329. Coneix la participació de CCOO en les mobilitzacions pel clima i en la Setmana Europea de la Mobilitat

En aquest número parlem de les mobilitzacions pel clima i la Setmana Europea de la Mobilitat; de la Festa del Treball Digne; de les mobilitzacions contra les violències masclistes, i dels descomptes per a afiliats i afiliades de CCOO, entre altres temes.

més informació »

XVII Escola de Joves Sindicalistes Ángel Rozas. Idees. Organització. Lluita!

Acció Jove - Joves de CCOO de Catalunya ha organitzat per a l'11 i el 12 d'octubre, la XVII edició de l'Escola de Joves Sindicalistes Ángel Rozas que portarà per lema "Idees. Organització. Lluita!" i tindrà lloc a la Masia El Xaloc, de Calders.

més informació »

CCOO de Catalunya davant les mobilitzacions contra les violències masclistes del #20S

Quan parlem de violències masclistes arreu del món i al nostre país disposem de xifres esfereïdores que gairebé parlen per elles mateixes. Tant si parlem de denúncies, tot i sabent que representen el 20 % del que realment succeeix, com si parlem, malauradament, de feminicidis o de violacions grupals. En aquest sentit és imprescindible seguir reivindicant la llibertat de les dones i, concretament, el dret a una vida lliure de violències masclistes sense distinció ni per edat ni per origen, condició o opció, i que tota la societat faci seus els objectius de la prevenció, la detecció precoç, la seguretat i l'eliminació de totes les violències masclistes en tots els àmbits com un objectiu emmarcat en la lluita per fer efectiu el principi d'igualtat de dones i homes i no discriminació de gènere.

més informació »

Nova concentració dels treballadors i treballadores de Microson en defensa dels llocs de treball

Coincidint amb la reunió de mediació entre empresa i representació de la plantilla que ha convocat la Inspecció de Treball, en el marc del període de consultes de l'expedient, es concentraran a partir de les 9.45 hores davant la seu dels Serveis Territorials de Treball de Barcelona, per manifestar el seu suport als membres de la comissió negociadora.

més informació »

CCOO de Catalunya rebutja l'ofensiva militar de Turquia contra el poble kurd a Síria

Solidaritat amb la població.

XVII Escola de Joves Sindicalistes Ángel Rozas

Dies 11 i 12 d'octubre a la Masia El Xaloc (Carretera Manresa-Vic, km 11, Calders).

més informació »

Demà, nova jornada de vaga parcial a la delegació de telecomunicacions d'Elecnor de Sabadell

El comitè d'empresa manté les jornades de vaga parcial convocades, a l'espera d'una resposta de la direcció d'Elecnor a les propostes per millorar les condicions laborals de la plantilla.

més informació »

CCOO signa l'acord de l'ERO presentat per ServiAide que rebaixa les afectacions, inclou recol·locacions i dona condicions menys traumàtiques per als acomiadaments

Viabilitat al centre de treball de Plaça Europa de l'Hospitalet.

Jornada de mobilització contra els ERO del Grup Amplifon

Aquest dijous, 10 d'octubre, faran una manifestació al matí i una concentració per la tarda.

més informació »

CCOO exigeix al Govern que prengui mesures en defensa de la indústria

Davant les declaracions de la portaveu del Govern sobre els ERO de General Cable.

més informació »

CCOO del Vallès Occidental-Catalunya Central organitza la 2a Escola Sindical Apolo Giménez

Demà dijous, 10 d'octubre, a partir de les 9.30 hores, a la seu del sindicat a Terrassa (c/Unió, 23).

més informació »

CCOO fa arribar les reflexions i propostes al Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme en relació a la fallida de Thomas Cook

Per la sostenibilitat integral dels models turístics.

més informació »

CCOO observa amb preocupació la tendència d'augment dels EROs a Catalunya des del 2018

Primer cop des del 2012 que tornen a créixer els expedients de regulació d'ocupació.

més informació »

CCOO demana a les universitats fer un front comú per exigir el finançament necessari per mantenir una universitat pública de qualitat

En defensa de les condicions laborals dels treballadors i treballadores.

més informació »

Concentració de les treballadores i treballadors jubilats d'Endesa davant el consolat italià a Barcelona

Aquest dimecres, 9 d'octubre, hi ha una nova mobilització de les treballadores i treballadors jubilats d'Endesa contra la retallada de beneficis socials que els està aplicant l'empresa de forma unilateral. A les 11 hores es concentraran davant la seu del consolat italià a Barcelona (carrer de Mallorca, 270) per traslladar el seu malestar i rebuig davant les polítiques de retallades que la italiana Enel, propietària d'Endesa, està aplicant als treballadors i treballadores de la companyia elèctrica.

més informació »

Gran concentració en defensa dels llocs de treball a Prysmian Group, TE Connectivity i Microson

L'objectiu de la concentració és demanar el suport del Parlament perquè intercedeixi davant les multinacionals Prysmian Group (que ha comprat General Cable), el Grup Amplifon i TE Connectivity en defensa de l'ocupació i de la continuïtat industrial de les plantes afectades.

més informació »

CCOO de Catalunya dona suport a la Maria i la seva filla de 7 anys en la concentració d'avui davant del Consulat de l'Uruguai a Barcelona

Divendres passat es coneixia una sentencia que obliga a la Maria a entregar la seva filla al pare tot i haver ordre d'allunyament i una denuncia per abusos cap a la filla.

més informació »

Jornada Mundial del Treball Digne, 7 d'octubre, amb el lema "Invertir en cures per la igualtat de gènere"

Un any més, el 7 d'octubre celebrem la Jornada Mundial del Treball Digne convocada per la Confederació Sindical Internacional

més informació »

CCOO d'Educació exigeix la convocatòria de la Mesa Sectorial del Personal Docent no universitari abans del dimecres 9 d'octubre perquè el conseller Josep Bargalló rectifiqui les seves declaracions

Menysteniment de la feina realitzada als centres educatius.

més informació »

Acte d'homenatge de CCOO i ICV a Joan N. García-Nieto, en el 25è aniversari de la seva desaparició

El proper dilluns, 7 d'octubre, Jornada Mundial pel Treball Digne, a les 18 hores, a la seu del sindicat a Cornellà (Ctra. d'Esplugues, 68).

més informació »

CCOO arriba a un preacord amb ServiAide (Grup Zurich) que redueix 155 persones de ser acomiadades per l'ERO

El preacord incrementa els llocs de treball, garanteix recol·locacions i aconsegueix millores econòmiques per als acomiadaments i prejubilacions.

CCOO de Catalunya celebra la Festa del Treball Digne 2019

Demà dissabte, 5 d'octubre, a partir de les 17 hores, a la plaça de la Cultura i Centre Cultural Bellvitge-Gornal de l'Hospitalet de Llobregat

més informació »

Les treballadores i treballadors de General Cable es mobilitzen contra el tancament de la planta de Manlleu

Aquest dissabte, 5 d'octubre, s'ha convocat una manifestació a Manlleu contra l'ERO i en defensa dels lloc de treball, que estarà encapçalada pels secretaris generals de CCOO d'Indústria de Catalunya i de CCOO del Vallès Oriental - Maresme - Osona.

més informació »

El Comitè d'Empresa d'Elecnor convoca diverses jornades de vaga parcial a la delegació de Sabadell

Davant la impossibilitat d'arribar a un acord amb la direcció d'Elecnor per millorar les condicions laborals de la plantilla, el comitè d'empresa de la delegació de telecomunicacions que Elecnor té a Sabadell ha convocat diverses jornades de vaga parcial els mesos d'octubre, novembre i desembre per forçar l'empresa a desbloquejar aquesta situació. Durant aquestes jornades de vaga es faran dues hores d'aturada a l'inici de cada torn de treball. Les primeres es faran els dies 4, 11, 18 i 25 d'octubre.

més informació »

CCOO continua exigint més recursos i més agilitat en la resolució d'expedients de la Renda Garantida de Ciutadania (RGC)

L'evolució de les dades de la tramitació dels expedients és positiva però insuficient.

Nova jornada de vaga a TE Connectivity contra l'ERO

Demà dijous, 3 d'octubre.

XIV Escola de Dones de CCOO de Catalunya

Com en edicions anteriors, l'escola té dos espais diferenciats: al matí, és un espai de reflexió i proposta de les dones de CCOO (no us oblideu de fer la inscripció); a la tarda, és un espai obert per al conjunt de l'afiliació i la ciutadania.

més informació »

CCOO alerta de l'escàs creixement afiliatiu a la Seguretat Social malgrat el notable augment de contractes signats, el 85% dels quals, temporals

El mes de setembre de 2019 deixa una xifra de 372.623 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), el que significa una reducció interanual del 2% (7.721 aturats i aturades registrats menys que fa un any). A Espanya són 3.079.711 les persones que romanen desocupades, amb una reducció del 3,8%.

més informació »

CCOO aconsegueix la readmissió del delegat sindical acomiadat a la Clínica Sant Antoni de Barcelona

Va ser acomiadat per lluitar contra les injustícies de la Direcció de l'empresa.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Southampton (Regne Unit) a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

Condol a la família i entorn.

Vine a la Festa del Treball Digne 2019

Dissabte, 5 d'octubre, a la Plaça de la Cultura de l'Hospitalet de Llobregat.

més informació »

CCOO participarà a la concentració de demà en defensa dels drets de la gent gran

Demà dimecres, 2 d'octubre, a les 10.30 hores, al davant del Parlament de Catalunya (Parc de la Ciutadella, s/n, Barcelona).

més informació »

CCOO acorda amb Correos la convocatòria de 4.005 llocs de treball fixos, 626 dels quals a Barcelona, que s'incorporaran en el primer quadrimestre del 2020

La major oferta a l'empresa pública des del 2004.

més informació »

CCOO troba excessiu l'ERO que presenta VENCA, amb què pretén acomiadar una setantena de persones

Empresa líder en la venda de productes via catàleg en paper.

més informació »

CCOO recorda que ni el Govern ni cap conseller poden disposar de manera unilateral del calendari laboral dels treballadors i treballadores de la Generalitat

Demana serietat al conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró.

Iberia torna a la mesa de negociació del XXI Conveni

CCOO, sindicat majoritari a Iberia Tierra

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Tortosa a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Tortosa ( es tracta d'un feminicidi en matar un fill a la seva mare), i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

CCOO d'Indústria rebutja l'ERO que planteja General Cable

Davant les intencions del Grup General Cable de presentar un ERO per tancar les fàbriques de Manlleu i de Montcada i Reixac i acomiadar uns 600 treballadors i treballadores, segons ha informat aquest matí la direcció del grup, CCOO d'Indústria de Catalunya manifesta el seu rebuig absolut a aquest expedient.

CCOO organitza la Ruta Activa 2019

Diumenge, 29 de setembre.

més informació »

CCOO defensa l'aplicació de polítiques de mobilitat sostenible als edificis de l'Institut Català de la Salut (ICS)

La Federació de Sanitat del sindicat impulsa una enquesta entre la plantilla.

més informació »

CCOO denuncia una agressió a un treballador de la Diputació de Barcelona

Oficina de Manresa de l'Organisme de Gestió Tributària (ORGT).

més informació »

CCOO organitza juntament amb UGT i Fridays for Future una assemblea de delegats i delegades a Barcelona amb el lema "Preservar el planeta des del lloc de treball. Per una transició justa"

Demà divendres, 27 de setembre, CCOO participa en les mobilitzacions pel clima amb una assemblea al matí i en la manifestació a la tarda a Barcelona.

