Article de Jordi Castellet i Sala, teòleg i escriptor, publicat a la revista 'L'Enllaç' i recomanat pel Sindicat Intercomarcal de Pensionistes i Jubilats de CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf

"Bretxa digital i deshumanització dels serveis bancaris"

Foto "Bretxa digital i deshumanització dels serveis bancaris"
Jordi Castellet i Sala, teòleg i escriptor

L’empijorament del servei ofert per les entitats bancàries al conjunt dels territoris és evi dent i s’ha anat agreujant durant els darrers anys.
Estem comprovant que últi mament els bancs han canviat les normes d’atenció a les persones. S’ha imposat un sistema que ex clou aquelles que no tenen capa citat per utilitzar les noves tec nologies o que la tenen gairebé nul·la. El fet de tractar amb un caixer automàtic les deixa fora de lloc.
Primer es van establir horaris, cada cop més limitats, passant a oferir l’ús del caixer amb l’ajut d’un empleat o empleada , finalment, remetre-les a aquest caixer sense cap tipus d’ajuda. Això si no ens trobem, com co mença a passar, amb municipis que s’han quedat sense sucursal bancària.
En la nostra opinió, aquesta pràctica dels serveis bancaris no contribueix a la sensibilització i foment del bon tracte cap a la gent gran, sinó al contrari, posa de manifest la deshumanització de l’atenció d’aquestes entitats vers aquest col·lectiu.
Considerem que les persones que pateixen una malaltia, limi tacions o falta de formació no han de ser excloses de les vies socials. Per dret han de ser trac tades com una persona més de la nostra comunitat, facilitant-los les eines necessàries que les res catin de la bretxa que les està portant a la marginació.
Aquestes persones tenen dret a que se’ls reconegui la seva in dependència per escollir i la se va condició de clients per rebre l’atenció que requereixin de la manera que ho necessitin.
Les noves tecnologies són una ajuda per al desenvolupament de la nostra comunitat, avançant cap a un futur que hauria de ser més social i beneficiós per a tothom per tal d’aconseguir unes ciutats i uns municipis veritablement amigables amb les persones, especialment amb les més vulnerables, que en aquest cas inclouen les més grans.
Davant aquesta situació, la Comissió Executiva del Sindicat Intercomarcal de Pensionistes i Jubilats de CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf denunciem la deshumanització de l’atenció de les entitats bancàries vers el col·lectiu de gent gran i reclamem el següent:
Que revisin els seus protocols i recuperin l’atenció personalitzada que tant les va caracteritzar, sobretot per a aquelles persones grans o vulnerables que no poden fer ús de les tecnologies, sigui quin sigui el motiu. Si han d'anar acompanyades per realitzar una gestió, qui millor que el personal de l’empresa on dipositen els seus diners i la seva confiança?
Que es regularitzi una normativa més justa i solidària i que doni servei als veïns i veïnes dels municipis que s’han quedat sense sucursal bancària.

Sindicat Intercomarcal de Pensionistes i Jubilats de CCOO
Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf