Altres notícies

'Lluita digital' 356. En marxa el procés congressual de CCOO sota la premissa de cuidar el treball i la vida

En aquest número parlem del procés congressual de CCOO, l'Escola de Dones, l'augment de l'atur i el reconeixement dels fills a càrrec de persones treballadores afectades per un ERTO, entre altres temes.

més informació »

Entrevista a Javier Pacheco al programa 'Cafè d'idees', de Ràdio 4, sobre el teletreball

Realitzada el dimecres 28 d'octubre de 2020.

més informació »

Entrevista a Javier Pacheco al programa 'Aquí Cuní', de la Cadena Ser Barcelona, sobre el teletreball

Realitzada el dimecres 28 d'octubre de 2020.

més informació »

CCOO alerta que Catalunya supera el mig milió de persones desocupades i que l'augment de l'atur ha estat exclusivament femení per l'efecte devastador de la crisi en ocupacions altament feminitzades

Els resultats de l'Enquesta de Població Activa (EPA) del tercer trimestre de 2020 evidencien que la destrucció d'ocupació precària és la més notable en el context de crisi actual.

Escola de joves sindicalistes Ángel Rozas 2020

L'escola és la trobada anual de joves de CCOO per compartir experiències i aprendre sobre el món sindical i laboral que ens envolta. Aquest any, a causa del context motivat per la pandèmia, ens veiem obligats a condensar el programa en un únic dia. Així com, si tot va bé, a oferir participació presencial, amb places limitades, combinat amb un espai de participació telemàtic.

més informació »

És imprescindible més democràcia a la feina!

Una recuperació inclusiva i unes transicions justes només poden aconseguir-se conjuntament de manera democràtica, incloent-hi la garantia que tots els treballadors i treballadores tinguin veu i participin efectivament en la vida quotidiana del seu lloc de treball. Fem una crida a les institucions europees i nacionals perquè actuïn ara i garanteixin el respecte dels drets dels treballadors i treballadores en els processos de reestructuració en tots els llocs de treball!

més informació »

Com s'efectua, a partir d'ara, el reconeixement dels fills a càrrec de persones treballadores afectades per ERTO?

Les persones treballadores afectades per ERTO tenen un nou formulari que permet comunicar al SEPE els fills o filles a càrrec.

més informació »

Vídeos de la jornada "La funció dels CEE en les polítiques europees de futur"

Feta a Barcelona el dimarts 20 d'octubre de 2020.

Celebrem la XV Escola de Dones de CCOO de Catalunya

Dijous 22 d'octubre de 2020.

Manifest del Dia Internacional per a l'Erradicació de la Pobresa 2020

17 d'octubre del 2020.

més informació »

'Llluita digital' 355. CCOO veu necessari prendre mesures de contenció de la COVID-19

En aquest número parlem de les mesures de contenció de la COVID-19; de l'èxit la Festa del Treball Digne; del nou acord assolit per a la renovació dels ERTO; de les mobilitazions de les plantilles de Robert Bosch i Aryzta; de la gran mobilització pel futur del Penedès, i de la XV Escola de Dones de CCOO de Catalunya, entre altres temes.

més informació »

CCOO veu necessari prendre mesures de contenció de la COVID-19 trobant l'equilibri entre la protecció de la salut i l'impacte social i econòmic

El Govern de la Generalitat i els agents socials han mantingut diferents reunions per abordar l'evolució de la pandèmia i les mesures necessàries per reduir el seu impacte.

Informe sobre la situació del sector del lleure a l'inici del curs 2020-21

Presentat en roda de premsa per la Federació d'Educació de CCOO de Catalunya el 14 d'octubre de 2020.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que mig any de deflació requereix una acció concertada i immediata en l'àmbit socioeconòmic

Les dades de setembre de l'IPC ens confronten amb una deflació que arrosseguem des del mes d'abril, això és, des del començament de la pandèmia i el seu impacte en el teixit social i econòmic

més informació »

'Teletreball, sí però amb drets'. Programa número 271 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa número 271 de CCOO a Televisió de Catalunya. 'Teletreball, sí però amb drets', emès el dilluns 12 d'octubre de 2020 pel Canal 33

més informació »

Nova prestació extraordinària per a persones treballadores fixes discontínues i de temporada

És una nova prestació extraordinària d'atur per a persones amb contracte fix discontinu o amb treballs fixos i periòdics que es repeteixin en dates certes.

més informació »

Butlletí d'actualitat jurídica i sindical, núm. 61 (octubre del 2020)

Servei d'informació i documentació jurídica

Manifest conjunt del 7 d'octubre del 2020, Jornada Mundial del Treball Digne

Signat per CCOO, UGT i USOC.

Vídeo de la Festa del Treball Digne 2020

El dissabte 3 d'octubre de 2020, CCOO ha celebrat una nova edició de la Festa del Treball Digne, en aquesta ocasió amb limitacions per la pandèmia de coronavirus.

més informació »

Celebrada la jornada sobre envelliment, dependència i política sanitària

Divendres 2 d'octubre de 2020.

Tot sobre els ERTO

La regulació dels ERTO és molt favorable als interessos dels treballadors i les treballadores ja que poden seguir sent l'alternativa als acomiadaments. Sense aquesta regulació, aconseguida després d'una dura negociació, més d'un milió de treballadors haurien perdut el seu lloc de treball.

Dia Internacional de la Gent Gran 2020

Dijous 1 d'octubre.

més informació »

CCOO considera que les activitats extraescolars i els equipaments infantils s'haurien de mantenir obertes perquè són una part ineludible del dret a l'educació

Àmbit segur.

més informació »

CCOO critica la requalificació urbanística de Gallina Blanca aprovada ahir al ple municipal de Sant Joan Despí

Els importants beneficis per a Airina i Agroalimen han de ser rigorosament analitzats.

Vaga al centre d'Elecnor de Sant Feliu de Llobregat els dies 2 i 3 de novembre

El comitè d'empresa ha convocat dues jornades de vaga de vint-i-quatre hores els propers dies 2 i 3 de novembre perquè l'empresa no respecta les mesures de prevenció de riscos laborals i per denunciar també l'acomiadament d'un treballador de seixanta-tres anys, després de patir un accident laboral.

més informació »

La plantilla de les empreses del Grup Soler fa vaga per la situació d'incertesa i els impagaments salarials

El proper dimarts, 3 de novembre, les 350 treballadores i treballadors de les diferents empreses del Grup Soler, de Sallent, estan cridats a una jornada de vaga de vuit hores davant la situació d'incertesa per la qual passa el grup i els continus impagaments salarials. El mateix dia de la vaga es concentraran a la plaça de l'Ajuntament de Manresa, a 11.30 h, per exigir que l'empresa els pagui les nòmines que els deu i defensar els seus llocs de treball.

més informació »

CCOO rebutja l'ERO que planteja Faurecia per acomiadar 160 persones a la planta d'Abrera

CCOO considera que aquesta mesura és desproporcionada i insta l'empresa a retirar l'expedient i a asseure's a negociar per trobar una alternativa que garanteixi la màxima ocupació. Davant d'aquest escenari, el comitè d'empresa de Faurecia ha decidit convocar una vaga indefinida a partir del proper 18 de novembre.

més informació »

Demà divendres, nova concentració del transport sanitari de Catalunya davant la seu del CatSalut a Barcelona

Després de més de 19 dies de vaga indefinida, ni l'Administració ni la patronal s'han assegut amb la part social.

més informació »

CCOO de Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat del sindicat denuncien la violència antisindical de què són víctimes els sindicalistes de Colòmbia

