H&M passa de l'ERTO a l'ERO de manera injustificada i desproporcionada

Foto
Per a CCOO Serveis, el nombre d'acomiadaments i de tancaments de botiga anunciat per la companyia tèxtil és absolutament desproporcionat. El sindicat entén que tot i ser conscients que es pot haver produït un canvi en els hàbits de consum, que podria justificar una requalificació de la plantilla, en cap cas es pot utilitzar per plantejar l'acomiadament de més de 1.000 persones i el tancament de 30 botigues.

L'empresa tèxtil H&M ha informat avui la representació legal de les persones treballadores que iniciarà un expedient d'extinció d'ocupació que estima que afectarà més de 1.000 persones. La multinacional sueca ha anunciat el tancament total de 30 botigues, tot i que 94 més es veurien afectades pels acomiadaments.

D'altra banda, H&M també ha presentat un article 41 (modificació substancial de condicions laborals) per reduir les hores contractades. Aquesta rebaixa, que afectaria 24 botigues i 50 persones treballadores, aprofundeix la precarització de les condicions laborals. És a dir, H&M advoca per l'ocupació low cost.

Per a CCOO Serveis, sindicat majoritari a l'empresa, tant el nombre de persones afectades com la quantitat de tancaments de botigues és absolutament desproporcionat. Si bé és cert que es pot haver produït un canvi en els hàbits de consum, això no justifica en cap cas tal quantitat d'acomiadaments, més encara tenint en compte que H&M s'ha estat beneficiant de les condicions que el Govern va introduir per als ERTO durant la pandèmia.

A falta d'una anàlisi detallada de la documentació que l'empresa lliuri a l'RLT, CCOO Serveis ja ha avançat que la seva posició és la de reduir substancialment el nombre de persones afectades i el tancament de botigues, d'una banda i exigir voluntarietat i mesures el menys traumàtiques possibles i en condicions favorables per a la plantilla, de l'altra.

La taula de negociació s'iniciarà el 23 d'abril.
06/04/2021