Javier Pacheco intervindrà a la presentació del projecte Barcelona Futur

Demà divendres, 27 de setembre, al CaixaForum Barcelona (Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8).

més informació »

Concentració per la readmissió de la treballadora acomiadada per UTE Enllumenat

Demà dijous, 26 de setembre, a les 16.30 hores, a la Plaça Sant Miquel de Barcelona.

La plantilla de TE Connectivity es mobilitza contra l'ERO

Dijous, 26 de setembre, faran una jornada de vaga de 24 hores que començarà a les 6 h del matí i finalitzarà a les 6 h del divendres 27. Coincidint amb la jornada de vaga, faran una assemblea a les 12.30 h, davant de la fàbrica (polígon industrial Pla del Coll, carrer de Tordera, 6) per informar de la primera reunió amb l'empresa i decidir les pròximes accions.

més informació »

CCOO signa el conveni col·lectiu del comerç del tèxtil de Barcelona, que avança en drets i condicions laborals

El passat 23 de setembre.

més informació »

CCOO denuncia les deficients condicions de vida de les dones privades de llibertat a les presons de Catalunya

L'Agrupació de Personal Penitenciari del sindicat considera que pateixen una injusta doble condemna.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Arenys de Mar a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Arenys de Mar ( es tracta d'un feminicidi en matar un fill a la seva mare), i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

més informació »

Se signa el primer conveni col·lectiu dels ensenyaments no reglats de Catalunya

El 26 de setembre.

més informació »

Les treballadores i treballadors jubilats d'Endesa inicien mobilitzacions davant la pèrdua de beneficis socials

L'empresa els ha comunicat la pèrdua del dret de bonificació de la tarifa elèctrica, que des de fa molts anys tenen els treballadors i treballadores del sector elèctric, inclosos els jubilats i els seus vidus/vídues. En aquest escenari, CCOO d'Indústria obre un calendari de mobilitzacions per exigir a Endesa que reverteixi aquest mesura i respecti els drets i beneficis socials acordats amb la representació sindical de la plantilla. La primera serà una concentració davant el Departament de Treball, el 25 de setembre.

CCOO prepara mobilitzacions contra els ERO presentats pel Grup Amplifon

CCOO convoca les treballadores i treballadors de Microson i Amplifon a concentrar-se davant la botiga Gaes del Grup Amplifon del carrer Casp, 22, de Barcelona els dies 26 de setembre i 2 d'octubre en defensa dels llocs de treball i contra els ERO presentats.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Viladecans a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per erradicar-la

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Viladecans, i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

més informació »

La Coordinadora de CCOO dels Polígons Petroquímics de Tarragona es reuneix en assemblea per decidir les pròximes accions de cara a la parada del mes d'octubre

Reunió feta avui.

més informació »

CCOO participarà a l'Speaker's Corner sobre mobilitat que organitza l'Ajuntament de Barcelona dins la Mercè Respira

En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat 2019.

més informació »

CCOO convoca mobilitzacions a ServiAide (Grup Zurich) per aturar l'acomiadament de 224 persones

Demà divendres, 20 de setembre, convocada vaga parcial en el servei d'atenció al client del Grup Zurich.

Comença el procés de relleu a la Secretaria General de CCOO de Tarragona

Reunió del Consell a l'octubre.

més informació »

Conferència-debat "Solucions des de l'ecosocialisme a les crisis ecològica i del treball" amb Frieder Otto Wolf

Demà divendres, 20 de setembre, a les 18.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16, 1a planta).

Assemblea de delegades i delegats de CCOO del Vallès Oriental-Maresme-Osona

Demà dijous, 19 de setembre, a les 10 hores, a Can Ribes, Centre de Recursos Agraris a les Franqueses del Vallès (Camí Antíc de Vic, 10).

més informació »

El periodista i escriptor Víctor Amela presenta el llibre "Yo pude salvar a Lorca" a CCOO de Cornellà

Demà dijous, 19 de setembre, a les 18 hores, a la seu del sindicat a Cornellà (Ctra. d'Esplugues, 68).

més informació »

CCOO organitza un seminari sindical dedicat als impactes sobre la salut del model de mobilitat

En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat 2019.

més informació »

CCOO d'Indústria rebutja l'ERO anunciat per TE Connectivity de Montcada que pot afectar un centenar de treballadors i treballadores

CCOO d'Indústria de Catalunya rebutja l'ERO anunciat aquest matí per l'empresa multinacional TE Connectivity ( antiga Tyco) de Montcada i Reixach, que té la intenció d'acomiadar un centenar de treballadors i treballadores, el que representa una quarta part de la plantilla. Aquesta empresa es dedica a la producció de sensors i altres components per a la indústria de l'automoció i compta amb uns 80.000 treballadors i treballadores en 140 països del món.

més informació »

Les treballadores i treballadors de MON-PA es mobilitzen en defensa dels llocs de treball

Serà dimarts, 17 de setembre, coincidint amb la reunió entre la direcció de l'empresa i la representació sindical de la plantilla. CCOO d'Indústria de Catalunya donem total suport a la mobilització i acompanyarem els treballadors i treballadores en aquesta concentració, en la qual també exigirem a l'empresa que els pagui els dos mesos de salari que deu a la plantilla.

més informació »

CCOO organitza un acte sobre els reptes de la mobilitat als centres de treball

En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat 2019, CCOO de Catalunya ha organitzat diversos actes. El primer tindrà lloc aquest dimarts, 17 de setembre, a les 18 hores, a la sala 42 de la seu central del sindicat (Via Laietana, 16, de Barcelona).

més informació »

'CCOO: compromís amb la cultura', programa número 263 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa número 263 de CCOO de Catalunya a Televisió de Catalunya, amb el títol 'CCOO: compromís amb la cultura'. Emès el 14 de setembre del 2019 pel Canal 33.

més informació »

CCOO considera que la baixa inflació suposa un increment del poder adquisitiu per als treballadors i treballadores que permet contribuir a estimular la demanda interna i reactivar el consum

A Catalunya, l'IPC interanual es situa en el 0,6 %, dues dècimes per sota del mes anterior i tres dècimes per sobre de l'indicador estatal, que és del 0,3 %.

més informació »

CCOO organitza una jornada sobre novetats jurídiques en matèria d'igualtat i de registre de jornada de treball

CCOO del Vallès Occidental - Catalunya Central organitza el proper dilluns, 16 de setembre, la jornada “Canvis legislatius, eines contra la precarietat: plans d'igualtat i registre de jornada”. L'acte tindrà lloc a partir de les 10 hores a la sala d'actes de la Facultat de Veterinària de la UAB, Edifici V. Travessera dels Turons, Bellaterra.

Mobilitza't pel planeta

CCOO de Catalunya apostem per l'economia sostenible, que busca l'equilibri dels ecosistemes i la cura de la natura davant l'esgotament dels recursos naturals i el risc per a la nostra supervivència. A la desregulació i al govern global no democràtic oposem una estratègia econòmica diversificada i equilibrada al territori que permeti un grau suficient de sobirania energètica i alimentària així com l'estabilització de la població.

CCOO signa el Pla d'igualtat a l'Hotel W Barcelona

La Federació de Serveis de CCOO de Catalunya ha impulsat, acordat i signat el Pla d'Igualtat de l'Hotel W (Vela) Barcelona com a eina útil per garantir la igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes. CCOO valora molt positivament aquest Pla d'igualtat junt als protocols signats el passat juliol d'atenció de les persones treballadores víctimes de violència de gènere i el de prevenció i abordatge de l'assetjament sexual i per raó de sexe com a eines per la defensa dels drets de les dones.