El dia 26 d'octubre del 2020, a Colòmbia, Enrique Rivas, sindicalista de la Federación Colombiana de Trabajadores de la Educación (FECODE) va rebre, al seu domicili una corona, ciris i llibres litúrgics amb el nom de cada membre de l'Executiva de la FECODE i del president de la Central Unitaria de Colombia (CUT), Diógenes Orjuela.

més informació »

CCOO es concentrarà demà en suport als dinou conductors acomiadats per l'empresa de logística Luís Simões, subministradora de la planta de Coca-Cola a Martorelles

L'empresa treballa a ple rendiment però amb treballadors autònoms.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que les plataformes digitals de repartiment continuen assignant comandes a les persones treballadores dins de l'horari de restricció de mobilitat i, per tant, les exposen a rebre sancions

Sancions pel sol fet d'estar treballant.

més informació »

CCOO dona suport a la mobilització escala europea per la sanitat que tindrà lloc demà dijous, 29 d'octubre

Amb el lema “Lluitant per la salut i l'atenció més enllà de la pandèmia”.

més informació »

CCOO lamenta que, després de cinquanta anys d'activitat, l'acadèmia d'idiomes International House Eastern Spain (IHES) tanqui les portes

Demà dijous, 29 d'octubre, a les 11 hores, tindrà lloc una concentració dels treballadors i les treballadores al carrer Trafalgar, 14, de Barcelona.

més informació »

CCOO i UGT denuncien que Correos retira el servei de repartiment des de les poblacions de Tiana i Sant Cebrià de Vallalta a la comarca del Maresme

Contra la integració a Montgat i Canet de Mar.

més informació »

Vaga dels agents cívics i del personal de control d'aparcament de B:SM (Barcelona de Serveis Municipals)

Avui dimecres, 28 d'octubre, per la millora de les condicions laborals.

més informació »

CCOO de Catalunya ha apostat per pactar l'obligatorietat del treball a distància o teletreball, per evitar d'altres mesures que puguin impactar negativament en el teixit econòmic i en l'ocupació de les persones treballadores

Resolució conjunta al Consell de Relacions Laborals (CRL) reforçant l'obligatorietat de les empreses de realitzar treball a distància o el teletreball per limitar la mobilitat de persones treballadores.

S'arriba a un principi d'acord sobre l'ERO presentat per Aryzta Bakeries Iberia

A última hora d'ahir a la tarda, la direcció i el comitè d'empresa d'Aryzta Bakeries Iberia van arribar a un principi d'acord sobre l'ERO. Malgrat que finalment no s'ha pogut evitar el tancament de la planta d'Olesa, CCOO d'Indústria valora positivament l'acord, ja que s'han aconseguit unes bones condicions de sortida per a la plantilla, per sobre de les plantejades inicialment per Aryzta.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Sabadell a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

Condol a la seva família i entorn.

més informació »

Campanya de CCOO sobre els riscos laborals de les cambreres de pisos

Trobada virtual celebrada avui amb el títol “Els teus drets, la millor medicina”.

més informació »

Roda de premsa de CCOO, UGT i USOC sobre la situació als centres educatius concertats a l'inici del curs 2020-21

Avui dilluns, 26 d'octubre, a les 11.30 hores, roda de premsa a Barcelona (c/Sant Rafael, 38-42).

més informació »

CCOO de Catalunya valora positivament l'aplicació de l'estat d'alarma i exigeix el reforç dels rastrejos, l'atenció primària, la capacitat d'hospitalització i el transport públic

CCOO valora positivament l'aplicació de l'estat d'alarma per donar seguretat jurídica a les mesures de control de la transmissió de la COVID-19, com el toc de queda acordat pel Govern, i exigeix que es reforcin els rastrejos, l'atenció primària, la capacitat d'hospitalització i el transport públic.

més informació »

CCOO rebutja l'ERO que ha anunciat aquesta tarda Iberpotash per acomiadar 110 treballadors a la mina de Súria

La direcció d'Iberpotash ha anunciat aquesta tarda que presentarà un ERO per acomiadar 110 treballadors a la mina de Súria. CCOO d'Indústria de Catalunya rebutja totalment aquest expedient i insta la direcció d'Iberpotash a fer marxa enrere en les seves intencions.

més informació »

CCOO exigeix la nul·litat de l'ERO d'Acciona

El sindicat demana garanties d'ocupació i de reindustrialització per als més de 500 treballadors i treballadores.

CCOO valora positivament l'acord assolit a Robert Bosch Castellet

La representació i la direcció de Robert Bosch van arribar ahir a un principi d'acord sobre l'ERO presentat per l'empresa per tancar la planta de Castellet. Un acord que CCOO d'Indústria de Catalunya valora positivament, ja que s'han guanyat uns mesos de marge per trobar una alternativa industrial que permeti garantir la màxima ocupació possible i s'han aconseguit unes bones condicions de sortida per a la plantilla. Durant el dia d'avui s'estan fent assemblees per informar les treballadores i treballadors de Robert Bosch del principi d'acord per a la seva ratificació.

més informació »

CCOO defensa la investigació científica al servei de la salut per tal d'erradicar malalties com la pòlio

24 d'octubre, Dia Mundial contra la Pòlio.

més informació »

CCOO i UGT denuncien que Correos pot convertir-se en un focus massiu de contagi i transmissió de la grip, en no haver-se previst la vacunació per a la plantilla

Amb 6.852 treballadors/es a la província de Barcelona i 375 centres de treball, existeix un important risc de contagi en atendre la ciutadania.

més informació »

La comissió de reindustrialització de Nissan acorda prioritzar els projectes de tipus industrial amb més garanties d'ocupació

Nota de premsa conjunta.

més informació »

La plantilla d'Aryzta Bakeries Iberia intensifica les mobilitzacions en defensa dels llocs de treball

Les treballadores i treballadores de la planta d'Aryzta Bakeries Iberia d'Olesa no es rendeixen i intensifiquen les seves accions de protesta contra l'ERO i en defensa dels seus llocs de treball, abans que finalitzi el període de consultes de l'expedient, el proper divendres 30 d'octubre. Coincidint amb les pròximes reunions entre la direcció de l'empresa i la representació de la plantilla, amb la mediació de l'Administració, s'han convocat dues noves concentracions divendres 23 i dilluns 26 d'octubre, a les 15 hores, davant la seu dels Serveis Territorials de Treball de Barcelona.

més informació »

Manifest de Condemna contra les retencions, identificacions i comentaris racistes per part dels Mossos contra estudiants associades durant la jornada d'ahir

Signen: AEP, Acció Jove de CCOO, Joventut Comunista de Catalunya, Fem-la pública, Consell Nacional de la Joventut de Catalunya, Jovent Republicà ¿

CCOO rebutja el tancament de la planta de TE Connectivity de Montcada

La direcció de TE Connectivity ha comunicat avui al comitè d'empresa la decisió de la multinacional de tancar la planta de Montcada i Reixac. CCOO d'Indústria de Catalunya rebutja fermament aquesta decisió, que posa en risc el futur de 248 famílies. Per CCOO es tracta d'una decisió estratègica de la multinacional, que no respon a causes objectives i que no té en compte el valor afegit d'aquesta fàbrica ni la qualificació de la seva plantilla. Per això exigeix a TE Connectivity que reconsideri aquesta decisió i adverteix la multinacional que farà tot el que estigui a les seves mans per garantir la continuïtat de la planta i dels llocs de treball.

CCOO denuncia que INDRA planteja un ERO duríssim i desproporcionat

Indra Solucions TI. ha posat sobre la taula l'acomiadament de 1.036 persones amb una indemnització de 20 dies per any treballat i màxim una anualitat. Per a CCOO aquest ERO és totalment desproporcionat i injustificat.

XV Escola de Dones de CCOO de Catalunya

Demà dijous, 22 d'octubre, a partir de les 9.30 h, per YouTube.

més informació »

Concentració de les treballadores de la neteja de centres sanitaris de Girona per reclamar el reconeixement de l'exposició al risc que pateixen i l'abonament de la gratificació extraordinària

El personal de neteja ha estat en primera línia en la lluita contra el coronavirus, jugant un paper fonamental en hospitals, centres d'atenció primària i residències, durant la pandèmia, evidenciant que el seu paper és imprescindible formant part del personal considerat com a essencial. El Govern de la Generalitat decideix gratificar econòmicament el personal sanitari i de residències, oblidant un altra cop el col·lectiu més dèbil salarialment.

més informació »

Vaga al Grup Soler davant la situació d'incertesa i els impagaments

La vaga afecta les empreses Global Service i Electromecánica Soler i també hi donen suport Grup Soler Constructora i Bages Insert, totes amb seu a Sallent. CCOO denuncia que aquesta lamentable situació és insostenible per a les treballadores i treballadors del Grup Soler, i exigeix a la direcció del grup que els pagui les nòmines pendents i que elabori un pla industrial per garantir l'activitat futura i l'ocupació. CCOO adverteix l'empresa que no pot fer pagar a la plantilla la seva mala gestió empresarial.

més informació »

Concentració de la plantilla de Condialiment contra el tancament de l'escorxador municipal de Mercabarna

CCOO ha convocat una concentració aquest dimecres, 21 d'octubre, a les 11 hores, davant l'Ajuntament de Barcelona (plaça de Sant Jaume) per exigir una solució que garanteixi l'ocupació de les treballadores i treballadors de Condialiment Serveis, que des del passat 1 d'octubre estan al carrer.

més informació »

CCOO manifesta la seva preocupació davant els brots de coronavirus detectats als escorxadors de PADESA

De moment ja hi ha més de 60 casos positius confirmats i 180 treballadores i treballadors confinats, i encara s'estan fent proves.

més informació »

Nova mobilització de la plantilla d'Aryzta Bakeries en defensa dels seus llocs de treball

Demà dimarts, 20 d'octubre, a Barcelona.

més informació »

Jornada "La funció dels CEE en les polítiques europees de futur" sobre els comitès d'empresa europeus

Demà dimarts, 20 d'octubre, a partir de les 9 h.

més informació »

La Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya constitueix l'Àmbit de Treballadores de la Llar i les Cures

Amb aquesta decisió, el sindicat vol reforçar la seva capacitat d'incidència per donar resposta a les demandes de les treballadores del sector.

més informació »

CCOO celebra l'aprovació dels reials decrets per regular els plans d'igualtat i per la igualtat retributiva

Publicats al BOE del dimecres passat.

més informació »

Javier Pacheco ja és oficialment precandidat a la Secretaria General de CCOO de Catalunya

Davant el 12è Congrés del sindicat que tindrà lloc els dies 21, 22 i 23 de maig del 2021.

més informació »

Se signa un conveni de col·laboració amb FACUA

Avui s'ha signat un conveni de col·laboració amb FACUA Catalunya que és la principal associació de consumidors i consumidores a escala estatal. Aquest conveni té per objectiu oferir avantatges a l'afiliació de CCOO de Catalunya per fer-se socis de l'entitat i establir un espai de col·laboració estable en temes socials i en la defensa dels drets de les persones consumidores.

més informació »

CCOO dona suport a la mobilització d'àmbit europeu per la sanitat que tindrà lloc el 29 d'octubre

Des de CCOO sempre, però ara amb molt més èmfasi, volem deixar constància del nostre suport a totes i a tots els professionals del nostre país que segueixen lluitant dia a dia contra aquesta pandèmia de la COVID-19 que ens està tocant viure i que no sabem quan s'acabarà. I lamentem profundament la pèrdua de vides humanes de professionals i usuaris, algunes d'elles, possiblement evitables.

més informació »

CCOO assenyala la manca de personal i de recursos als centres penitenciaris com a motiu principal dels incidents violents de dimarts al CP Brians 2

L'Agrupació de Personal Penitenciari del sindicat considera que el Departament de Justícia no protegeix la seguretat dels interns ni de la plantilla.

més informació »

S'arriba a un preacord en l'ERO presentat per l'empresa de 'vending' Selecta i queda suspesa la vaga

Del 13 al 15 d'octubre es passarà el preacord a tota la plantilla per a la seva ratificació.

Deu anys sense Simón Rosado

Era el dia 11 d'octubre del 2010 quan la família de CCOO vam rebre amb una forta consternació la mort del nostre company Simón Rosado, secretari d'Acció Sindical i Política Sectorial de CCOO de Catalunya en aquell moment, i membre històric de l'organització. El Simón havia mort víctima d'un atac de cor que va patir durant la matinada

més informació »

Convocada vaga indefinida a l'empresa de venda automàtica Selecta, que pretén fer 347 acomiadaments

Davant l'immobilisme de l'empresa amb l'ERO, es convoca vaga indefinida a partir del proper 13 d'octubre.

més informació »

XV Escola de Dones de CCOO de Catalunya: "Les tecnologies i el gènere"

La XV Escola de Dones de CCOO de Catalunya tindrà lloc el 22 d'octubre de 2020 i se centrarà en les tecnologies i el gènere.

més informació »

Jornada internacional "Amos y esclavos: trabajo, rebelión y comercio en la esclavitud transatlántica"

Demà divendres, 9 d'octubre, a partir de les 9.30 h.

més informació »

Concentració a Barcelona contra el tancament de la planta de Robert Bosch Castellet

Serà aquest divendres, 9 d'octubre, de 10 a 12 hores, a la plaça de Sant Jaume. Està previst que una representació de la plantilla sigui rebuda al Palau de la Generalitat, on demanaran el suport de l'Administració per trobar una alternativa industrial a l'expedient.

més informació »

Vaga indefinida en el transport sanitari de Catalunya

A partir de demà divendres, 9 d'octubre.

més informació »

CCOO i UGT acusen el president de Correos de continuar amb el desballestament de l'empresa pública, de total obscurantisme, i de cessió política de l'edifici més important a la ciutat de Barcelona

Afegint pèrdues al forat econòmic de l'operador públic.

més informació »

Nova concentració en defensa del sector de la dependència

Demà dijous, 8 d'octubre, a les 12 h, davant la seu de la Generalitat a Barcelona (Plaça de Sant Jaume).

més informació »

Jornada internacional "El llarg adeu de la desindustrialització. La ciutat dels treball(s)"

Demà dijous, 8 d'octubre, a partir de les 9.15 h, per YouTube.

CCOO lamenta l'accident mortal ocorregut avui a Magneti Marelli Santpedor

CCOO d'Indústria de Catalunya lamenta l'accident laboral ocorregut avui a l'empresa Magneti Marelli, de Santpedor, en el qual ha resultat mort un treballador. CCOO estarà atenta al resultat de les investigacions d'aquest trist succés.

Presentació del llibre 'El Guti. L'optimisme de la voluntat'

Demà dimecres, 7 d'octubre de 2020, a les 19 h, per YouTube.

més informació »

La plantilla de Robert Bosch Castellet intensifica les mobilitzacions contra el tancament de la planta

Assemblea informativa demà dimecres, 7 d'octubre.

més informació »

CCOO es concentrarà en suport dels 19 conductors acomiadats per l'empresa de logística Luís Simões, subministradora de la planta de Coca-Cola a Martorelles

L'empresa continua treballant a ple rendiment, però amb treballadors autònoms.

Concentració de la plantilla d'Aryzta Bakeries Iberia a Olesa

Aquest dimecres, les treballadores i treballadors d'Aryzta Bakeries Iberia es concentraran davant de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat per demanar el suport de l'Administració en defensa dels seus llocs de treball. Està previst que l'alcalde rebi una representació de la plantilla.

més informació »

CCOO s'oposa al tancament de l'escorxador municipal de Mercabarna

Després d'un mes de negociacions entre Mercabarna i l'empresa AAG per intentar donar continuïtat a l'activitat i l'ocupació de l'escorxador municipal, finalment les parts no han arribat a cap acord i, malgrat que hi ha un projecte presentat (que no s'ha arribat a traslladar al Consell d'Administració de Mercabarna), es manté la decisió de tancament. Davant d'aquesta situació, CCOO d'Indústria reitera el seu ferm rebuig al tancament de l'escorxador municipal i considera inadmissible que l'Ajuntament de Barcelona i un govern progressista, com a accionista majoritari a Mercabarna, permeti aquesta decisió tenint una alternativa de continuïtat de l'activitat i l'ocupació.

més informació »

CCOO exigeix a les empreses una gestió dinàmica i rigorosa de la informació que faciliten al SEPE per agilitzar l'accés de les persones afectades per ERTO a la seva prestació

L'efecte de la crisi de la COVID-19 sobre el mercat de treball encara es manté amb el notable increment de l'atur de més de 105.000 persones (28,3 %). Més de 39.000 joves sense feina integren un dels col·lectius més afectats per l'aturada econòmica i l'escassa contractació.

Concentració de CCOO i UGT pel futur del Penedès

Demà dissabte, 3 d'octubre, a les 11 hores, CCOO i UGT convoquem una mobilització a Santa Margarida i els Monjos pel futur del Penedès, oberta al conjunt de la ciutadania, amb el lema “Volem futur al Penedès. Amb treball digne, amb indústria, amb una economia productiva i sostenible”.

més informació »

Jornada “Anàlisi de la sentència del TJUE sobre el frau a la contractació a l'Administració pública”

El passat dia 19 de març, la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya va fer una primera valoració d'una sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) sobre abús o frau en la contractació en l'àmbit de les administracions públiques (https://www.ccoo.cat/noticia/228987/ccoo-continuara-treballant-per-a-la-consolidacio-i-estabilitzacio-de-locupacio-publica-contra-la-precarietat-i-per-lampliacio-de-les-plantilles). En aquesta valoració es va exposar que la sentència no exposa diferències substancials respecte d'altres precedents sobre idèntica matèria.

més informació »

CCOO celebra la Festa del Treball Digne 2020 en format telemàtic i en suport de la cultura

Demà dissabte, 3 d'octubre, a partir de les 18 h, CCOO organitza una nova edició de la Festa del Treball Digne, jornada festiva i reivindicativa que serveix de lloc de trobada de la gent del sindicat de tot Catalunya, davant la proximitat de la Jornada Mundial pel Treball Digne (7 d'octubre). Enguany tindrà un format telemàtic per la situació de crisi sanitària de la COVID-19 i es podrà seguir en directe per YouTube (https://youtu.be/77VQ6cv5GE8).

més informació »

Signat el Conveni d'estalvi, primer acord sectorial que regula el teletreball

L'acord, amb vigència fins al 31 de desembre del 2023, regula el treball a distància partint del reial decret llei recentment promulgat i millora les condicions que s'hi exposen. A més, el conveni regula la desconnexió digital per a tot el sector i millora condicions de treball com la jornada anual o els permisos retribuïts.

més informació »

CCOO rebutja la pretensió de la patronal d'hostaleria i turisme de retallar drets laborals aprofitant-se de la COVID-19

Negociació del Conveni d'hostaleria de Catalunya.

més informació »

Jornada "El repte de l'envelliment de la població. Dependència i política sanitària. Recuperem els drets perduts"

Demà divendres, 2 d'octubre, a les 9.30 h, per YouTube.